Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2015

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 11 jul 2015 22:00

Prachtige tocht van de BAD-kalender vanuit Andenne, La Namaroise goed voor 181 kilometer.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 12 jul 2015 16:05

Gezien het vandaag lekker weer wordt rondje Umbertiede gedaan heerlijke rustige klim qua verkeer max 11% en schitterende omgeving. paar foto's bij strava.
https://app.strava.com/activities/344459933
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Corny121
Forum-lid

Corny121 12 jul 2015 21:26

Vandaag naar mijn schoonouders op de camping gefietst. Ofwel Zoetermeer-Maarn.
Helaas had ik een vrij slordige route ingetekend op de Garmin. Die probeerde mij over wandelpaden met gras van een halve meter hoog te sturen. Daar had ik uiteraard niet zo'n zin in. Dus maar wat ouderwets geïmproviseerd. Uiteindelijk 20 kilometer meer gereden dan gepland, maar het ging prima! Blij man dus. Wel wat gespetter onderweg, maar niks noemenswaardigs..

https://www.strava.com/activities/344329642
#HoeMoeilijkKanHetZijn

Mr. R
Forum-lid

Mr. R 12 jul 2015 23:12

Vandaag rondje Klausenpass - Glarus - Sattelegg gedaan. goed voor 155km met 2800hm. die wind was wel slopend. Mss moet ik op trainingskamp in de polder...

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 13 jul 2015 00:23

Mr. R schreef:Vandaag rondje Klausenpass - Glarus - Sattelegg gedaan. goed voor 155km met 2800hm. die wind was wel slopend. Mss moet ik op trainingskamp in de polder...
Misschien is een wind-stage in noord holland aan te bevelen ;)
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

remkolvb
Forum-lid

Gebruikersavatar remkolvb 13 jul 2015 08:24

Gisteren in totaal met 7 man van onze fietsgroep van start gegaan bij de Ronde van de Westfriese omringdijk. 1 van de mannen reed alleen, gaat altijd in een rap tempo door, de andere doen het wat rustiger aan. Helaas had 1 van ons ook zijn dag niet, zat er na km of 50 al volledig doorheen. En ja die laat je natuurlijk niet alleen rijden, dus was het voor mij persoonlijk een groot gedeelte beneden mijn tempo (en dus out of comfort) rijden om zo m'n maat op sleeptouw te nemen. Ook dat hoort erbij, iedereen kent het wel dat het een x echt niet wil.

Verder prima dag om te rijden, begonnen in Enkhuizen, dus hadden eerste stuk wind tegen. Onderweg klein beetje regen gehad, maar dat mag niet echt een naam hebben. We merkte dat de wind langszaam aan aardig begon aan te trekken, maar toen hadden we gelukkig de wind al in de rug. Al met al prima dag gehad.
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

hans905
Forum-lid

hans905 13 jul 2015 13:04

Vorige week alweer, maar toch het vermelden waard.

We waren op familie-vakantie in Centerparcs Bostalsee (Duitsland, tussen Trier, Saarbrücken en Kaiserslautern) en de fiets is meegegaan. Via internet wat routes opgezocht waar ik er 2 van gereden heb.

Dag 1: Naar de Erbeskopf

De Erbeskopf is de hoogste berg in de omgeving, met 816 meter de hoogste top van de Hunsrück, mooi doel naar toe te fietsen dus. Route gevonden die er, vanaf het park, met een mooie omweg heen ging.

https://www.strava.com/activities/341600153

Eerste stuk redelijk vlak door een dal, na een kilometer of 15, in Birkenfeld, begint de eerste serieuze klim. Gaat me goed af en duurt, met een klein dipje, zo'n 10 kilometer. Voornamelijk doorgaande weg. Maar dan slaat de route opeens rechtsaf, een klein (geasfalteerd) paadje het bos in. Bordje erbij: verboden voor auto's, behalve bestemmingsverkeer. Er volgen 8 kilometers, voornamelijk dalend, door een dicht bos over een heel mooi paadje. Kom zo goed als niemand tegen (2 wandelaars en 1 auto).

AfbeeldingScary forest by hans905, on Flickr

Tegen het einde van dit weggetje een kleine parkeerplaats en een bordje: Romeinse grafheuvel. Leek me toch al tijd om even een (kleine) Snelle Jelle te eten, dus even afgestapt om te kijken.

AfbeeldingRoman burial mound by hans905, on Flickr

Verder gereden en via Kirschweiler weer op een doorgaande weg gekomen waar de volgende klim begint. In de daarop volgende afdaling naar Morbach tik ik even de 70 km/uur aan. Valt me trouwens op dat de Duitse automobilisten opvallend goed rekening houden met fietsers en vaak met een hele ruime boog om me heen gaan.

In Morbach even wat te eten gehaald bij een bakker en daarna verder voor het volgende deel: de klim naar de Erbeskopf. De top is niet zo erg interessant (er staat een uitkijktoren, een weerstation en een militaire radarinstallatie) en omdat het weer nogal wisselvallig is (bewolkt en winderig) blijf ik niet lang. De klim is wel mooi trouwens, goede weg door het bos, nooit erg lastig. Weer afgedaald naar de doorgaande weg en de rest van de rit (nog zo'n 30 km) grotendeels afgedaald. Weer rustige wegen door de bossen afgewisseld met doorgaande wegen. Vlak voor het park toch nog even verkeerd gereden en de laatste kilometer over het fietspad langs het meer gedaan.

