Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2012

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 17 jun 2012 18:32

Vandaag nog drie uurtjes over de utrechtse heuvelrug, of beter gezegd er grotendeels omheen, want de benen voelden maar heel matig aan. Uiteindelijk alleen Grebbeberg en Amerongseberg.

gamiel
Forum-lid

gamiel 17 jun 2012 20:46

tomkolkman schreef:Wat last van de knieën gehad dus gisteren rustig aan gedaan. Vandaag dus weer een beklimming erbij en wel de Passo Manghen, geweldige mooie klim !
Zat dit jaar ook in de Giro. Heb 'm vorig jaar gedaan vanuit Borgo, zitten een paar taaie stukjes in en rond de 1.500 - 1.600 m hoogte waren er veel koeien op de weg, maar verder prachtige klim!
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

gamiel
Forum-lid

gamiel 17 jun 2012 20:51

tomkolkman schreef:Vandaag de Panarotta en de Passo Del Redebus op geweest en gisteren al de Kaiserjagerstrasse en de Monte Bondone.
4x mooi, heb ze vorig jaar ook afgevinkt. Monte Bondone = bovenop mooiste uitzicht. En heerlijke afdaling naar Trento!
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 17 jun 2012 21:00

Veel mooie plaatjes dus ik zal ook weer eens m'n best doen. Vandaag een dagje Ardennen gedaan. Normaal betekent dat vroeg op staan en laat thuis maar deze keer had ik het wat anders aangepakt. Gewoon lekker ontspannen om 9.00uur 's morgens richting Spa gereden. Parkeren bij het zwembad aan de Avenue Amédée Hesse, bij velen waarschijnlijk bekend van de start van de Waalse Pijl toertocht. Is een prima lokatie want je kunt er makkelijk parkeren en als het zwembad open is kun je eventueel gebruik maken van de bar, het toilet en als je zin hebt zelfs het zwembad. Lekker op een warme dag!

Bij de start nog even langs het meer. Daar zit ook wat horeca wat altijd makkelijk is! :)

Afbeelding

Als je laat vertrekt en toch een beetje op tijd thuis wil zijn moet je niet teveel kilometers maken. Daarom had ik een rondje bedacht van 100km. Maar omdat je niet voor niets in de auto stapt wel voorzien van een stevig aantal heuvels. Na ongeveer 4km beginnen met de Maquisard, direct gevolgd door de Desnie, en de Xhierfomont.

Afbeelding

Afbeelding

Regelmatig kwam ik bordjes tegen van de Fleche Ardenaisse die kennelijk voor vandaag op het programma stond. Want los van de bordjes kwam ik ook veel ploegauto's tegen.

Afbeelding

Via L'Ancienne Barriere en de Cote de Brume richting Trois Ponts. Daar "buitenom" de Hezalles over Mont de Fosse want ik ben geen circusartiest maar een wielertoerist. Inmiddels kwam ik de koers tegen dus even aan de kant.

Afbeelding

+1 voor de renner met Rock Werchter op z'n shirt. Welke ploeg is dat?

Afbeelding

Vervolgens terug naar Trois Ponts om ook Cote d'Aisomont en de Wanne te doen waarna het tijd was om af te dalen via Wanneranval naar Stavelot.

Afbeelding

Daar zit ik nog een beetje te puzzelen met dit rondje. De Haute Levee is me te druk. Daarom koos ik voor de Cote d'Ammermont maar ik hou me aanbevolen voor een iets minder steil alternatief. Terug naar Spa ging het over de Rosier met die heerlijke afdaling als desert. Moest 'ie lang genoeg zijn zou ik dat wel een dagje vol kunnen houden. ;-)

Net als na een goede maaltijd had ik ook nu nog trek in een digestief. Dus nog even kennisgemaakt met Annette e lubin. Een gemeen klimmetje zo op het einde van een zwaar rondje. Met ruim 4 fietsuurtjes kwam ik moe en voldaan terug bij de auto.

