Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
superrose
- Forum-lid
-
Contact
superrose
09 dec 2011 23:08
stokie schreef:Daarnaast hebben sponsoren ook helemaal geen 'zin' om te betalen voor dames-b, blijkt uit de praktijk.
Het is al lastig genoeg om tegenwoordig sponsoren te vinden voor de criteriums die nu verreden worden. Om dat ook nog de dames A en B te verdelen, dat gaat vaak gewoon niet.
Ik heb het ooit eens een keer gezien. Dat een dames B koers werd georganiseerd op sloten. Nou, daar deden dan 25 dames aan mee en dat was het.
Ik zie trouwens ook vaak criteriums voor dames waar gewoon heel weinig rensters voor inschrijven. Dan is het niveau minder hoog en dan komen ze nog niet opdagen. Dan rijden ze hun criteriums met 20 dames.
Ja, klassiekers voor dames B organiseren dat is dan weer heel wat anders.. die zijn er al amper voor Heren sportklasse/amateurs.
Inderdaad, ik zou wel eens willen zien dat er vrouwen in de sport samen komen en gaan brainstormen: hoe kunnen we de dames sport beter maken?
-
jummeltje
- Forum-lid
jummeltje
09 dec 2011 23:11
superrose schreef:stokie schreef:Daarnaast hebben sponsoren ook helemaal geen 'zin' om te betalen voor dames-b, blijkt uit de praktijk.
Het is al lastig genoeg om tegenwoordig sponsoren te vinden voor de criteriums die nu verreden worden. Om dat ook nog de dames A en B te verdelen, dat gaat vaak gewoon niet.
Ik heb het ooit eens een keer gezien. Dat een dames B koers werd georganiseerd op sloten. Nou, daar deden dan 25 dames aan mee en dat was het.
Ik zie trouwens ook vaak criteriums voor dames waar gewoon heel weinig rensters voor inschrijven. Dan is het niveau minder hoog en dan komen ze nog niet opdagen. Dan rijden ze hun criteriums met 20 dames.
Ja, klassiekers voor dames B organiseren dat is dan weer heel wat anders.. die zijn er al amper voor Heren sportklasse/amateurs.
Inderdaad, ik zou wel eens willen zien dat er vrouwen in de sport samen komen en gaan brainstormen: hoe kunnen we de dames sport beter maken?
Ik zie hier een schone taak opkomen voor ene Superrose
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.
-
WdvB
- Forum-lid
WdvB
11 dec 2011 19:11
Interressant fenomeen die Monique, wie gunt haar die positieve discriminatie van Rabobank nou niet. De volgevreten bankiers willen kennelijk ook een keer iets goeds doen. Stel dat het haar lukt om op korte termijn haar fysieke conditie op enigszins vergelijkbaar niveau met de overige (top)dameswielrenners te krijgen, dan zou dat al een heeeeeeeele knappe prestatie zijn. Rabobank anticipeert nu al op dat succes, naast dat de media haar zowieso wel in de gaten zullen houden.
Hoe ze het stuurgedrag in een peleton snel gaat bijleren is me niet helemaal duidelijk. Juist het meeste talent is nodig om je vrij te kunnen bewegen in een peleton. Enige durf om te trekken, te duwen, te schelden en te incasseren lijkt me iets wat moeilijker bij te leren is dan het inhalen van een fysieke achterstand (hoewel dat in haar geval natuurlijk ook uitzonderlijk zou zijn). De tijd zal het leren of ze als naief is of gewoon ambitieus beoordeeld zal worden. In beide gevallen heeft ze niets te verliezen, aangezien ik denk dat ze gewoon haar dromen najaagt. En gelijk heeft ze.
-
superrose
- Forum-lid
-
Contact
superrose
11 dec 2011 23:28
jummeltje schreef:superrose schreef:stokie schreef:Daarnaast hebben sponsoren ook helemaal geen 'zin' om te betalen voor dames-b, blijkt uit de praktijk.
Ik zie hier een schone taak opkomen voor ene Superrose
LOL precies waar Vos en ik het over hadden

-
stokie
- Forum-lid
stokie
12 dec 2011 01:03
Ik dacht dat jij vooral bij kaptein, rose versand en De Haan kwam. Dat je bij Vos komt had ik niet achter je gezocht

-
superrose
- Forum-lid
-
Contact
superrose
12 dec 2011 08:42
stokie schreef:Ik dacht dat jij vooral bij kaptein, rose versand en De Haan kwam. Dat je bij Vos komt had ik niet achter je gezocht

hahahaha ach ik koop zelfs crankstellen bij mislukte wielreners joh, ik ben de grootste pauper die je maar vinden kan

