Marmotte 2008
-
thijsco....
- Forum-lid
Dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon zelf een krabbel zetten onder de doktersverklaring, en hoeft er niet per se een stempel van een dokter op? Mijn dokter wil namelijk ook geen verklaring afgeven, daar moet ik voor naar een andere dokter of instelling werd gezegd!
't wordt mijn eerste marmotte, en heb btw startnummer 458
gr
't wordt mijn eerste marmotte, en heb btw startnummer 458
gr
Laat nu gewoon zo'n ecg-tje maken. Kan geen kwaad, is er iets aan de hand, ben je er bij. Het is ook geen garantie dat er niets gebeurt maar zo'n ecg-test test je hart goed. In fr zijn we het verplicht!
'n handtekening kun je altijd zelf zetten. Ook onder een internet schooldiploma. Wat de waarde daarvan is moet je zelf maar bepalen.
'n handtekening kun je altijd zelf zetten. Ook onder een internet schooldiploma. Wat de waarde daarvan is moet je zelf maar bepalen.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Omdat het voor mij de eerste keer is dat ik de Marmotte rijd heb ik een inspannings-ECG laten maken. Lijkt mij inderdaad geen overbodige luxe voor zo'n inspanning en de goede uitslag geeft wat comfort / vertrouwen. Doktersverklaringen waarbij de ogen en gewrichten worden getest lijken mij ook niet voldoende voor de Marmotte. Misschien is de vraag gerechtigd of er als gevolg van de inspaning ooit iemand van de fiets is gevallen tijdens de Marmotte? Ik weet dat enkele jaren geleden een Nederlander is overleden maar die was geloof ergens tegenaan of het ravijn in gereden.
Hier maak je dus precies de denkfout waar ik op doel... want zo'n ECG geeft absoluut nergens een garantie op. Een ECG is een momentopname.Lijkt mij inderdaad geen overbodige luxe voor zo'n inspanning en de goede uitslag geeft wat comfort / vertrouwen
De mensen die overlijden bij de Marmotte zijn bijna altijd mensen die vallen in de afdalingen. Bij loopmarathons zie je daarentegen wel bijna altijd dodelijke slachtoffers; de hartbelasting is daar voor de meeste deelnemers ook hoger.
Ik ben ook niet uit op garanties want ik weet dat ze die niet kunnen afgeven. Laat ik het zo zeggen, als er iets ernstigs aan de hand is waarvan je niet op de hoogte bent maar dat wel op een ECG valt te ontdekken dan heeft die ECG natuurlijk zin. Vernauwing van een ader of hartritmestoornissen zijn bijvoorbeeld op een ECG te zien. Overigens, vergeten te melden maar bij mij is ook een echo gemaakt. Daarop vallen enkele eventuele al dan niet aangeboren afwijkingen te constateren op grond waarvan een arts je streng zou kunnen afraden inspanningen als de Marmotte te gaan doen.
-
21st-century
- Forum-lid
Ik heb ook mede omdat ik de marmotte ga rijden een medische keurig en een inspanningstest ondergaan. Garantie is het niet natuurlijk maar je hebt er degelijk wel wat aan. Je conditie wordt toch ook in kaart gebracht en aan de hand daar van weet je toch hoe je ervoor staat en wat je nog kan doen om het een en ander te verbeteren. Zelf wist ik mijn omslagpunt en ook mijn Vo2 max nooit precies. Nu mijn omslagpunt bepaald is door de meting zijn mijn hartslagzones toch weer iets veranderd, omslagpunt lag hoger dan ik dacht. Vooral als je gaat intervallen is het toch belangrijk om dit te weten anders heeft de interval training bijna geen of in ieder geval veel minder effect.
