dc schreef:TumTumTum schreef:Lars Boom heeft astma...
Daar geloof ik nou echt helemaal niks van. Mijn vader heeft astma en die kan nog geen rondje fietsen.
Astma is een rekbaar begrip. Een klasgenootje van me had echt Astma, maar haalde wel de Europese triathlon top. Ik heb ook Asthma en was best een aardige wedstrijdrenner.
Alleen wat ik niet geloof... als ik een keer last had van asthma had kon ik lurken aan die puffer tot ik blauw aanliep, no way dat ik dan nog meer kon dan een rustig wandelingetje
Een puffer nemen in volle finale is volgens mij grote onzin, maar goed, ik ben geen dokter.
Dat is dus een beetje wat ik bedoel. Ik geloof best dat mensen met een ziekte als bijvoorbeeld astma op hun goede dagen tot topprestaties kunnen komen. Maar ik heb er omgekeerd dus moeite mee dat mensen die ogenschijnlijk altijd top presteren en nooit eens moeten afhaken omwille van hun zogenaamde aandoening.
Als ik iets weet van het hebben van een aandoening/handicap is het wel dat het niet echt te voorspellen is wanneer je voor pampus gaat liggen. Het is niet te sturen, "vandaag even niet ziek of gehandicapt want dan heb ik die wedstrijd". Helaas trekt de natuur zich daar niks van aan.
Ik heb lieden als bijvoorbeeld Lars Boom, Sven Kramer of Marianne Vos nooit bij een belangrijke wedstrijd ineens gevloerd gezien, gebroken ribben niet meegeteld. Dus als er dan ineens suikerziekte, reuma of astma uit de hoge hoed getoverd word waar ze schijnbaar verder nooit last van hebben geloof ik dat gewoon niet. Die astma aanvalletjes hebben ze dan altijd net als ze even niet hoeven te presteren, yeah right.
(overigens Marianne Vos en Sven Kramer zijn maar voorbeelden die ik gebruik om te illustreren wat ik bedoel)
havana schreef:Het verweer van de Russen is hilarisch: "we zijn erin geluisd".

Ja dat is werkelijk te droefgeestig voor woorden.
"mijn team wilde me erin luizen".
Waarom ook?