Cinglé du Mont Ventoux
En hier ook een vinkje achter de cingle!
Op vakantie stonden we min of meer in de buurt op een camping en ik dacht: nu of nooit...
De gehele tocht werd, met naar Bedoin toe rijden en terug, wel een slordige 242 km. Zwaarste gedeelte vond ik eerlijk gezegd nog de 50 km terug naar de camping in de hitte van 36 graden. Maar gaaf om een keer gedaan te hebben en blij dat ie van mijn bucketlist is!
Grtz
Op vakantie stonden we min of meer in de buurt op een camping en ik dacht: nu of nooit...
De gehele tocht werd, met naar Bedoin toe rijden en terug, wel een slordige 242 km. Zwaarste gedeelte vond ik eerlijk gezegd nog de 50 km terug naar de camping in de hitte van 36 graden. Maar gaaf om een keer gedaan te hebben en blij dat ie van mijn bucketlist is!
Grtz
-
uninvitedguest
- Forum-lid
Gefeliciteerd man, petje af.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Top Erik1.0 kunnen ze je niet meer afnemen.
Volgende week ben ik aan de beurt.
Kan je me laten weten met welke cassette je de rit gereden hebt, ik blijf twijfelen.
Na enkele ritten in de Belgische Ardennen met een 34-28 als kleinste, heb ik min of meer besloten om deze combinatie te behouden voor de Ventoux.
Op de echt steile klimmen was de 28 net voldoende (15%-19%) en aangezien de Ventoux een 11% als maximale helling heeft moet de 28 zeker voldoende zijn.
Daarentegen is het een prettige gedachte te weten dat je een 32 achter de hand hebt voor wanneer het lastig en steil wordt.
Kan je me laten weten met welke cassette je de rit gereden hebt, ik blijf twijfelen.
Na enkele ritten in de Belgische Ardennen met een 34-28 als kleinste, heb ik min of meer besloten om deze combinatie te behouden voor de Ventoux.
Op de echt steile klimmen was de 28 net voldoende (15%-19%) en aangezien de Ventoux een 11% als maximale helling heeft moet de 28 zeker voldoende zijn.
Daarentegen is het een prettige gedachte te weten dat je een 32 achter de hand hebt voor wanneer het lastig en steil wordt.
Erik 1.0 is een Marmotte-topper dus geen geweldige referentie qua verzet voor stervelingen 
-
DeletedUser02
- Forum-lid HC
De moeilijkheid op de Ventoux zit hem niet in het stijgingspercentage, maar in dat je op geen enkel moment rust krijgt en dat hij 21km lang is. Uiteraard verschilt dat per kant die je kiest en de weersomstandigheden (warmte en/of wind).Vince! schreef: ↑09 aug 2018 10:40 Top Erik1.0 kunnen ze je niet meer afnemen.
Sault is relatief makkelijk en ook niet stijl, Malaucene is behoorlijk stijl (9-10%) maar vlakt af en toe af (5-7%), Bedoin is constant 9% en het bos hebt ik toch wel als uitermate zwaar ervaren door de warmte en gebrek aan rijwind. Zou dan ook in Bedoin beginnen de volgende keer om de warmte voor te blijven.
Zou zelf niet zonder 32 willen, maar dat ligt aan je fitheid, gewicht etc. In de Ardennen kan ik ook prima met een 28 uit de voeten en vind ik ook een heel stuk makkelijker, ook al heb je daar stukken van 20%+. Die klimmetjes kun je over het algemeen wel op de macht doen en heb je daarna tijd om te herstellen.
Volgens mij een 34-27. Niks speciaals hoor. Grootste voordeel van goed kunnen klimmen is dat je een fatsoenlijk beentempo kan handhaven. Stoer doen over een 'groot' kleinste verzet (zoals :39-23 op de Ventoux) is iets van het vorig millennium.
@ Vince: Als ik het zo hoor dan zou volgens mij 34-28 wel volstaan, maar is 34-32 voor wat steilere stukken (mn vanaf Malaucene) misschien wel lekker...
Grtz
@ Vince: Als ik het zo hoor dan zou volgens mij 34-28 wel volstaan, maar is 34-32 voor wat steilere stukken (mn vanaf Malaucene) misschien wel lekker...
Grtz
Malaucene is niet zozeer steil (alleen de eerste klilometers) als wel onregelmatig, heeft het voordeel dat er redelijk wat momenten zijn waar je even de druk van de pedalen kan halen.
In 2011 reed ik Malaucene na Bedoin op en was daar 2 minuten sneller.
In 2011 reed ik Malaucene na Bedoin op en was daar 2 minuten sneller.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Niet steil? Er zitten 3,5 km in die tussen de 10-12% gemiddeld zijn. Vlak voor Mt Serein.
De steile kilometers uit de Malaucene klim doen niet onder voor die uit Bedoin. Alleen duren die steile stroken minder lang dan Bedoin. In de Bedoin klim zit alle ellende in de klim door het bos verstopt. De moeilijke klim kilometer in Malaucene zitten meer verdeeld waardoor die klim iets minder zwaar voelt als Bedoin. Iets, ook niet meer dan dat
Live fast; die young. mijn blog
-
DeletedUser02
- Forum-lid HC
Heb een trauma over gehouden aan dat bos. Als ik meer dan 3 bomen samengeschoold zie langs de weg, doen mijn benen alweer pijn.