Verder moet je niet te veel waarde hechten aan je maximale vermogen dat uit zo`n test komt, vermogen dat je kunt trappen tegen je omslagpunt is veel interessanter om te weten. Als er echt iets goed fout zou zijn met je gezondheid dan heb je veel kans dat dit er tijdens de test en de keuring ook uit komt als conclusie. Nogmaals uitsluiten doe je niets er kan altijd iets onverwachts gebeuren daar zijn voorbeelden genoeg van diverse sporters.
Kwaad kan het zeker niet, en als de test bevestigd dat je een uitstekende conditie hebt dan is het toch weer een extra stimulans en een teken dat je goed bezig bent op weg naar je doel.
Verder moet je niet te veel waarde hechten aan je maximale vermogen dat uit zo`n test komt, vermogen dat je kunt trappen tegen je omslagpunt is veel interessanter om te weten. Als er echt iets goed fout zou zijn met je gezondheid dan heb je veel kans dat dit er tijdens de test en de keuring ook uit komt als conclusie. Nogmaals uitsluiten doe je niets er kan altijd iets onverwachts gebeuren daar zijn voorbeelden genoeg van diverse sporters.
Kwaad kan het zeker niet, en als de test bevestigd dat je een uitstekende conditie hebt dan is het toch weer een extra stimulans en een teken dat je goed bezig bent op weg naar je doel.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een inspanningstest is zeker nuttig. Ik wil er zelf ook graag een doen, als is het maar om mijn gevoel te bevestigen
.
Zo'n gezondheidsverklaring bij de huisarts is andere koek. Dit beperkt zit tot luisteren naar hart en longen, met de vingers over de wervels en wat 'klop' testjes. Ja, ik heb vorig jaar zo'n test gedaan voor de Marmotte. Dit voegt weinig toe imo.
Zo'n gezondheidsverklaring bij de huisarts is andere koek. Dit beperkt zit tot luisteren naar hart en longen, met de vingers over de wervels en wat 'klop' testjes. Ja, ik heb vorig jaar zo'n test gedaan voor de Marmotte. Dit voegt weinig toe imo.
Een vraagje:
ook ik ben van plan de Marmotte te fietsen dit jaar. Mijn vader zou graag bovenop de top van de vier bergen staan met z`n motor om wat eten, drinken en jasjes ed aan te geven.
Nu is mijn vraag of iemand weet of het parcours open is voor verkeer tijdens de marmotte.
Zou een beetje zuur zijn als hij helemaal naar Frankrijk rijdt voor niks.
alvast bedankt voor jullie antwoord.
groeten Breef
ook ik ben van plan de Marmotte te fietsen dit jaar. Mijn vader zou graag bovenop de top van de vier bergen staan met z`n motor om wat eten, drinken en jasjes ed aan te geven.
Nu is mijn vraag of iemand weet of het parcours open is voor verkeer tijdens de marmotte.
Zou een beetje zuur zijn als hij helemaal naar Frankrijk rijdt voor niks.
alvast bedankt voor jullie antwoord.
groeten Breef
Bedankt Campaioen voor je antwoord.
enne, voor de duidelijkheid: Mijn vader fietst ook erg veel en heeft meerdere toertochten gefietst, dus hij weet dat hij zich bij dergelijke evenementen aan bepaalde regels moet houden en zal dat ook zeker doen.
enne, voor de duidelijkheid: Mijn vader fietst ook erg veel en heeft meerdere toertochten gefietst, dus hij weet dat hij zich bij dergelijke evenementen aan bepaalde regels moet houden en zal dat ook zeker doen.
Rezne schreef:Een inspanningstest is zeker nuttig. Ik wil er zelf ook graag een doen, als is het maar om mijn gevoel te bevestigen.
Er zijn een aantal werkgevers en verzekeringsmaatschappijen die een dergelijke keuring vergoeden (afh van pakket, ed). Ik heb het voor mijn eerste Marmotte ook gedaan, hartkwalen in de familie. Liever een testje dan een kistje zullen we maar denken!
Wilier Mortirolo
Endorfin Speed II SL
Cadex CFM-3
Endorfin Speed II SL
Cadex CFM-3