Het grote veldrijden-topic
Kan ik je volledig in bijtreden.......en dit soort incidenten zie je haast in elke cross, alsook
al vaak gezien dat bv Sweeck en Van der Poel, al rijdend met hun elleboog een stoot teruggeven
aan die domme toeschouwer......maar zelf wél weten recht te blijven door hun stuurvaardigheid.
Hier hoor je van andere renners na de cross, geen woord over tegen een reporter, en jammer dat
Wout het steeds nodig heeft om iemand of iets de gebeten hond te laten zijn indien hij verliest.
-
- Forum-lid
https://www.wielerflits.nl/nieuws/wout- ... -gegrepen/Van Aert begon alvast zeer voortvarend aan zijn eerste cross. De Belg had de kopstart te pakken en dook als eerste het veld in. “Het duurde eigenlijk heel lang voordat ik in mijn pedaal zat, maar er kwam toch nog ruimte om op te schuiven. Zo kon ik de eerste ronde op kop afwerken. Dat was een goede ronde. Toen Mathieu versnelde, was het eigenlijk vooral technisch niet goed. Ik heb nog een keer geprobeerd aan te sluiten, maar dat was te hoog gegrepen.”
“Daarna had ik een goede metgezel met Thibau Nys. We werkten goed samen en konden zo weer aansluiten bij Laurens Sweeck. Het is jammer dat ik daarna nog val. Dat kwam niet door Thibau, maar door een toeschouwer die over het parcours hing. Ik ben zeker blij met het gevoel, alleen zat een tweede of derde plek er wel nog in.”
“Maar ik ben tevreden met het gevoel, het was een geslaagde dag. Ik had niet verwacht om er nu al zo tussen te rijden. Nu ga ik een goede trainingsweek afwerken en dan is het tijd voor de crossen van Gullegem en Dendermonde. Dat zullen twee ploetercrossen worden.”
Als een gebeten hond zo klinkt. Het is wel zoeken naar spijkers op laag water.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wout was heel eerlijk en sportief!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Amai, als je nog niet de betekenis van "de gebeten hond" weet? Dit is uiteraard de persoon dieColumsbusMJ schreef: ↑28 dec 2024 10:50https://www.wielerflits.nl/nieuws/wout- ... -gegrepen/Van Aert begon alvast zeer voortvarend aan zijn eerste cross. De Belg had de kopstart te pakken en dook als eerste het veld in. “Het duurde eigenlijk heel lang voordat ik in mijn pedaal zat, maar er kwam toch nog ruimte om op te schuiven. Zo kon ik de eerste ronde op kop afwerken. Dat was een goede ronde. Toen Mathieu versnelde, was het eigenlijk vooral technisch niet goed. Ik heb nog een keer geprobeerd aan te sluiten, maar dat was te hoog gegrepen.”
“Daarna had ik een goede metgezel met Thibau Nys. We werkten goed samen en konden zo weer aansluiten bij Laurens Sweeck. Het is jammer dat ik daarna nog val. Dat kwam niet door Thibau, maar door een toeschouwer die over het parcours hing. Ik ben zeker blij met het gevoel, alleen zat een tweede of derde plek er wel nog in.”
“Maar ik ben tevreden met het gevoel, het was een geslaagde dag. Ik had niet verwacht om er nu al zo tussen te rijden. Nu ga ik een goede trainingsweek afwerken en dan is het tijd voor de crossen van Gullegem en Dendermonde. Dat zullen twee ploetercrossen worden.”
Als een gebeten hond zo klinkt. Het is wel zoeken naar spijkers op laag water.
de schuld van alles krijgt.....en slaat dus op die toeschouwer en niet op Wout, die het nodig vindt
om de Calimero uit te hangen, door dit incident buiten proportie op te blazen met zijn statement
van "met zijn hele lijf erover te hangen" en de oorzaak van zijn val te zijn.
De renner die dit jaar een crashscore van 10 stuks heeft, die grotendeels te wijten is aan
zijn gebrekkige stuurvaardigheid en zelfs anderen hierin mee te sleuren, zou zichzelf dit incident
ook deels mogen aanwrijven.
-
- Forum-lid
Ik probeerde ermee aan te geven dat hij niet alle schuld buiten zichzelf plaatst en dat hij ook aangeeft op waarde geklopt te zijn door Mathieu van der Poel. Dat jij deze conclusies eraan verbindt moet jezelf weten, ik vind het overtrokken.
-
- Forum-lid
Amai, wij weten precies hier in Olland wat gebeten hond betekend, no worries Calpe!
Wout hangt niet de Calimero uit, dat insinueer jij...
Hij reageerde uitermate sportief op de actie van Thibau Nys en gaf aan dat hem geen blaam trof en dat ie zelf wat teveel van de ideale lijn zat.
Zo zijn er tientallen schuivers in zo'n natte cross en dit was er 1 van, niets meer, niets minder.
Wout hangt niet de Calimero uit, dat insinueer jij...
Hij reageerde uitermate sportief op de actie van Thibau Nys en gaf aan dat hem geen blaam trof en dat ie zelf wat teveel van de ideale lijn zat.
Zo zijn er tientallen schuivers in zo'n natte cross en dit was er 1 van, niets meer, niets minder.
De journalist vraagt specifiek naar die situatie. Dan antwoordt Wout, hij begon er niet zelf over.CALPE schreef: ↑28 dec 2024 11:55
Amai, als je nog niet de betekenis van "de gebeten hond" weet? Dit is uiteraard de persoon die
de schuld van alles krijgt.....en slaat dus op die toeschouwer en niet op Wout, die het nodig vindt
om de Calimero uit te hangen, door dit incident buiten proportie op te blazen met zijn statement
van "met zijn hele lijf erover te hangen" en de oorzaak van zijn val te zijn.
De renner die dit jaar een crashscore van 10 stuks heeft, die grotendeels te wijten is aan
zijn gebrekkige stuurvaardigheid en zelfs anderen hierin mee te sleuren, zou zichzelf dit incident
ook deels mogen aanwrijven.
Het is lachwekkend hoe je dit uit z'n context trekt

Het gaat van tragikomisch naar affrontelijk met Calpe’s uitspraken.
Dat Wout ook zonder de supporter in het nauw gedreven werd klopt inderdaad volledig. Het zal altijd de vraag blijven of hij het recht had gehouden of niet. Los daarvan wel mooi sportsmanship van Nys. Heb zijn vader ook altijd een mooi sportfiguur gevonden en ik vermoed dat hij er dat bij Thibau ook wel ingehamerd heeft. Ajs je een rasechte klojo bent maken de overwinningen minder uit, je zal altijd die klojo blijven.
Dat Wout ook zonder de supporter in het nauw gedreven werd klopt inderdaad volledig. Het zal altijd de vraag blijven of hij het recht had gehouden of niet. Los daarvan wel mooi sportsmanship van Nys. Heb zijn vader ook altijd een mooi sportfiguur gevonden en ik vermoed dat hij er dat bij Thibau ook wel ingehamerd heeft. Ajs je een rasechte klojo bent maken de overwinningen minder uit, je zal altijd die klojo blijven.
Uno-X Mobility or bust!
-
- Forum-lid
Vandaag Besançon met eerste veldrit voor Marianne Vos, we gaan het zien!!
-
- Forum-lid
En v ooral geen te hoge verwachtingen koesteren, denk ik zo.