Cervélo
Wie weet of de frames van de 2013 R3 modellen verschillen afgezien van de kleurstelling? In hoeverre zijn er verschillen met de 2011 R3?
Ik had een 2011 R3 die onder garantie is vervangen. De R3 die nu voor mij klaar staat is een 2013 model met witte belettering.
Voor zover ik kan nagaan is de voorvork geen SL voorvork zoals ik op mijn 2011 R3 had maar de standaard voorvork die 20 gram zwaarder is en wellicht andere rijeigenschappen heeft.
Wellicht verschillen de 2013 R3 frames wat betreft de carbon layup. Wellicht verschillen de 2013 R3 frames in dat opzicht ook met de 2011 R3's.
Wie weet hier meer van?
Ik had een 2011 R3 die onder garantie is vervangen. De R3 die nu voor mij klaar staat is een 2013 model met witte belettering.
Voor zover ik kan nagaan is de voorvork geen SL voorvork zoals ik op mijn 2011 R3 had maar de standaard voorvork die 20 gram zwaarder is en wellicht andere rijeigenschappen heeft.
Wellicht verschillen de 2013 R3 frames wat betreft de carbon layup. Wellicht verschillen de 2013 R3 frames in dat opzicht ook met de 2011 R3's.
Wie weet hier meer van?
The wind is my friend
Vraagje, een Cervélo S5 TEAM RED 2012 met SRam Red en EFS carbon crank zonder wielen voor €3700, is dat belachelijk veel of een "koopje" voor dat alles?
http://www.tomasdomingo.com/esp/product ... odpro=1532" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tomasdomingo.com/esp/product ... odpro=1532" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij vos 4175,- met Dura Ace 7900 en Aksiums. http://www.vosfietsen.nl/index.php?opti ... &Itemid=33
Lijkt me wel een goede deal dus, een koopje is echter wat anders.
Lijkt me wel een goede deal dus, een koopje is echter wat anders.
Campagnolo Ultra Dork
Het pobleem is enkel dat het daar niet bij blijft, dus uiteindelijk wordt het wel erg duur voor mij (ik woon in Spanje trouwens).Ernie C. schreef:Bij vos 4175,- met Dura Ace 7900 en Aksiums. http://www.vosfietsen.nl/index.php?opti ... &Itemid=33
Lijkt me wel een goede deal dus, een koopje is echter wat anders.
Geen wielen, het stuur en stuurpin wil ik vervangen voor een betere/mooiere en geen pedalen.
Ik ga er nog even over nadenken, maar het is natuurlijk wel een super frame!!
Ik heb inmiddels vernomen dat de 2013 R3 overeenkomt met de 2012 Team editie. Dit ondanks het feit dat de prijs van de frames wat is verlaagd.C.R3.2011 schreef:Wie weet of de frames van de 2013 R3 modellen verschillen afgezien van de kleurstelling? In hoeverre zijn er verschillen met de 2011 R3?
Ik had een 2011 R3 die onder garantie is vervangen. De R3 die nu voor mij klaar staat is een 2013 model met witte belettering.
Voor zover ik kan nagaan is de voorvork geen SL voorvork zoals ik op mijn 2011 R3 had maar de standaard voorvork die 20 gram zwaarder is en wellicht andere rijeigenschappen heeft.
Wellicht verschillen de 2013 R3 frames wat betreft de carbon layup. Wellicht verschillen de 2013 R3 frames in dat opzicht ook met de 2011 R3's.
Wie weet hier meer van?
The wind is my friend
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
inderdaad een rijtje fietsen bij EPbike. Ik heb ze vorige week live zien staan.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Je moet je in ieder geval even in de geometrie verdiepen, want de S5 (en de R3/R5 vanaf 2011) hebben een iets andere geometrie dan jouw R3(vnl. een langere balhoofdbuis).simic schreef:Jongens, ik heb een vraagje. Ik heb nu een r3 uit 2010. Ik wil een nieuwe kopen, ik ben wel tevreden over het frame, maar wil misschien wat anders. Hoe groot is het verschil tussen de r3 en de s5?
Mijn 2009 R3 voelt anders aan dan mijn 2011 R3. Door de dikkere onderste balhoofdlager stuurt de 2011 strakker. De S5 heeft dat ook.
Verder voelt de S5 iets stugger.
Zelf zou ik niet gauw een S5 nemen; de R3/R5 is lichter en stijver. Een sprinter ben ik niet, klimmen vind ik juist wel leuk.

