Het grote schijfremmentopic
- Wiliertoerist
- Forum-lid
+1.
En zeker omdat het er echt niet gaver uit ziet.
(kwestie van smaak uiteraard, maar leg maar eens uit waarom)
En zeker omdat het er echt niet gaver uit ziet.
(kwestie van smaak uiteraard, maar leg maar eens uit waarom)
Ik zeg niet wat ik er zelf van vind, maar dat het geen reden is om het op je fiets te schroeven.
Zou ik het zelf willen omdat ik daar veiligheidshalve (of iets dergelijks) meerwaarde in zie, dan negeer ik hoe het eruit ziet.
Kan me overigens goed voorstellen dat iemand schijfremmen "gaaf" vindt, dat zijn meestal jongeren die wat ontvankelijker zijn voor NIEUW, GAAF.
Zou ik het zelf willen omdat ik daar veiligheidshalve (of iets dergelijks) meerwaarde in zie, dan negeer ik hoe het eruit ziet.
Kan me overigens goed voorstellen dat iemand schijfremmen "gaaf" vindt, dat zijn meestal jongeren die wat ontvankelijker zijn voor NIEUW, GAAF.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- daniel1975
- Forum-lid HC
@bospaadje: bij XT heet dat dacht ik icetech. Ze zijn er in elk geval wel, maar ook op een rode afdaling van 1800m hoogte terug naar Embrun heb ik de koelvinnen nooit gemist.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Ik zou zonder koelvinnen doen, Shimano levert met of zonder behoorlijk random uit lijkt het. Het zou ook nog met het materiaal te maken kunnen hebben organic of sintered.
Icetech is volgens mij de schijf die een alu kern heeft en twee gelijmde stalen buiten vlakken, ook voor koeling.
Icetech is volgens mij de schijf die een alu kern heeft en twee gelijmde stalen buiten vlakken, ook voor koeling.
Terpstra rijdt Dwars door België op een Venge met schijfremmen. Kan toch niet zeggen dat het een onbelangrijke koers isdaniel1975 schreef:Zoals je het ook kunt lezen:
Tom Boonen (je weet wel die renner die een enorm sponsorcontract heeft bij Speci en misschien na zijn wielercarriere er ook nog iets mee gaat doen) reed zonder schijfremmen msr!! Als de koersen belangrijk worden kiezen ze blijkbaar allemaal voor velgremmen, Boonen op tarmac, Sagan op vias met matige velgremmen...hij ging er trouwens wel hard mee de poggio af! Daaruit blijkt maar weer dat je helemaal geen schijven nodig hebt.
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Terpstra is al heel lang positief over schijven.
Maak joe woar
- daniel1975
- Forum-lid HC
Elke koers in Vlaanderen is onbelangrijk vergeleken met die ene eerste zondag van april 
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!