Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 05 jul 2015 13:41

Precies. Dat geef ik ook aan.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 05 jul 2015 13:44

Dan passen ze dus keurig binnen mijn omschrijving: mooi weer spelen met je lidmaatschap van de MPCC tot het een renner van hun ploeg betreft. Hypocriet ook van Lotto-Jumbo, welke draai ze er ook aan geven. Het is het eeuwenoude excuus als een renner betrapt wordt: ik weet van niets, mijn eten was vervuild, mijn medicijnen waren niet goed, de test deugt niet, enz., enz., tot en met de hond van VdB en de doodgeboren tweelingbroer van Hamilton.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 05 jul 2015 13:50

Dat ben ik wel met je eens. Maar in dit geval vind ik dat niet geheel op zijn plek. Zij hebben zich gehouden aan de regels. Ze zijn niet gewoon doorgegaan alsof hun neus bloedt en hebben hem laten rijden. Toen achteraf echter bleek dat de test niet correct was hebben ze daarop aangegeven dat het misschien beter is om die regels te herzien. Dat wilde de MPCC niet. En om te voorkomen dat ze de situatie zich weer zou voordoen zijn ze uit de MPCC gestapt. Bennett was niet de eerste renner van Lotto-Jumbo of voorgangers die dit overkwam.

Lars Boom heeft nu ook een stempel. Misschien heeft hij inderdaad iets verkeerds gebruikt, misschien komt het door de test net zoals bij Bennett? Dat weet ik niet. Als het het laatste is dan is iemand om niets beschadigd.

ThijsvdnBerg
Forum-lid

ThijsvdnBerg 06 jul 2015 09:40

Stevige column van Thijs Zonneveld deze morgen richting Lars Boom in het AD.
Snap die verwijtende toon niet helemaal.

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 06 jul 2015 10:09

Column: http://www.ad.nl/ad/nl/5598/Sportcolumn ... oure.dhtml

Deel van zijn woorden zijn toch ook wel de gedachten van velen hier op het forum. Zo onbegrijpelijk vind ik het nog niet.
Afbeelding

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 06 jul 2015 10:25

Thijs Zonneveld en geloofwaardigheid.
Laat me niet lachen.
Dat hij dat woord durft te gebruiken.
Ik kan me iets herinneren over een berg en vrouwen in het peloton.
Dat was net zo geloofwaardig als de MPCC.

fietsernl
Forum-lid

fietsernl 06 jul 2015 11:45

Regels zijn regels. Lars fout of niet, laat ik aan anderen. Maar waarom mag je dan geen vervanger gebruiken? Ook al is het een dag van te voren. Ik begrijp dat je hem dan hoe dan ook laat starten. De tour starten ,met een favoriet in het team, en dan al beginnen één man minder zou ik ook niet acceptabel vinden.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 06 jul 2015 12:07

chrissiewizzie schreef:
JM_H schreef:Column: http://www.ad.nl/ad/nl/5598/Sportcolumn ... oure.dhtml

Deel van zijn woorden zijn toch ook wel de gedachten van velen hier op het forum. Zo onbegrijpelijk vind ik het nog niet.
Ik vind dit echt een geweldige column! De spijker op z'n kop. Ik mag die Thijs Zonneveld perosonlijk wel. Ik hoop dat Boom in de toekomst nog eens vlamt bij een andere ploeg, ik houd van die manier van rijden en met wie moet Niki Terpstra anders ruzie maken? ;-)

Dat er nu ploegen uit de MPCC stappen, begrijp ik deels wel. Of je past de testen aan zodat deze weer bij deze tijd passen, of je spreekt af met de ASO, UCI en andere organisaties dat er last-minute rijders vervangen mogen worden. De onbuigzaamheid van dit soort organisaties werkt juist contraproductief en laat een zeer goed initiatief stranden in een woud van verouderde regelgeving.
Precies zoals ik er naar kijk.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 jul 2015 15:58

Ik ben het 100% eens met de column.
Zo vol vuur anti doping spreken, en dan bij een van de rotste ploegen tekenen en de boel weglachen/mopperen. Nee, Lars heeft niet waargemaakt of gevochten voor wat ie zelf verkondigde cq. zou moeten kunnen met zijn talent.

En eat die MPCC betreft: daar kan ik Astana deels nog wel in volgen deze keer.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

peteri200
Forum-lid

peteri200 10 jul 2015 19:55

Mr. R
Forum-lid

Mr. R 10 jul 2015 19:59

hier de text:
The Katusha team was informed Friday. One of its key executives, Italian Luca Paolini, tested positive for cocaine at the Tour de France. Winner of a Ghent-Wevelgem anthology this year, Paolini is one of the lieutenants of Alexander Kristoff.

The use of cocaine is not prohibited out of competition but "coke" is considered a doping substance in competition. Traces of the product long enough to retain urine, nothing proves that the Katusha rider's Use for purposes of doping than a purpose "recreational". But what counts for doping instances, it is the date of the check, and Paolini tested positive during the Tour. This is the first positive control observed since the beginning of this edition.

rene909
Forum-lid

Gebruikersavatar rene909 10 jul 2015 20:29

Tja, dan heb je gewoon een probleem/verslaving. Het lijkt me niet dat je van coke harder/langer hard kan fietsen???

Plaats reactie