Het was gister weer helemaal waardeloos met het weerbericht; net als vorige week voorspelden ze tot vrijdagmiddag gewoon een zonnig weekend met kans op een bui. 't was net andersom lijkt het wel.ericpeters schreef:Ik heb ook 2uur in een van die "mogelijke buien" ziteen te fietsen ... jammer dat ze er niet bij vertellen dat zo een bui 60km lang is. 's Avonds maar eens mijn wiellagers schoongemaakt en opnieuw ingevet.
Vandaag gefietst in 2016
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43500
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
- Berichten: 5666
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Maar net waar je verblijft, in het westen was het gisteren de gehele dag droog.daniel1975 schreef:Het was gister weer helemaal waardeloos met het weerbericht; net als vorige week voorspelden ze tot vrijdagmiddag gewoon een zonnig weekend met kans op een bui. 't was net andersom lijkt het wel.ericpeters schreef:Ik heb ook 2uur in een van die "mogelijke buien" ziteen te fietsen ... jammer dat ze er niet bij vertellen dat zo een bui 60km lang is. 's Avonds maar eens mijn wiellagers schoongemaakt en opnieuw ingevet.
Ook flink wat regen gehad tijdens de JJC, op de A2 kruising A15 werd het droger thuis scheen de zon!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Vandaag viel het erg mee hier. Voorspelling was code oranje hier in Groningen vanaf 12:00 maar behoudens enkele zeer kleine buitjes in de morgen was het gewoon prachtig weer. Vanmorgen 82 km door Drenthe gemaakt. Veel natte wegen, maar zelf droog gebleven. Vraag niet hoe het kan, profiteer ervan 
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43500
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
@colnago; ik zat op schouwen duiveland en daar kwam na ochtend regen rond 13.30 de zon te voorschijn. Maar grootste deel van het land was nat. Ik heb gelukkig heerlijk in de zon kunnen fietsen, maar dat staat los van het feit dat de voorspellingen voor NL gewoon niet goed waren. Net als vorig weekend.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Op de veluwe flink nat geworden. Korte maar hevige bui over me heen gehad.
Zat al zo'n anderhalve week in een vormdip. Kreeg de pedalen maar nauwelijks rond. Vandaag 131 km met een gemiddelde van 31.9 gereden. Het gevoel dat ik weer op de weg terug ben is dan ook erg fijn.
Zat al zo'n anderhalve week in een vormdip. Kreeg de pedalen maar nauwelijks rond. Vandaag 131 km met een gemiddelde van 31.9 gereden. Het gevoel dat ik weer op de weg terug ben is dan ook erg fijn.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Ja... Ok... Haha, dat dacht ik al na 2nd thoughts,Keezx schreef:Ja, ik bedoelde de hoek van de voet met de langsrichting, dat heeft veel invloed op de knie.Bredalp schreef:
Edit
Sorry hoor...
Maar die plaatjes kan je natuurlijk ook schuin zetten. En dan dat de tenen een beetje naar buiten wijzen en de hak dus richting crank gaat.
Is dat misschien wat je bedoelt Keesx?
Heel erg bedankt hoor, al is het reeds bij voorbaat,.
Gewoon wat expirimenteren totdat het beter wordt.
Knie wordt iets minder pijnlijk, maar heb dat bandje 'goed' aangepakt. Paar dagen even rustig aan doen denk ik. Hoop dat de plaatjes schuiven dit in het vervolg voorkomen.
Nogmaals bedankt Keesx.
Aangezien rit gisteren iets korter was als de bedoeling, vandaag maar een 200km+ ritje gemaakt.
Doen was om iig iedere maand een 200km rit te maken en was deze maand nog niet gelukt.
Rustig rondje Markermeer gereden, 208km.
Garmin gaf 20 graden aan, maar was blij dat ik knie en armstukken aan had getrokken windje erbij maakte het best fris. (ook deels doordat ik rustig tempo reed)
Voor de zekerheid ook regenjasje meegenomen, maar gelukkig niet nodig gehad.



https://www.strava.com/activities/621706859
Doen was om iig iedere maand een 200km rit te maken en was deze maand nog niet gelukt.
Rustig rondje Markermeer gereden, 208km.
Garmin gaf 20 graden aan, maar was blij dat ik knie en armstukken aan had getrokken windje erbij maakte het best fris. (ook deels doordat ik rustig tempo reed)
Voor de zekerheid ook regenjasje meegenomen, maar gelukkig niet nodig gehad.



