boswielrenner
23 aug 2013 12:58
Hoi Scottpch,
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik ben het niet geheel met je eens. Ik zal proberen uit te leggen hoe ik er tegenaan kijk.
De C59 is een apart model binnen de Colnago reeks. Apart in de zin van constructie en dat het nog handgemaakt en handgespoten wordt in de kelder van Colnago himself. De lugs constructie van de C59 rijdt erg goed, onvergelijkbaar met andere merken en het rijdt heel comfortabel, maar is inderdaad in het balhoofdminder stijf dan de Duitse en Amerikaanse merken. In het bracket scoort de C59 overigens wel goed. Een heel stijf balhoofs hoeft niet een beter rijdende fiets op te leveren. Te stijf is ook niet altijd een fijn rijdende fiets. Kortom; de C59 moet je qua prijs eigenlijk ook wat los zien van de overige modellen.
De M10 moet je eigenlijk vergelijken met de concurrenten die ook tube to tube en monocoq constructies hanteren voor hun frames. De M10 is dan een hele goede fiets, maar zeker niet de leader of the pack qua gewicht, innovatie en comfort. In dit opzicht loopt Colnago wel wat achterop bij bijvoorbeeld Cervelo, Canyon, Cube, Scott, Specialized, Cannondale enz. Qua prijs is een m10 niet veel duurder dan de concurrentie.
Uiteraard betaal je bij Colnago ook voor de naam en de emotie. Het is en blijft natuurlijk een instituut.
Wat mij aanspreekt bij Colnago is dat ze kleur durven te gebruiken en het model van de m10 en C59. Voor mij de mooiste Italiaanse fiets. Canyon, Cervelo en nog anderen maken hele lichte frames, maar het is wel allemaal zo zwart. Lak is zwaar, maar als het spuitwerk goed is gedaan, wel erg mooi naar mijn mening.
Ik zoek dus een mooi hoogglans gespoten frame en de C59 is voor mij zeker een droomfiets.
Laatst gewijzigd door
boswielrenner op 24 aug 2013 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29