Wat een mooie en leuke tocht was het gisteren. De eerste kilometers lekker warm gereden. Dat slechtere wegdek vond ik nog wel meevallen. En dat was ook maar op een klein deel van de route. Achter de fotograaf was er nog bijna een hond omver gereden. Mensen hadden m niet aangelijnd. Dan vraag je ook om problemen. Helaas zelf ten val gekomen voor Roetgen op die brede weg met dat fiets/voetpad ernaast. Dit was al vochtig en af en toe waren er hobbels in van boomwortels ofzo. Wilde een snelle rakker links voorbij laten, en kom daardoor zelf ten val bij het naar rechts gaan. Fiets nagekeken, opgestapt en door gereden naar Roetgen. Bij de post even een lekker taartje gegeten en een kort bezoekje aan de EHBO gebracht. Schaafwondje aan elleboog. En een zere plek die inmiddels blauw is aan het dijbeen. Vandaag ook nog last van de schouder gekregen. Hopelijk gaat dit snel over. Een vrouwelijke fietsster kwam bij de EHBO post net aan met een flinke kniewond. Zag er niet goed uit.

Werd ook gedragen door een Duitse mevrouw. Een handschoen heeft de val ook niet overleeft. Zat een gat aan de binnenzijde in. Bij vertrek kon meteen t regenjasje aan. Kwam het water met bakken uit de hemel gevallen. En je was binnen no time afgekoeld. BRRRRRR Af en toe staan schuilen langs de weg voor de hagel en regenbuien op weg richting Belgie en Nederland. Ook nog een stuk over de Kasseien gereden. De laatste 30 km gingen niet meer erg makkelijk. De benen wilden niet meer, vooral bergop. Denk door de kou en de niet al te sterke voorbereiding. Was blij dat ik thuis was in Klimmen. Daar nog even wat gegeten en gedronken en op weg naar Huis. 1km fietsen naar thuis ging op dat moment weer n stuk beter haha. Lekker onder de douche gesprongen. En s'avonds met een coolpack op de bank gelegen. Om 22.00 uur begon ik langzaam in slaap te vallen. Was toch erg moe geworden haha. Dan weet je in ieder geval dat je voldaan bent;)
Organisatie was in ieder geval goed in alle opzichten.
De route door de Eifel is weer eens iets anders. De uitzichten waren prachtig en ook veel door natuurgebieden gereden met die dennebomen enz. En dat niet al te ver van huis af.
Volgend jaar doe ik zeker weer mee. En heb me nu al voorgenomen in de winter lekker door te trainen. Dus dan zit t met de voorbereiding ook een stuk beter;)