Vision Trimax 42
Ik kom nog even terug op mijn allereerste vraag, het vegende geluid in de wielen. Kan dit komen doordat ik de ventielen niet vast heb gezet met zo'n ring? Als ik het begin van het ventiel afplak met wat tape zodat hij niet meer tegen de velg aantikt, zou dit dan kunnen helpen, als dit het inderdaad is?
Ja,of krimpkous gebruiken.Bob97 schreef:Ik kom nog even terug op mijn allereerste vraag, het vegende geluid in de wielen. Kan dit komen doordat ik de ventielen niet vast heb gezet met zo'n ring? Als ik het begin van het ventiel afplak met wat tape zodat hij niet meer tegen de velg aantikt, zou dit dan kunnen helpen, als dit het inderdaad is?
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
https://intheknowcycling.com/2016/05/03 ... -upgrades/
A 23C tire on a 15C wheel – this is the likely stock or alloy upgrade wheel and tire combination you have as a baseline on bikes made before 2016. You know how this rides. This is still a perfectly good width combination in my view. What follows are your options.
A 25C tire on a 15C wheel – somewhat improved comfort over a 23C tire but worsened speed and handling for reasons described above. Better to reduce pressure 5psi or so on 23C tire for better comfort without losing handling performance. Neither combination is going to be an aero star.
A 25C tire on a 17C wheel – better comfort but no better speed or handling than a 23C tire on a 15C wheel. 23C tire on 17C wheel at right pressure will get you somewhat improved comfort with improved aero if the rim has at least a rounded nose rather than box or V profile.
A 25C tire on 19C or wider wheel – best comfort, improved speed and handling over options above. A nice set-up for long endurance rides at a good average speed (18mph/29kph or higher) especially on deeper (>30mm) and preferably rounded profile wheels. But, most alloy wheels aren’t going to be that deep or have a rounded rim profile beyond area where the spokes join the rim.
A 23C tire on a 19C or wider wheel – best speed and handling combination. If you’ve chosen this set-up, crits and road races are probably highest on your list and comfort further down when considering what matters to you most. There are plenty of wheelsets in this width that will still be plenty compliant and therefore comfortable to start without the need of a wider tire.
A 23C tire on a 15C wheel – this is the likely stock or alloy upgrade wheel and tire combination you have as a baseline on bikes made before 2016. You know how this rides. This is still a perfectly good width combination in my view. What follows are your options.
A 25C tire on a 15C wheel – somewhat improved comfort over a 23C tire but worsened speed and handling for reasons described above. Better to reduce pressure 5psi or so on 23C tire for better comfort without losing handling performance. Neither combination is going to be an aero star.
A 25C tire on a 17C wheel – better comfort but no better speed or handling than a 23C tire on a 15C wheel. 23C tire on 17C wheel at right pressure will get you somewhat improved comfort with improved aero if the rim has at least a rounded nose rather than box or V profile.
A 25C tire on 19C or wider wheel – best comfort, improved speed and handling over options above. A nice set-up for long endurance rides at a good average speed (18mph/29kph or higher) especially on deeper (>30mm) and preferably rounded profile wheels. But, most alloy wheels aren’t going to be that deep or have a rounded rim profile beyond area where the spokes join the rim.
A 23C tire on a 19C or wider wheel – best speed and handling combination. If you’ve chosen this set-up, crits and road races are probably highest on your list and comfort further down when considering what matters to you most. There are plenty of wheelsets in this width that will still be plenty compliant and therefore comfortable to start without the need of a wider tire.
"it doesn get easier you just go faster"
"to compete to win that's all i live for"
"to compete to win that's all i live for"
Ah ja, de persoonlijke mening van die mens, wat die quote betreft, komt u natuurlijk mooi uit. Al de rest (inclusief de adviezen van de grote merken) is uiteraard (weeral) onzin, want ons alwetende orakel Kees is de enige die dé fietswaarheid in pacht heeft.Keezx schreef:Naast de nodige onzin is wat er staat over velg en bandbreedte behoorlijk spot-on, leesvoer voor Jakkel.....
Even alle gekheid op een stokje. Het wordt hoog tijd dat ik op de 19C van m'n MTB 25 mm bandjes ga steken. Alles wat breder is deugt immers niet.
Over MTB's heb ik me nog nooit uitgelaten, interesseren me niet.
En tabelletjes voor stadsfietsen mag men totaal negeren,. ja.
Dat niveau hebben we hier achter ons gelaten.
En tabelletjes voor stadsfietsen mag men totaal negeren,. ja.
Dat niveau hebben we hier achter ons gelaten.
Laatst gewijzigd door Keezx op 17 jan 2017 01:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Da's waar, Kees. Kan je uiteraard ook niet vergelijken met een racefiets. Het is geen fiets, je neemt geen bochten, je rijdt er al helemaal niet snel mee, enz.. .Keezx schreef:Over MTB's heb ik me nog nooit uitgelaten, interesseren me niet.
