Standplaats: Eifel (Duitsland)
Als je zou moeten kiezen tussen bad neuenahr en ruhrsee voor 1 of 2dgn.. wat zou dan het leukst fietsen zijn?
Wil in juli een lang weekend weg met mn vrouw om te fietsen, dus even een oriënteren naar keer iets anders dan Limburg of Luxemburg.
Wil in juli een lang weekend weg met mn vrouw om te fietsen, dus even een oriënteren naar keer iets anders dan Limburg of Luxemburg.
@Critic: Beide keuzes zijn in principe prima. Ligt er ook een beetje aan wat het beoogde aantal km's en hm's is voor 1 à 2 dagen fietsen. En of er enige voorkeur is voor 'lopers' en/of wat meer uitdagend klimwerk. (Wat mij betreft zou Bad Münstereifel eveneens een optie kunnen zijn.)
2000+ hm en 100 of 120km ofzo is geen probleem. Hoef ook niet een speciaal gebouwde route. Staat al genoeg moois in dit topic. Alleen waar vind ik die 2 mooie routes met lange klimmen en mooie vergezichten en natuur? Bad munstereifel dan toch nog mooier dan die andere 2?
In dat geval zou mijn voorkeur uitgaan naar de Niederzissen-route (100 km, 2100 hm) en Freisheim-route (110 km, 2150 hm) vanuit Bad Neuenahr.Critic schreef: ↑12 jun 2025 00:12 2000+ hm en 100 of 120km ofzo is geen probleem. Hoef ook niet een speciaal gebouwde route. Staat al genoeg moois in dit topic. Alleen waar vind ik die 2 mooie routes met lange klimmen en mooie vergezichten en natuur? Bad munstereifel dan toch nog mooier dan die andere 2?
Zie de 3e en 4e route in de actuele 'Eifel aanraders'-lijst onder het Bad Neuenahr-kopje, op de 1e topic-pagina.
-
- Forum-lid
Bollendorf ~ Nommern
(92 km, 1750 hm)
Dit rondje zou je nog met extra, héél fijne klimkilometers kunnen uitbreiden door van Reisdorf naar Beaufort te klimmen. Echt een aanrader! Mooie vergezichten, S-bochten, goed asfalt en fijne %.
Daarna richting Dillingen, naar links en terug aansluiten op de uitgetekende route.
Dit rondje zou je nog met extra, héél fijne klimkilometers kunnen uitbreiden door van Reisdorf naar Beaufort te klimmen. Echt een aanrader! Mooie vergezichten, S-bochten, goed asfalt en fijne %.
Daarna richting Dillingen, naar links en terug aansluiten op de uitgetekende route.
@Rocketboy: Dat is inderdaad een heel fraaie beklimming, vanuit Reisdorf via de Rue de Beaufort (3 km à 7%, max 12%). Die had ik dan ook al opgenomen in de 'Bollendorf ~ Gondorf'-route. Zie de 2e route in mijn reactie op de vorige pagina.
-
- Forum-lid
Afgelopen weekend was het zover. Heerlijk gefietst, uiteindelijk niet alle routes kunnen fietsen van jou Buzz. Daarom een goede reden om nog eens terug te gaan. Vrijdag de Mullerthal route gefietst, echt heel mooi, zaterdag een variant op de Jean Nelissen Classic. Zondag helaas te veel regen en onweer om verstandig naar buiten te gaan. Maar conclusie, Luxemburg is echt een top, mooie fietspaden, auto's wachten netjes met inhalen, genoeg bakkertjes en cafe's voor een stop en heel veel mooie beklimmingen. Aanrader dus !
Bedoel je met de Mullerthal-route deze Bollendorf ~ LarochetteDaniEersel schreef: ↑16 jun 2025 11:36 Afgelopen weekend was het zover. Heerlijk gefietst, uiteindelijk niet alle routes kunnen fietsen van jou Buzz. Daarom een goede reden om nog eens terug te gaan. Vrijdag de Mullerthal route gefietst, echt heel mooi, zaterdag een variant op de Jean Nelissen Classic. Zondag helaas te veel regen en onweer om verstandig naar buiten te gaan. Maar conclusie, Luxemburg is echt een top, mooie fietspaden, auto's wachten netjes met inhalen, genoeg bakkertjes en cafe's voor een stop en heel veel mooie beklimmingen. Aanrader dus !