Ik ga mijn Gramin voor 95% van de tijd gebruiken icm Course bestanden. Ik teken die dingen in GPSies en dan rij ik hem na met de Edge. Die OSM kaarten zijn dus ideaal daarvoor omdat de course er gewoon vooraf in getekend staat.
Hoe heb je die routable kaarten "routable" gekregen in Mapsource??? Als ik het probeer geeft hij gewoon rechte lijnen in Mapsource als ik aan het tekeken ben.
De kaart van Belgie is inderdaad een beetje summier. Maar kijk
hier eens. Hier staan ook allemaal kaarten en volgens mij heeft die kaart van Belgie meer details op het eerste gezicht. Ik weet alleen niet of ze routable zijn.
Wat ik nu heb gedaan is gewoon losse IMG bestanden (dus kaarten / deelkaarten) gedownload en daar met gmaptool (
hier te vinden) 1 bestand (gmapsupp.img) van gemaakt. Die kan ik dan nu gebruiken op mijn edge.
Je kan dus naar believen .img bestanden downloaden van omgevingen waar je wilt rijden en dan aan elkaar plakken zodat je edge hem leest. Ik vind het ideaal. Dit kan je allemaal buiten mapsource om doen, die heb je helemaal niet meer nodig dan.
Maar nogmaals, ik ben niet zo thuis in het hele auto-routeer verhaal omdat ik mijn edge toch voornamelijk ga gebruiken met CRS bestanden en daar dus alleen maar een goede kaart voor nodig heb om hem na te kunnen rijden.