AfbeeldingBostalsee by hans905, on Flickr

92 km in 4 uur en 20 minuten, met 1400 hoogtemeters en zowaar nog een Strava top 10 notering te pakken (moet er dan niet bij zeggen dat ik #10 van 11 ben... :oops: )

Dag 2: naar Sankt Wendel en terug

https://www.strava.com/activities/342301281

Deze rit vol goede moed begonnen, dacht dat hij met de klok mee ging maar mijn Garmin had er de grootste moeite mee om de route te vinden en te laten zien. Na een paar kilometer eens omgedraaid en ja hoor, gelijk te pakken. Bleek hij dus tegen de klok in te lopen. Dus wat meer kilomters gemaakt deze dag dan gepland. Deze route ging in zuidwestelijke richting en na zo'n 25 km kwam ik op de "Wendelius Radweg" terecht, een oude spoorlijn die geasfalteerd was en als fiets- en wandelpad te gebruiken is. Mooi geleidelijk afdalend, 11 km lang en maar 1 keer een weg oversteken. Veel wandelaars en fietsers op dit pad en om de paar honderd meter een bankje, vaak met een beeld of ander kunstwerk.

AfbeeldingAlong the Wendelius Radweg by hans905, on Flickr

Aan het einde kom je dan in Sankt Wendel uit en dat was even lastig, druk verkeer en niet helemaal duidelijk waar ik naartoe moest, dus daar ben ik twee keer verkeerd gereden. Al snel weer de juiste richting gevonden. Volgende stuk van de route bestaat uit 2 kleinere klimmen die redelijk goed gaan. In Konker weer even gestopt bij een bakker en even verderop, bij Kusel, begonnen aan de grote klim van de dag, waarbij vooral het stuk na Thallichtenberg pittig is. Maar ook wel weer een hele mooie weg door het bos.

Bijna bij de top wint de fotograaf in me het dan toch even van de fietser:

AfbeeldingCows in the fields by hans905, on Flickr

Vanaf de top is het lang dalen, vlak na Heimbach sta ik vervolgens even te wachten voor een stoplicht bij een wegversmalling. Vooraan de rij, paar auto's en bussen achter me, dus ik bedenk me dat het handig is om snel langs het smalle stuk te fietsen en zo ruimte te maken voor het snellere verkeer achter me. Alleen is dat juist op een venijnig steil klimmetje, dus de hartslag ging snel omhoog. Verder op mijn gemak teruggereden naar het park.

97 km in 4 uur 9 minuten, 1200 hoogtemeters hoewel ik daar zelf aan twijfel (direct na de start gaf mijn Garmin al aan dat ik 3000 meter had geklommen, en ook weer had gedaald... Strava het opnieuw laten analyseren en toen kwam er 1200 uit. Nou had de route die ik heb gevolgd er maar 800, heb een stukje van 5 km aan het begin de verkeerde kant op gereden en weer terug, maar dat was redelijk vlak, in ieder geval geen 400 hoogtemeters in 10 km...)

Al met al: 2 mooie tochten in een mooie omgeving. Zeker een aanrader.

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 13 jul 2015 17:06

Ziet er goed uit hans905 !
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

basko
Forum-lid

basko 13 jul 2015 22:57

Gisteren een mooie ronde gemaakt. Al eerder hadden we het plan om het Markermeer rond te fietsen, maar op de eerder geplande dag was ik herstellende van zitvlakproblemen en heb ik een korter rondje gemaakt. Gisteren was de dag de het moest gebeuren, ook al heb ik pas 2 of 3 100+ rondjes gemaakt dit jaar, en het beloofde een stevige kluif te worden: starten in de regen en op de terugweg windkracht 4 tegen. Om kwart voor 8, na de ergste regen in de miezer vertrokken richting Muiderberg, daar overgestoken naar Almere. Helaas een alternatieve route moeten kiezen naar Lelystad omdat de Garmin een gravelpadje aangaf, waardoor we best wat hebben moeten zoeken in Almere (wat een slechte wegwijzers daar zeg....). Uiteindelijk een erg mooie route door de Oostvaardersplassen en dan de dijk naar Enkhuizen op. Hier was de wind al een geduchte tegenstander... In Enkhuizen goed krachtvoer ingeslagen bij de benzinepomp voor de tweede helft, want de wind was nu echt hard en vol op kop. Na Hoorn de wind wat gunstiger, maar tussen Monnikkendam en Amsterdam was een bittere strijd weer. Daarna nog 50 km naar huis, deels de wind tegen, deels half opzij, dus de snelheid kwam er niet echt meer in. Nog een Cola erin bij vliegbasis Hilversum en de laatste loodjes. Resultaat: twee mannen met een supermooi gevoel over de dag en erg leuke rit in de benen, hoogtepunt van het jaar tot nu toe: dik 213 km....
https://www.strava.com/activities/344505649

laurens87
Forum-lid

laurens87 15 jul 2015 18:39

Helaas vandaag geen tijd om alle mooie fietsverhalen te lezen, maar ik kan zelf wel een mooi verhaal neerzetten!
Sinds zaterdag ben ik met mijn fietsmaat en beste vriend in Malaucene, eigenlijk hebben we 1 doel... De Cingle de Mont Ventoux. En natuurlijk nog heel veel mooie kilometers maken! eerst een paar dagen infietsen, wennen aan het klimmen en ook een beetje aan de warmte. Het is op het warmst van de dag 'gewoon' 35-37 graden....