-
amateurke
- Forum-lid
amateurke
12 dec 2011 14:01
Het artikel in fiets gisteren gelezen. Ik kan alleen maar respect opbrengen voor Monique en de manier waarop ze zich door moeilijke tijden heen worstelt.
Dat kun je alleen maar met een top(sport)mentaliteit. Laat dat nou juist één van de belangrijkste dingen zijn die je nodig hebt in een als wielerprof. Het is natuurlijk geen garantie dat het verdere verloop succesvol zal zijn. Maar Ik denk (en hoop voor haar) dat ze het ver zal schoppen.
-
Cicletti
- Forum-lid
-
Contact
Cicletti
17 dec 2011 23:48
WdvB schreef:Interressant fenomeen die Monique, wie gunt haar die positieve discriminatie van Rabobank nou niet. De volgevreten bankiers willen kennelijk ook een keer iets goeds doen. Stel dat het haar lukt om op korte termijn haar fysieke conditie op enigszins vergelijkbaar niveau met de overige (top)dameswielrenners te krijgen, dan zou dat al een heeeeeeeele knappe prestatie zijn. Rabobank anticipeert nu al op dat succes, naast dat de media haar zowieso wel in de gaten zullen houden.
Hoe ze het stuurgedrag in een peleton snel gaat bijleren is me niet helemaal duidelijk. Juist het meeste talent is nodig om je vrij te kunnen bewegen in een peleton. Enige durf om te trekken, te duwen, te schelden en te incasseren lijkt me iets wat moeilijker bij te leren is dan het inhalen van een fysieke achterstand (hoewel dat in haar geval natuurlijk ook uitzonderlijk zou zijn). De tijd zal het leren of ze als naief is of gewoon ambitieus beoordeeld zal worden. In beide gevallen heeft ze niets te verliezen, aangezien ik denk dat ze gewoon haar dromen najaagt. En gelijk heeft ze.
Ook ik gun haar een mooie fiets loopbaan toe. Doorzettingsvermogen is er in ieder geval. Maar gezien de feiten die ook al in dit topic al genoemd zijn is er gerede twijfel. En of ze zelf een idee heeft wat er komt kijken om op topniveau mee te kunnen fietsen?
Ook binnen de staf van de Rabo ploeg moet dit toch vragen oproepen. Je zou bijna gaan denken dat de Rabo haar alleen in de ploeg heeft opgenomen voor haar verhaal om op deze manier aandacht te krijgen voor het dames wielrennen? Dat zou m.i. niet netjes zijn.
Van de andere kant moeten we niet vergeten dat haar verhaal een positief voorbeeld is naar mensen in dezelfde situatie als Monique zat tot 2010.
Cicletti
-
jantjuh
- Forum-lid
jantjuh
29 dec 2011 22:55
Net weer bij nieuwsuur, vond het wel een leuk stukje, maar ik heb niet de indruk (zo je wilt, de illusie) dat ze de stenen uit de straat gaat rijden. Niet eens je helm op krijgen en vermoeid schudden als de persoon (ok, ik kan me niet herinneren of het een man of een vrouw was, maar toch) naast je eruit ziet alsof het een rustig tochtje is...
Giant TCR Advanced 1 LTD / Empella Bonfire / no-name TT
-
Focus
- Forum-lid
-
Contact
Focus
30 dec 2011 00:34
Dat heb je goed gezien. Het was een vrouw waarnaast ze reed en ze waren aan het klimmen aan het einde van de training én Monique zat er helemaal doorheen. Niemand heeft denk ik ilusie dat zij dit jaar een prestatie gaat neerzetten op gebied van punten, Het is een aanlop naar het jaar daarop en die ontwikkeling daarnaartoe moet dit jaar zichtbaar worden.
De conditie en mentaliteit heeft ze, maar ik vind het wel heel knap als ze de beenspieren in zo'n korte tijd kan ontwikkelen naar het niveau van de top.
-
stokie
- Forum-lid
stokie
30 dec 2011 10:20
Conditie van een wielrenster heeft ze niet.. Conditie is niet alleen longinhoud.. Haar fysieke gestel zou in zn geheel zwakker moeten zijn dan dat van getrainde wielrensters. Die doen al jaren alles eraan om in topconditie te zijn voor de koers. Dan kan je in een jaar niet eenzelfde lichaam hebben.
-
theodorocampagnolo
- Forum-lid
theodorocampagnolo
30 dec 2011 10:55
hoe krijg je meer dames in t wielrennen?
skimons schreef: chocolade van de dopinglijst halen

Ahhhhh, in tijden niet meer zo'n goede reactie gelezen . Ga zo door!
Overigens, vrouwen fietsen niet, die zitten thuis. Althans, dat is altijd wat ik ervan meekrijg als ik de polder intrek.
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 46#p107846" onclick="window.open(this.href);return false;