https://www.strava.com/activities/621706859
Vandaag maar een (klein) rondje gereden.
Tussen de buien en in het zonnetje vertrokken uit Almere voor een rondje Diemen maar wat bleek, de Hakkelaarsbrug was tijdelijk wegens werkzaamheden afgesloten en moest ik dus via Muiden rijden. In Muiden gingen de slagbomen van de brug over de Vecht net voor mijn neus naar beneden en heb daar dus bijna een kwartier staan wachten. Ik dacht nog dan maar langs deze kant van de Vecht naar Weesp te rijden maar inmiddels stonden al zoveel wielrenners te wachten, dus nadat de brug weer was gesloten richting Weesp.
Shit, . . . . bij de onderdoorgang van de A1 was de weg afgesloten en moest ik omrijden via Amsterdam, dus mooi niet . . . dus dan maar weer terug naar Muiden om dus toch langs de andere kant van de Vecht naar Weesp te rijden. Had ik dat maar eerder gedaan, enfin het was nog steeds droog weer dus gewoon verder fietsen.!
Shit, niet weer hè . . . . . maar na Driemond langs de Weespertrekvaart was het viaduct onder de A10 (ringweg) afgesloten en moest er worden omgereden via de Bijlmer.!
Het was dus een ritje met de nodige hindernissen, maar enfin toch nog lekker kunnen fietsen.
https://www.strava.com/activities/621370177
https://www.relive.cc/view/621370177
Tussen de buien en in het zonnetje vertrokken uit Almere voor een rondje Diemen maar wat bleek, de Hakkelaarsbrug was tijdelijk wegens werkzaamheden afgesloten en moest ik dus via Muiden rijden. In Muiden gingen de slagbomen van de brug over de Vecht net voor mijn neus naar beneden en heb daar dus bijna een kwartier staan wachten. Ik dacht nog dan maar langs deze kant van de Vecht naar Weesp te rijden maar inmiddels stonden al zoveel wielrenners te wachten, dus nadat de brug weer was gesloten richting Weesp.
Shit, . . . . bij de onderdoorgang van de A1 was de weg afgesloten en moest ik omrijden via Amsterdam, dus mooi niet . . . dus dan maar weer terug naar Muiden om dus toch langs de andere kant van de Vecht naar Weesp te rijden. Had ik dat maar eerder gedaan, enfin het was nog steeds droog weer dus gewoon verder fietsen.!
Shit, niet weer hè . . . . . maar na Driemond langs de Weespertrekvaart was het viaduct onder de A10 (ringweg) afgesloten en moest er worden omgereden via de Bijlmer.!
Het was dus een ritje met de nodige hindernissen, maar enfin toch nog lekker kunnen fietsen.
https://www.strava.com/activities/621370177
https://www.relive.cc/view/621370177
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Van het weekend heerlijk gefietst zat. Via de duinen naar zandvoort na noordwijk iemand op sleeptouw tot aan zandvoort of hoe noem je zo'n fietsert
.. Toen richting ams voor een kleine stop (tosti's) om weer terug te keren naar DH terug windtegen altijd lekker
Gisteren rustig op n neer gegaan naar zandvoort, je raad het al terug alweer wind tegen, dus mezelf maar bij het Zeepaardje in Noordwijk op aanraden van een collega verwent met een appeltaartje

Gisteren rustig op n neer gegaan naar zandvoort, je raad het al terug alweer wind tegen, dus mezelf maar bij het Zeepaardje in Noordwijk op aanraden van een collega verwent met een appeltaartje
-
DeletedUser01
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Volgens mij staat deze laatste foto in het verkeerde topic.
Gisteren 's avonds even naar Delfzijl voor de start van Delfsail. 180 schepen van het varend erfgoed zijn de laatste dagen de haven komen binnenvaren.

Vanmiddag kwamen daar de eerste tall ships bij.

Gisteren 's avonds even naar Delfzijl voor de start van Delfsail. 180 schepen van het varend erfgoed zijn de laatste dagen de haven komen binnenvaren.

Vanmiddag kwamen daar de eerste tall ships bij.