Afbeelding

Afbeelding

11 heuvels verdeeld over 100km zijn samen goed voor 2400 hoogtemeters. Nog even wat eten en drinken, in de auto en keurig om 19:00uur weer thuis. Lijkt wel een werkdag!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 jun 2012 22:18

Mooi rondje!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 17 jun 2012 22:20

Was vanavond eigenlijk perfecte avond om te fietsen. Er was niets goed op tv... jammer dat ik dat te laat heb ingezien...

tomkolkman
Forum-lid

tomkolkman 17 jun 2012 22:33

gamiel schreef:
tomkolkman schreef:Vandaag de Panarotta en de Passo Del Redebus op geweest en gisteren al de Kaiserjagerstrasse en de Monte Bondone.
4x mooi, heb ze vorig jaar ook afgevinkt. Monte Bondone = bovenop mooiste uitzicht. En heerlijke afdaling naar Trento!
Een mooie omgeving is het hier zeker! Daarbij ook nog eens schitterend weer en de vooruitzichten zijn ook goed. Ik vond de manghen best mee vallen, meer omdat ik hem rustig omhoog reed en je eigenlijk door het landschap vanzelf omhoog wordt gedragen. :lol:
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

fietser1972
Forum-lid

Gebruikersavatar fietser1972 17 jun 2012 22:40

Net terug van een heerlijk rondje van 100 km door Groene Hart. Het was stil op straat :-) Overal lekker kunnen doorrijden. Helaas ligt Oranje eruit. Ik had nog wel meer van dit soort avonden willen hebben.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 17 jun 2012 22:59

daniel1975 schreef:Mooi rondje!
Is het zeker. Doel was om alleen maar mooi lopende beklimmingen te pakken. Dat is niet helemaal gelukt maar ik kom een heel eind. De Cote de Brume is behoorlijk steil (zeker de zijkant die ik nu heb gepakt). De Wanne is uiteraard lastig maar niet extreem steil en bovendien prachtig. De d'Amermont is natuurlijk een echte lastige kuitenbijter maar het alternatief dat ik ken (de Haute Levee) is geen optie vanwege het verkeer. Met name dat eerste stuk (met die betonblokken langs de kant) is niet prettig fietsen.

En op deze manier is een rondje van 100km gewoon genoeg om een leuke dag te hebben.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 jun 2012 06:35

Die wegwijzer in de Ardennen blijft toch een heel herkenbaar ding ;)

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 18 jun 2012 12:30

watikjebrom schreef:Vandaag ook de Vael Ouwe gefietst, toertocht vanuit de Gazelle fabriek in Dieren. Prima georganiseerd met goed verzorgde tussenstops waar bananen, water en krentebollen lagen. Uiteindelijk de hele weg geen druppel regen gehad met zelfs een waterig zonnetje zo nu en dan. Alleen door de regen van afgelopen nacht waren de wegen nog kletsnat en zag de fiets eruit alsof we een veldrit gemaakt hadden.

Mooi tocht over de Veluwe en op de terugweg de Posbank. Uiteindelijk 103km op de teller. Volgend jaar weer"
Wil hem nog steeds een keertje fietsen en het komt er steeds niet van (er zat zaterdagavond een ploegentijdrit in de weg, overigens wel snelste vrouwenteam geworden :) ). Mag ik volgend jaar ook mee?

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 18 jun 2012 13:14

tomkolkman schreef:Wat last van de knieën gehad dus gisteren rustig aan gedaan. Vandaag dus weer een beklimming erbij en wel de Passo Manghen, geweldige mooie klim !

Hij is gaaf he. Eigenlijk best een pittige klim qua hoogtemeters en percentages op sommige stukken, maar inderdaad zo mooi dat het niet uitmaakt. Eigenlijk moet je zijn parallel lopende broer nog even doen, de cinque croci. Die is nog leuker qua percentages ;)
Was mijn vriendje er nog?

Afbeelding
~live fast, die young ~

Gesloten