Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
- Berichten: 17755
- Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43
Ernie C.
02 mar 2013 00:02
Echte staalfreaks rijden rond met dit op hun kop:

Campagnolo Ultra Dork
-
Sebo
- Forum-lid
- Berichten: 634
- Lid geworden op: 14 jun 2012 01:49
Sebo
02 mar 2013 00:10
theodorocampagnolo schreef:velolove schreef:OK maar ik laat je wel liggen dan als je tegen een boom aan ligt.
Prima, ik wil ook niet nog 's stikken in m'n kots zie je. Ik wacht wel op een ander.
Als ik langs kom help ik je ( en iemand anders ook ) overeind.
Maar laten we alsjeblieft de onvriendelijkheden staken, en on-topic blijven
Sebo
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
- Berichten: 17755
- Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43
Ernie C.
02 mar 2013 00:29
Ik denk dat we allemaal aan de lente toe zijn. Dat in het dopingtopic de gemoederen ooit (nu ook weer) hoog oplopen zijn we gewend, maar hier in ervaring met staal topic?

Campagnolo Ultra Dork
-
Cervino
- Forum-lid
- Berichten: 274
- Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32
Cervino
02 mar 2013 10:50
Zomers zie je meer "stalen koppen" als de temperatuur flink gaat kachelen.
-
Cervino
- Forum-lid
- Berichten: 274
- Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32
Cervino
02 mar 2013 10:59
Over staal ervaring:
Onderstaande Gios heeft Ambrosio Excellence velgen, 36 spaaks.
Daarnaast heb ik een oude goedkope OLMO ( recreanten frame) met Mavic MA 2 velgen, 36 spaaks
Meest comfort van deze 2 is ......de OLMO. Ik denk zelf dat het aan de velgen ligt. De Ambrosio' s zijn sterk maar dempen minder.

[/quote]
-
zjon
- Forum-lid
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 16 jan 2010 14:05
zjon
02 mar 2013 12:29
renec schreef:zjon schreef:Ok omdat Theo zijn Pina aan de wereld heeft laten zien kan ik natuurlijk niet achterblijven
https://vimeo.com/27081577
leuke video, je woont toevallig niet in Brielle ??
Nope, Haarlem

-
timo2.0
- Forum-lid HC
- Berichten: 7631
- Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59
timo2.0
02 mar 2013 12:36
Het beruchte Kopje van Brielle

fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
Dizono
- Forum-lid
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 15 dec 2012 20:54
Dizono
04 mar 2013 20:56
Laat ik dan maar even iets anders in de groep gooien.
Ik ben zondag een stuk gaan fietsen met mijn vaste fietsmaat en dat gaf mooi de gelegenheid mijn nieuwe fiets te vergelijken met die van hem. Wat mij direct opviel is het compleet andere gevoel dat zijn fiets geeft. Daar waar mijn aluminium fiets de bochtjes soepel in lijkt te 'vallen', voelt zijn fiets heel anders aan, alsof deze liever rechtdoor gaat. Nu zijn wel allebei niet blind, dus we weten welke grote verschillen er zijn tussen onze fietsen, maar we vroegen ons af of er een hoofdreden aan te wijzen is. Is dit het verschil in materiaal, geometrie, wielen, voorvork? Het exacte type van zijn fiets weet ik niet, maar iemand hier wellicht wel. Ik denk dat het over een hoge middenklasser van Gazelle gaat, gezien de in het frame lopende kabels en de shimano 600 afmontage. De double pivotremmen zijn ultegra dus w.s. niet origineel.

-
ultra_ivo
- Forum-lid
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06
ultra_ivo
04 mar 2013 22:32
Dit type Gazelle is uit de tijd dat double pivot remmen al normaal waren. De moderne belettering is gebruikt.
Of een fiets nerveuzer is (snel stuurt) of juist stabilier heeft weinig met het framemateriaal te maken maar meer met de geometrie van een fiets.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Naloop_%28tweewieler%29" onclick="window.open(this.href);return false;
-
stillekracht
- Forum-lid
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48
stillekracht
05 mar 2013 06:44
De sprong in de voorvorken is niet vergelijkbaar. De Gazelle is een "luie" fiets. Dat gaat inderdaad wat anders door de bocht

-
mda1
- Forum-lid
- Berichten: 736
- Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18
mda1
05 mar 2013 10:01
Niet alleen de sprong in de vork is van belang. Ook de balhoofdbuishoek en de wielbasis zijn van belang. En daarnaast ook de lengte van de stuurpen, laterale stijfheid van de wielen, en zelfs kleinere dingen als bandendruk, en bandentype. Maar vorksprong en balhoofdbuishoek domineren toch wel de stuureigenschappen.
-
theodorocampagnolo
- Forum-lid
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06
theodorocampagnolo
05 mar 2013 10:22
De sprong van de vork zegt niet alles hoor: Mijn Batavus Grand Sport uit begin jaren 60 heeft een gigantische sprong maar die gaat wel heeeeeel erg makkelijk de bocht om.
De sprong van de vork bepaald 't stuurkarakter in combinatie met de balhoofdshoek.