Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Wat is fout, wat kan echt niet?

moustache
Forum-lid

moustache 23 aug 2010 16:46

[quote="havana"]Kan best praktisch zijn, wat mij betreft niet echt fout.

Wel fout:

- Bloggen over je cyclovoorbereiding (meestal Marmotte).
...
- Je trainingsarbeid en/of kilometerstand braaf posten op allerlei fora[/quote]

Ooooo, je bedoelt deze... http://oegehiddema.blogspot.com/ :D

jorisb
Forum-lid

jorisb 23 aug 2010 16:56

[quote="rob74"]Ook zoiets sufs:

een mountainbike met een dicht achterwiel[/quote]

Laat John Tomac het maar niet horen ;) Foto

franks14
Forum-lid

franks14 23 aug 2010 17:12

ben behoorlijk fout bezig zie ik...

volledig zwarte fietskousen (telt de maat in wit op voetzool niet :D
ongeschoren benen (liever geen irriterende ingegroeide haartjes en voor die paar km die ik fiets... )
goedkope helm (denk iets van 30euro)
goedkope handschoenen (denk 10euro)
zadeltasje
2 verschillende bidonhouders (jawel hoor, ééntje in zwart, ander in alu kleur maar dat is mijn volgende aankoop)
goedkope fietsbril (20 euro dacht ik)
fietsbel (alhoewel ik me eerder irriteer aan diegene die het niet hebben en dan fietsende familie voorbij vliegen zodat mensen verschrikken)

vind ik dit alles nu erg? Neen ;)

edit: o ja, mijn eerst fietsbroek kwam ook van de aldi en mijn eerste fietsshirt was er ééntje van mijn pa die hij te groot gekocht had (ook in de aldi ofzo)

ondertussen wel een loffler en sugoi broek en die zitten zoveel beter :) en truitje van castelli

dapoker
Forum-lid

Gebruikersavatar dapoker 23 aug 2010 17:25

Tsja... dat van die zwarte fietskousen dat snap ik ook niet.
Ik ben opgegroeid met het idee dat witte sokken echt 'not done' is.
Fietsen doe ik dus ook met 'nette' donkere (korte) sokkies.

Nog iets wat ik echt debiel vind.
Zonder shirt fietsen. Shirtje open is okay maar zonder... da's echt pauper.
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

madhill
Forum-lid

madhill 23 aug 2010 17:34

Je lekke binnenbandje in een boom slingeren
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

franks14
Forum-lid

franks14 23 aug 2010 17:43

[quote="Madhill"]Je lekke binnenbandje in een boom slingeren[/quote]

+1

idem voor papiertjes, plastiek ...

Dat van die banaan snap ik dan weer niet. bananenschil is toch afbreekbaar en wordt snel verteerd door moeder aarde. (natuurlijk niet op de weg slingeren maar netjes in een gracht)

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 23 aug 2010 17:45

[quote="daPOKER"]Tsja... dat van die zwarte fietskousen dat snap ik ook niet.
Ik ben opgegroeid met het idee dat witte sokken echt 'not done' is.
Fietsen doe ik dus ook met 'nette' donkere (korte) sokkies.
[/quote]

Ik kom nog uit de tijd dat je nieteens mocht starten in een wedstrijd in iets anders dan:
* zwarte broek
* witte sokken

En je benen moesten geschoren (gesoigneerd) zijn. Is ook de reden dat ik mijn benen niet scheer... Benen scheren is voor mensen met een licentie en die tijd licht alweer even achter mij ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

stockie
Forum-lid

stockie 23 aug 2010 17:50

Jeej, maar 1 puntje op de lijst van Jaapie (de draadbanden) waaraan ik voldoe :p
Misschien heeft het iets te maken met mijn opleiding architectuur en de semi-professionele aanpak dat ik altijd netjes en verzorgd voor de dag kom.

Het foutste dat ik heb gezien was 3 jaar geleden tijdens de 260km Ronde van Vlaanderen: een niet-getrainde man op oude stalen koersfiets (buiscommandeurs en al de rest...) met een skibril aan, trainingsbroek van parachutestof die in de witte sportkousen was gestoken. In de achterzak van zijn wielerteruitje zat een bus isostar-poeder van 500gram. Om het af te maken droeg hij een wollen muts... mét ponponnetje.

Dit jaar tijdens de Amstel Gold Race: stalen frame met buiscommandeurs voor mij op de keutenberg. Ongetraind en hij wou niet aan de kant gaan ondanks ik het hem vroeg. Hij wou schakelen op het steilste stuk en ik zag zo zijn achterderailleur in het wiel plooien. Amateur...

Tijdens diezelfde AGR: jonge gast (ik schat mijn leeftijd, 18-19 jaar) die in de laatste 20km in 'Cancellara-stijl' rijdt met de polsen op het stuur en zich een echte prof waant. Ik passeer hem aan +10km/h en vraag of hij meerijdt. Hij kijkt mij aan, puft nog wat harder en laat mij rijden.
Stockie

hendriku
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar hendriku 23 aug 2010 19:06

Zag de profoutfit voorbij komen. Moet zeggen dat de inspiratieloze eenkleurige outfits, bijvoorbeeld rood of blauw shirt met geheel zwarte broek (liefst van decathlon) toch een stuk fouter vind.

Foutste wat ik ben tegengekomen; De "kijk mij eens italiaans doen-outfit; geheel wit inclusief witte bandana!
Kijk ook eens op Racefietsblog.nl voor nog meer racefietsen en wielernieuws! Ook op Twitter, Facebook, Pinterest en op Strava met onze eigen club: app.strava.com/clubs/racefietsblog-nl

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 23 aug 2010 19:07

Ik scoor ook slechts 1 op de schaal van Jaapie. Jeej! :-)

In navolging van Stockie: ik heb echt een grafhekel aan mensen die tijdens grote fietsevenementen als AGR in 'grappige' uitdossing gaan fietsen. Ooit eens een kerel op een vouwfiets gespot met een indianentooi op tijdens Limburgs mooiste. Wil blijkbaar laten zien dat 'ie heel stoer ook de heuveltjes op kan komen ofzo.

Verder ook heel fout maar eigenlijk wel een stiekeme wens van 53x11: Tijdens baantrainingen een mooi blond popje op het middenterrein die bidonnetjes aangeeft en tussendoor de Cosmo zit te lezen (Ze bestaan, zelf gezien!!)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

stockie
Forum-lid

stockie 23 aug 2010 19:10

[quote="hendriku"]Zag de profoutfit voorbij komen. Moet zeggen dat de inspiratieloze eenkleurige outfits, bijvoorbeeld rood of blauw shirt met geheel zwarte broek (liefst van decathlon) toch een stuk fouter vind.[/quote]

Assos heeft bijan uitsluitend uni-colour shirts, en alleen maar zwarte broeken. Dit heet classy, niet fout.
Stockie

-eric-
Forum-lid

-eric- 23 aug 2010 19:40

Mijn VAUT:......een bel met kompas........

[img=http://www.bikeshopper.nl/img/p/8138-6815-large.jpg]
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

Plaats reactie