Vanmorgen een rondje peddelen met mijn vrouw. Ze is herstellende van een kuit blessure / dus grotere afstanden hardlopen zit er even niet in. Aangezien ze toch haar uren wil maken, fietsen we een beetje over Walcheren. Zo ook deze morgen met windkracht 4/5 was het heerlijk stoempen tegen de wind in. Toch nog 36 kilometers om haar te laten wennen aan de houding van armen/nek/rug/schouders.
Een 0- setback dames Fizik Arione en ze kan zo op mijn zoon z'n fiets weg. Nu moet ik haar nog leren om te gaan met klikpedalen.
Vanavond heb ik zelf koers - dus beentjes zijn goed los. Hopen dat ik er bij kan blijven, aangezien ik afgelopen weekend nog krom liep van de spit in m'n onderrug
Ik heb er nog geen goede hoop op - wellicht na een paar rondjes dat het beter gaat.
Een 0- setback dames Fizik Arione en ze kan zo op mijn zoon z'n fiets weg. Nu moet ik haar nog leren om te gaan met klikpedalen.
Vanavond heb ik zelf koers - dus beentjes zijn goed los. Hopen dat ik er bij kan blijven, aangezien ik afgelopen weekend nog krom liep van de spit in m'n onderrug
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
Van mijn blog geplukt, een dagje buiten spelen op Ventoux:
Onderweg naar de top kom ik vier verschillende fotografen tegen die allemaal een commercieel greintje van het Ventoux gevoel proberen mee te pikken. Ik noem dat felle concurrentie, zeker gezien het aantal fietsers op de berg. Al klimmen heb ik vandaag 15 man ingehaald op een klim van 21 kilometer. Bij Châtelet Renard kwam er een renner met een moordend tempo over mijn gezwoeg heen. Hij kwam vanuit de makkelijk kant (Sault) maar ik kon hem daarna onmogelijk bijhouden. Veder is het vandaag betrekkelijk rustig op de reus van de Provence.
Mijn route van vandaag is een soort van buiten spelen op de Ventoux en dat met een boel tegenstanders. Geen wedstrijd of zo maar meer tegenstanders die het gezwoeg van vandaag extra lastig maken. Ten eerste loop ik nog steeds rond met het aangezicht van een bokser die een harde rechtse hoek op zijn kaak heeft opgevangen. De verwondingen van de val van afgelopen zondag zijn nog goed zichtbaar en ook voelbaar. Een blauw oog, een dikke wang, korsten op mijn wang en nog steeds een verdoofd gevoel in een deel van mijn kaak en nog wat pijn met kauwen. Deze kwetsuur zit mijn fietsprestaties niet echt in de weg maar prettig is anders. Behalve mijn gehavende wang heb ik in de val ook ergens een tik opgevangen met mijn linkerbeen en die is nog steeds wat stijfjes. Een van de meer geduchte tegenstanders van vandaag is de zon. Het is warm in de Provence. Warm warm. In getallen heet zoiets 33 graden Celsius en weinig wind. Maar de echt tegenstander luistert gewoon naar de naam mont Ventoux. Als je dacht dat alpe d'Hueze een zware klim was, dan vergis je je. De Nederlandse berg is een lachtertje vergeleken met de kale berg.
Om er eens wat statistieken tegen aan te gooien om duidelijk te maken welke berg nu zwaar is en welke berg nog zwaarder. Op de site salite.ch kunnen profielen van zo'n duizend verschillende passen worden bekeken. En er wordt ook een moeilijkheid cijfer aan een klim toegekend. Dit is een beetje arbitrair maar doorgaans geldt dat hoe langer een klim en hoe meer stijle stroken in de klim, hoe hoger het cijfer. Een relatief korte klim met een zeer steil stuk kan het qua punten dan toch nog winnen van een wat langere klim met wat meer meer bescheiden percentages. Behalve deze methode zou ook gebruik kunnen worden gemaakt van de categorieën die de Tour de France aan klimmen toekent. Zo is er categorie een tot en met vier waarbij vier de laagste categorie is en boven de eerste categorie staat nog de buiten-categorie. Deze methode is helaas totaal onbruikbaar. In de tour is iets nog al eens snel eerste of buiten-categorie. Alpe d'Huez is buiten-categorie maar de Tourmalet en de mont Ventoux zijn dat ook. En er zit echt wel verschil tussen deze klimmen. Zo krijgt Alpe d'Huez 913 punten van Salite en de Tourmalet 1013 of 1076 (afhankelijk van welke zijde de berg beklommen wordt). De mont Ventoux vanuit Bedoin is goed voor 1269 punten en de col de la Morte die eerder deze week de 15 kilometer tellende start klim was van de Vaujany telt 719 punten. Een echte knaller van een klim zoals de passo dello Stelvio vanuit Prato telt maar liefst 1411 punten. Zo zie je maar dat dat indelen in categorieën zoals de tour doet, niet werkt. De col de la Morte zou 1ste categorie zijn, Alpe d'Huez dus buiten categorie maar op basis van de statistieken zouden we de mont Ventoux moeten bestempelen als een soort über buiten-categorie.
