Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27651
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 mei 2007 10:59

Het is bijna onvoorstelbaar wat sommige doen voor gigantisch overprijsd en een technisch absoluut niet bijzonder carbon frame met Pinarello stickers en slechte lak. Frames worden besteld in Italië (en dan nogsteeds gigantisch oveprijsd), er wordt enorm lang op gewacht; het frame blijkt bij aankomst lakschade blijkt te hebben, vervolgens bij de FM op de knieën moet worden gegaan, allemaal onder het mom "emotie"
Sorry Pinarello rijders, maar ik wilde jullie deze spiegel graag even voorhouden. Ik begrijp echt niet waarom jullie zo graag een Pinarello willen. Als emotie het argument is, koop je een stalen Pinarello van een decennium geleden. De carbon frames die Pinarello nu verkoopt worden bij wijze van spreken door dezelfde Taiwanees in elkaar gezet als die ook no-name frames lamineert. Alleen bij Pinarello doet hij iets minder zijn best maar plakt er wel nog een Pinarello sticker op. Het heeft werkelijk niets met emotie te maken.
Just my 2 cents.

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 15 mei 2007 11:10

Helemaal mee eens!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 15 mei 2007 11:13

Ben het met je eens.
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 15 Mei 2007




De carbon frames die Pinarello nu verkoopt worden bij wijze van spreken door dezelfde Taiwanees in elkaar gezet als die ook no-name frames lamineert. Alleen bij Pinarello doet hij iets minder zijn best maar plakt er wel nog een Pinarello sticker op.




Zou ik je even mochen verbeteren, China  bedrijf waar het word uitgevoerd heeft wel een kantoor in Taiwan.
Vind de hedendaagse Pina's zwaar overprijsd in Nederland, in Italie krijg je nog een beetje waar voor je geld op me Broertjes Galileo met Mirage scheelde het toch zo'n 1000 euro! doordat we hem bij Flarer gehaald hadden.
Voor een ploegmaat van mij was het voor hem ze F4:13 frame van het weekend helaas einde verhaal, nadat hij ermee onderuit was gegaan.
Voor klusjes aan me Canyon ga ik gewoon ook naar ieder willekeurige fietsenmaker, lijkt wel of er een soort taboe op zit, om bij een fietsenmaker niet langs te gaan als je daar je fiets niet gekocht heeft.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 15 mei 2007 11:41

Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 15 Mei 2007



Ben het met je eens.
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 15 Mei 2007




De carbon frames die Pinarello nu verkoopt worden bij wijze van spreken door dezelfde Taiwanees in elkaar gezet als die ook no-name frames lamineert. Alleen bij Pinarello doet hij iets minder zijn best maar plakt er wel nog een Pinarello sticker op.




Zou ik je even mochen verbeteren, China  bedrijf waar het word uitgevoerd heeft wel een kantoor in Taiwan.
Vind de hedendaagse Pina's zwaar overprijsd in Nederland, in Italie krijg je nog een beetje waar voor je geld op me Broertjes Galileo met Mirage scheelde het toch zo'n 1000 euro! doordat we hem bij Flarer gehaald hadden.
Voor een ploegmaat van mij was het voor hem ze F4:13 frame van het weekend helaas einde verhaal, nadat hij ermee onderuit was gegaan.
Voor klusjes aan me Canyon ga ik gewoon ook naar ieder willekeurige fietsenmaker, lijkt wel of er een soort taboe op zit, om bij een fietsenmaker niet langs te gaan als je daar je fiets niet gekocht heeft.


Iedereen die niet z'n fiets bij mij gekocht heeft, mag wel bij mij langskomenvoor onderhoud o.i.d. hoor. Maar ja als je voor de prijs ergens anders koopt en vervolgens alleen voor garantie beroep doet op je lokale FM omdat de service zo goed is. Dan kan het zijn dat je op je nummer wordt gezet..
en nu weer mooie foto's hier ..
 

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 15 mei 2007 11:48

@ Speric
Voor de service vind ik het ook een ander verhaal i.v.m. Garantie afhandeling, geef ik je gelijk dat je dat met je dealer moet doen waar je hem gehaald heb. Alleen dan kan je wel weer zo kijken een Pina. Dealer is een Pina. Dealer. dus dat is inprincipe een aangesteld bedrijf waar je zulk soort dingen zou moeten kunnen afhandelen lijkt mij. 
Mooie Foto's komen er wel nog aan, aangezien met broertjes Galileo binnen is.
 

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 mei 2007 12:01

Begrijp je dan nog steeds niet hoe het met garantie voor consumenten geregeld is in de Europese Unie?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 15 mei 2007 12:14

Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 15 Mei 2007



@ Speric
Voor de service vind ik het ook een ander verhaal i.v.m. Garantie afhandeling, geef ik je gelijk dat je dat met je dealer moet doen waar je hem gehaald heb. Alleen dan kan je wel weer zo kijken een Pina. Dealer is een Pina. Dealer. dus dat is inprincipe een aangesteld bedrijf waar je zulk soort dingen zou moeten kunnen afhandelen lijkt mij. 
Mooie Foto's komen er wel nog aan, aangezien mijn broertje zijn Galileo binnen is.
 


eens, maar ik kan me zo voorstellen dat als er bij een FM bekend is dat dat de fiets bij een ander vandaan komt ( in NL) om wille vd prijs. Dat de FM wellicht denkt, ga daar maar heen met je fiets.Aan de andere kant is het de kans om je als FM te laten zien en iemand aan je te binden vind ik.Maar als ik van iemand weet dat hij een, bijv Cervélo ergens anders heeft gekocht om 100 euro te besparen. En vervolgens komt ie bij met een klacht.Dan zal ik wel laten merken waar die 100 euro voor dienen. In positieve zin uiteraard.
Maar goed.. foto's of verhalen over Pina dus hier..

