Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2015

dario
Forum-lid

dario 14 mei 2015 18:51

@de Zwarten: dat laatste is waar, maar het ging me ook meer algemeen over het foute sfeertje waarin die hele Giro tegenwoordig baadt (stilaan nog erger dan de Tour). Maar ter zake: de renner reed op het stuk weg waarover hij redelijkerwijs kon beschikken; als die arm-met-fotocamera niet zo ver had uitgestoken leek het me nu niet meteen een belachelijk gaatje haar hij zich probeerde door te wurmen. Een berekend risico, waarbij de renner er toch zou mogen van uitgaan dat hij over alle ruimte kan beschikken die voorhanden is (het is niet zo dat hij ruimte zocht die er niet was). Maar soit.

Verder snapte ik niet goed wat Hofland die Bardiani-jongen verweet: op een bepaald moment week die weliswaar nogal af, maar met de val zelf had hij m.i. helemaal niks te maken. Gewoon een belerend Hollands wijsvingertje? :roll:

Volgens gazzetta.it waarschijnlijk opgave voor Contador. :(
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 14 mei 2015 18:54

Het leek erg op een ac-luxatie. Volgens mij had Theo Bos ook zo'n ding van de week.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 14 mei 2015 18:59

mooi, zie nu door die val pas dat er De Rosa's rondrijden in de giro (nog niets live kunnen zien): Nippo-Vini Fantini

Afbeelding

erg strakke bak:

Afbeelding

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 14 mei 2015 18:59

@ Dario:

bij nader inzien heb jij (en de Sporza commentatoren) wel een punt: de fotograaf had wellicht meer afstand gehouden als hij op dat moment niet door zijn lens keek en zou dan gezien hebben dat Colli te dicht kwam.
Dus als die fotograaf niet door zijn tele keek, had hij wellicht de crash kunnen vermijden, en hij is dus (te) onvoorzichtig geweest.

De vrouw achter hem heeft zich trouwens ook miskeken, door de fotograaf vóór haar dacht ze dat het wel goed zat, maar ook haar cameraatje moest er aan geloven:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... jOiaA#t=30
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

dario
Forum-lid

dario 14 mei 2015 19:17

Probleem met zo'n grote lens is dat je armen ergens op moeten kunnen steunen, en dan komt zo'n nadar natuurlijk van pas... :?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 14 mei 2015 19:51

Arm uit de kom, start morgen onzeker. :(
Het zit hem niet mee. Eerst de Tour vorig jaar, nu dit weer.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

dario
Forum-lid

dario 14 mei 2015 20:05

Ziet er niet erg veelbelovend uit, dit...
Afbeelding

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 14 mei 2015 20:25

Ik lees net op nu.nl dat de team-arts van Daniele Colli heeft bevestigd dat diens arm inderdaad is gebroken. http://www.nu.nl/wielrennen/4049335/tin ... tador.html 8-)

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 14 mei 2015 21:03

de zwarten schreef:Ik ben blijkbaar de enige die denkt dat Colli probeert door te komen in een veel te klein gat (dat kleiner werd doordat Ruffoni voor hem naar de nadar uitweek), en veel te dicht bij de nadar komt. Dat het een camera is waar hij tegen botst, is bijzaak, hij nam gewoon grote risico's, en bij een nadar aan een finish in de ronde van Italië staan meestal van die vervelende mensen, die ze ook toeschouwers noemen. En om de koers te zien leunen die wel eens over de nadar.

In mijn ogen dus geen fout van de toeschouwer (er steekt niets te-veel uit van 1 toeschouwer in het bijzonder, en je kan niet verwachten dat ze allemaal plots 2 meter achteruitwijken), en het is helemaal niet zeker of die toeschouwer een Italiaan was.
Zonder iemand verantwoordelijk te maken voor het ongeval: ik vraag mij toch af waarvoor die renner nog aan het spurten was en zo kort bij het publiek moest rijden? Ik denk dat hij nooit beter dan een 30° plaats nog kon rijden!
Misschien moeten in bepaalde etappes bij vlakke aankomsten alle renners die op één km van de aankomst nog in een peleton zitten de tijd krijgen van dat peleton aan de aankomst.
Kan een heel deel van de renners die niet deelnemen aan de spurt zich op veilige afstand laten uitbollen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

wdfl
Forum-lid

wdfl 14 mei 2015 21:44

fotograferen van een sprint vanuit het publiek, gelijk vandaag weer bewezen is, is gewoon debiel.
renner heeft recht om in dat gat te duiken, gaan of niet.
je moet de ruimte laten en de moment da je over die nadar gaat hangen weet je dat dit kan en gaat gebeuren. iedere wielerfan weet da zeker bij een sprint.
dubbele nadar in de laatste 750m gaat er ooit wel komen bij meer van die incidenten, de schade in't peloton is telkens veel te groot.

ja ik spreek uit ervaring weet wa ik zeg.
hobbymatig hou ik me daar vrij vaak mee bezig. genoeg wedstrijden in de buurt.
http://www.verbrugghedavid.be
als ik vrij goed gezien heb was het een canon 70-200 je kan dus op een redelijk afstand de renners fotograferen en je rekent op den duur vrij vlot uit hoeveel tijd je hebt.
maar is een dergelijke sprint kan je da gewoon niet aan 60-70 km/u ga je nooit kunnen opvangen.
70-200 is vo mij ook mijn to go lens en al meermaals zeer leuke foto's opgelevert
Afbeelding
Afbeelding
bij mij telt wel 1 ding de foto gaat niet voor op de veiligheid van de renners, wil niet weten da er enne crashed door mij en den helft van zijn seizoen om zeep is.
de camera en lens gaan da gelijk hoe ook niet doorstaan en, ma best ook
Laatst gewijzigd door wdfl op 14 mei 2015 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 14 mei 2015 22:21

Een ding i zeke, ge kunt beter fotograferen da typen.

Mooie foto's!

ilcobra
Forum-lid

ilcobra 14 mei 2015 23:57

Zijn er meer mensen die genieten van het commentaar van Renaat en José?! Heerlijk hoe ze de uitzendingen vol babbelen. De passie spat er vanaf en ze weten ook altijd de juiste snaar te raken. Maandag met die val van Pozzovivo voelde je echt gewoon te angst en de verslagenheid in de kabine, gisteren was Renaat helemaal door het dolle omdat de kleppers gingen aanvallen. José die altijd over eten en drinken heeft, geweldig.

Was altijd ook wel fan van Wuyts, maar hij heeft wel wat van z'n pluimen verloren. Mist steeds vaker dingen omdat hij met andere irrelevante dingen of verhalen bezig is of vertelt onwaarheden. Nee, geef mij Renaat dan ook maar in de tour,

Plaats reactie