Gister 14 juli, DE nationale feestdag van onze gasten was de dag die we uitgekozen hadden dus alles was er klaar voor. Vertrek om iets na zes uur op de camping vlak buiten Malaucene. Om daar te beginnen aan de eerste klim van de dag, de Mont Ventoux vanuit Malaucene. Voor mij en mijn fietsmaat de zwaarste omdat deze kant zoveel wisselingen in steigingspercentage kent. Dus heel rustig aan gedaan, het was nog heerlijk rustig dus sowieso de mooiste klim van de dag. Slechts enkelen in afdaling gezien en een paar auto's. Wat een rust, dat het kan is bijna een wonder later op de dag. Zelfs nog een paar herten gezien daar waar het kale deel begint. We waren uiteindelijk in 2 uur 15 boven. Fietstijd ongeveer 2 uur 5. Daarna begon het verhaal eigenlijk pas echt....
De afdaling naar Bedoin ging heerlijk, totdat..... Halverwege werd ons toegezwaaid rustig aan te doen, waarom?? Wij bepalen de daalsnelheid dus lekker blijven gaan!! Totdat er toch wel veel mensen langs de kant stonden. Bleken er kleine spijkers op de weg te liggen, ALWEER! Voor ons een deja vu, ook de klim van 2 dagen eerder vanuit Sault werd hierdoor verstoord. Gelukkig kwamen we het steile deel naar beneden veilig door, daarna toch ineens een lekke band bij mijn maat... Helaas niet goed gecontroleerd er zat nog een tweede in zijn band dus paar 100 meter weer stil gestaan. Daarna door gerold naar het dorp. Gelijk vervangende banden gescoord en twee extra voor de zekerheid. Water bijgevuld en gaan voor klim 2!

Nadat we het bos in draaiden wisten we dat we voorzichtig moesten zijn, maar we konden er toch niks tegen doen. Na een kilometer in het bos was het echter geen lekke band maar een gebroken ketting van mijn maat die de klim verstoorde. Gelukkig hadden we een tooltje en links bij ons! Dus we konden verder.... Daarna weer verder tussen hoop en vrees, en na twee kilometer was het zover, mijn achterband liep langzaam leeg. Tegelijkertijd ook de voorband van mijn maat! Oei, wordt een uitdaging zo... Eerst band wisselen, kwam terwijl we er stonden de veegwagen langs, gelukkig! dus wij daarna over de geveegde weg doorgereden. Zonder problemen Chalet Reynard gehaald daar even rustig ontspannen onze banden met de daar aanwezige pomp op spanning gebracht. En lekker onverstoord door naar de top, de benen beginnen langzaam gevoelig te worden.... Tweede keer boven, heerlijk gevoel!

Nu afdalen naar Sault lekker trappen om de benen los te maken, helaas al wel een uur vertraging opgelopen.... Wat doe je er aan? gewoon doortrappen werd het devies! Dus in Sault stempelen en door voor de tweede klim (met weer nieuw water). Het eerste stuk ging niet lekker, we gingen te langzaam! Dus tempo erop naar Reynard anders waren we er nog geweest.... En het was warm... Tegen de 37 graden aan. Dus blijven drinken, we kregen ook last van brandende voeten... oei het lichaam doet nieuwe dingen... Bij Reynard even afkoelen met water aldaar. En weer door! En was alle misere achter de rug? Nee was het maar zo... Op 1 of andere manier lag er nog een spijker aldaar... Dus mijn voorband ging lek, wisselen in die warmte geen pretje maar ook geen keus. En weer door.. Pijn! En krijg nou de ****** hij lijkt leeg te lopen dus nog maar een keer wisselen. Nog een keer water pakken en door naar de top, gelukkig zonder al te veel problemen (behalve pijn)... Als toetje nog een keer afdalen, rustig aan want vertrouw de voorband niet helemaal.... Uiteindelijk iets na 16:00 weer in Malaucene voor de laatste stempel! Dus dik 10 uur onderweg geweest, vooral door mechanisch maleur (1 ketting 6 banden). op de camping lekker afkoelen en eten en drinken!

Zie strava:
https://www.strava.com/activities/346622800
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 16 jul 2015 22:36

Chapeau! voor jullie prestatie en vooral ook voor jullie incasseringsvermogen 8-) !!! Begrijp ik nu goed dat 'onverlaten' daar tegenwoordig expres spijkers strooien? Kan toch niet waar zijn :twisted: !
60 x Ventoux

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 16 jul 2015 22:50

Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Plaats reactie