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2771
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 15 mei 2007 13:09

Klinkt aardig maar volgens mij ben jij als officieel dealer zelfs verplicht om cervelo's te servicen in geval van garantie.
En da's nou net het probleem, die 100 Euro verdient een ander en officieel kan de reguliere handel/dealer het probleem oplossen (zie je ook vaak in de autowereld waar vergoedingen voor dit soort zaken ver ondermaats is)
 

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 15 mei 2007 15:11

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 15 Mei 2007


Klinkt aardig maar volgens mij ben jij als officieel dealer zelfs verplicht om cervelo's te servicen in geval van garantie.
En da's nou net het probleem, die 100 Euro verdient een ander en officieel kan de reguliere handel/dealer het probleem oplossen (zie je ook vaak in de autowereld waar vergoedingen voor dit soort zaken ver ondermaats is)
 

Tuurlijk, maar soms kan je voor bepaalde mensen er wel wat meer achteraan zitten of voor vervanging zorgen...

ekuijer
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 30 okt 2006 16:06

ekuijer 15 mei 2007 17:34

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 15 Mei 2007


Het is bijna onvoorstelbaar wat sommige doen voor gigantisch overprijsd en een technisch absoluut niet bijzonder carbon frame met Pinarello stickers en slechte lak. Frames worden besteld in Italië (en dan nogsteeds gigantisch oveprijsd), er wordt enorm lang op gewacht; het frame blijkt bij aankomst lakschade blijkt te hebben, vervolgens bij de FM op de knieën moet worden gegaan, allemaal onder het mom "emotie"
Sorry Pinarello rijders, maar ik wilde jullie deze spiegel graag even voorhouden. Ik begrijp echt niet waarom jullie zo graag een Pinarello willen. Als emotie het argument is, koop je een stalen Pinarello van een decennium geleden. De carbon frames die Pinarello nu verkoopt worden bij wijze van spreken door dezelfde Taiwanees in elkaar gezet als die ook no-name frames lamineert. Alleen bij Pinarello doet hij iets minder zijn best maar plakt er wel nog een Pinarello sticker op. Het heeft werkelijk niets met emotie te maken.
Just my 2 cents.


Ik denk dat jij hier niet thuis hoort, mooie pannekoek.
Pinarello ontwerpt, naar mijn mening, de mooiste fietsen zowel qua framebouw als kleurstelling.
Ik ben ontzettend tevreden met mijn te veel betaalde, overgewaardeerde Pinarello Paris carbon, in de de IB kleuren.
 
http://www.pimfoundation.com" onclick="window.open(this.href);return false;

treviso
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jan 2007 10:10

treviso 15 mei 2007 18:00

En daarnaast wordt de engineering en het ontwerp in Italie, bij Pinarello zelf gedaan. En is dat zo: worden de Pinarello frames wel in Taiwan / China geproduceerd. Vlg mij komen deze uit de eigen fabriek van Pinarello. Ik weet dat niet zeker maar vlg mij laat alleen Colnago zijn (goedkopere) frames in Taiwan produceren. Ook naar eigen ontwerp en specificatie. Alleen de locatie is anders. En dat is slechts productiewerk met de nodige (ISO) kwaliteitscontroles. Dus dat gaat niet ten koste van de exclusiviteit en kwaliteit. Daarnaast is het niet zo maar een "standaard"frame waar zo maar even Pinarello stickers op geplakt worden. Italianen zijn design freaks en lopen hier mijlen ver voor op de rest van de wereld. Naast de superkwaliteit wilt het oog ook wat en idd dat kost een beetje geld extra. Als je dat niet belangerijk vindt. Prima koop je toch geen Italiaan. En dan niet alleen in fietsdesign hé. Auto's, mode, architektuur, meubelen, etc. etc. Als de Italianen de wereld mogen ontwerpen zou het iig er mooier (qua uiterlijk dan) uitzien. En zit er in Italië ook niet één van de beste Carbon fibre fabrikanten, genaamd ORIA. Maken iig Olmo fietsen. Ieder zijn ding maar het is niet zo dat je alleen maar "emotie"koopt bij een Italiaanse fiets. Iemand die dat gevoel bij een Italiaanse fiets niet heeft begrijpt dat niet en moet deze gewoon ook niet kopen, maar ook niet veroordelen. Ik kijk iig altijd met meer plezier naar een mooie Pinarello (idd ook die oude stalen zijn nog steeds juweeltjes), Opera, Colnago, Casati, De Rosa etc. dan naar andere fietsen. Daar kan ik emotioneel van worden ja.

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 15 mei 2007 18:05

welke exclusiviteit? Rijden op mn club meer pina paris rond dan cube's of red bulls
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

Plaats reactie