Ondanks alle tegenstanders geniet ik van deze rit. De Provence is mooi, de berg is goed zwaar maar ik ben niet steendood op de top. En het uitzicht op de top is schitterend. Er staat bijna geen wind op de top wat redelijk uitzonderlijk is. En ik geniet een tijdje van het top moment alvorens ik me in de afdaling naar Malaucene induik.
Onderweg naar de top kom ik vier verschillende fotografen tegen die allemaal een commercieel greintje van het Ventoux gevoel proberen mee te pikken. Ik noem dat felle concurrentie, zeker gezien het aantal fietsers op de berg. Al klimmen heb ik vandaag 15 man ingehaald op een klim van 21 kilometer. Bij Châtelet Renard kwam er een renner met een moordend tempo over mijn gezwoeg heen. Hij kwam vanuit de makkelijk kant (Sault) maar ik kon hem daarna onmogelijk bijhouden. Veder is het vandaag betrekkelijk rustig op de reus van de Provence.
Mijn route van vandaag is een soort van buiten spelen op de Ventoux en dat met een boel tegenstanders. Geen wedstrijd of zo maar meer tegenstanders die het gezwoeg van vandaag extra lastig maken. Ten eerste loop ik nog steeds rond met het aangezicht van een bokser die een harde rechtse hoek op zijn kaak heeft opgevangen. De verwondingen van de val van afgelopen zondag zijn nog goed zichtbaar en ook voelbaar. Een blauw oog, een dikke wang, korsten op mijn wang en nog steeds een verdoofd gevoel in een deel van mijn kaak en nog wat pijn met kauwen. Deze kwetsuur zit mijn fietsprestaties niet echt in de weg maar prettig is anders. Behalve mijn gehavende wang heb ik in de val ook ergens een tik opgevangen met mijn linkerbeen en die is nog steeds wat stijfjes. Een van de meer geduchte tegenstanders van vandaag is de zon. Het is warm in de Provence. Warm warm. In getallen heet zoiets 33 graden Celsius en weinig wind. Maar de echt tegenstander luistert gewoon naar de naam mont Ventoux. Als je dacht dat alpe d'Hueze een zware klim was, dan vergis je je. De Nederlandse berg is een lachtertje vergeleken met de kale berg.
Om er eens wat statistieken tegen aan te gooien om duidelijk te maken welke berg nu zwaar is en welke berg nog zwaarder. Op de site salite.ch kunnen profielen van zo'n duizend verschillende passen worden bekeken. En er wordt ook een moeilijkheid cijfer aan een klim toegekend. Dit is een beetje arbitrair maar doorgaans geldt dat hoe langer een klim en hoe meer stijle stroken in de klim, hoe hoger het cijfer. Een relatief korte klim met een zeer steil stuk kan het qua punten dan toch nog winnen van een wat langere klim met wat meer meer bescheiden percentages. Behalve deze methode zou ook gebruik kunnen worden gemaakt van de categorieën die de Tour de France aan klimmen toekent. Zo is er categorie een tot en met vier waarbij vier de laagste categorie is en boven de eerste categorie staat nog de buiten-categorie. Deze methode is helaas totaal onbruikbaar. In de tour is iets nog al eens snel eerste of buiten-categorie. Alpe d'Huez is buiten-categorie maar de Tourmalet en de mont Ventoux zijn dat ook. En er zit echt wel verschil tussen deze klimmen. Zo krijgt Alpe d'Huez 913 punten van Salite en de Tourmalet 1013 of 1076 (afhankelijk van welke zijde de berg beklommen wordt). De mont Ventoux vanuit Bedoin is goed voor 1269 punten en de col de la Morte die eerder deze week de 15 kilometer tellende start klim was van de Vaujany telt 719 punten. Een echte knaller van een klim zoals de passo dello Stelvio vanuit Prato telt maar liefst 1411 punten. Zo zie je maar dat dat indelen in categorieën zoals de tour doet, niet werkt. De col de la Morte zou 1ste categorie zijn, Alpe d'Huez dus buiten categorie maar op basis van de statistieken zouden we de mont Ventoux moeten bestempelen als een soort über buiten-categorie.
Ondanks alle tegenstanders geniet ik van deze rit. De Provence is mooi, de berg is goed zwaar maar ik ben niet steendood op de top. En het uitzicht op de top is schitterend. Er staat bijna geen wind op de top wat redelijk uitzonderlijk is. En ik geniet een tijdje van het top moment alvorens ik me in de afdaling naar Malaucene induik.
Live fast; die young. mijn blog