Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK 2007

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 01 okt 2007 00:05

yup, een extreme-c

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 01 okt 2007 00:07

Wat een mooi WK. Normaal heeft het WK veel weg van een vlakke Touretappe: Koersverloop 100 procent volgens het boekje. Nu bleven gewoon de allersterkste renners over. De Belgen en Nederlanders hebben fantastisch gekoerst. Ze zaten er bij op het moment dat het er om ging en zijn op waarde geklopt. Niets aan te doen. Natuurlijk had ik de overwinning aan Evans gegund, of aan de verrassing Kolobnev, maar goed, zat er niet in. De Italianen hebben de race vanaf de allereerste meter vorm gegeven. Altijd vooraan, constant koersen. Klassiekergoden die knechtje spelen voor Bettini. En Valverde en Sastre die aan kop van het peleton moeten sleuren. Het blijft elk jaar heel apart om dat te zien.

paashaas
Forum-lid

paashaas 01 okt 2007 00:49

Op de website van Fiets (*hier klikken*) staat het volgende:
Feiten die er misschien niet toe doen, maar toch leuk zijn voor de fiets liefhebber: ondanks het feit dat er geen Amerikaan op het podioum stond bij de WK was er toch wel degelijk een rol weggelegd voor 'de Amerikanen'.

Voor wie het wellicht nog niet wist: een Italiaan, een Rus en een Duitser stonden op het podium van het WK. En alle drie reden op een Amerikaanse fiets. Wereldkampioen Paolo Bettini (QuickStep) reed op een fabrieks Specialized S-Works Tarmac SL 2, nummer 2 Aleksandr Kolobnev (Discovery Channel) koerste op een Trek Madone en nummer drie, de Duitser Stefan Schuhmacher (Gerolsteiner)reed ook op een Specialized S-Works Tarmac SL 2.
Ik kan me vergissen, maar nu dacht ik toch dat Kolobnev voor CSC rijdt.

Edit: iemand heeft op die pagina al eenzelfde reactie geplaatst.

campaioen
Forum-lid

campaioen 01 okt 2007 01:04

C a s r a n schreef:
Colnago/G schreef:Jij deed toch niet mee??

Haha, nee thx, geen UCI races meer :D

whow, ik kan de stank hier ruiken ;)

bettini is top, er is geen renner die meer met z'n hart koerst als hij. Mooi ook wat Ducrot uitsprak: 'Ik ben benieuwd wat ie (bettini) op het podium gaat doen, misschien slaat ie de burgemeester voor z'n kanis' :p
no pain no gain

timowr
Forum-lid

timowr 01 okt 2007 01:31

Zag ik Longo zaterdag nou met Dura-Ace 9-speed??

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 01 okt 2007 01:32

Zag ik nou een zweedse Unibet rijder op een Cervelo rijden??
Afbeelding

casran
Forum-lid HC

casran 01 okt 2007 09:22

ericpeters schreef:Zag ik nou een zweedse Unibet rijder op een Cervelo rijden??

Nee, was een CSC renner. De Zweedse nationale ploeg is door Unibet gesponsord, net als de Nederlandse door Rabobank.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

alfaboy_69
Forum-lid

alfaboy_69 01 okt 2007 09:51

TimoWr schreef:Zag ik Longo zaterdag nou met Dura-Ace 9-speed??

Yepz ons Jeannie is een antieke dame en rijdt nog steeds met de 9-speedversie van Dura-Ace...
Ze heeft vroeger ook jaren met zo een ouderwets model van helm rondgereden, waarschijnlijk onder het motto "wat goed is, verandert men niet..."

alfaboy_69
Forum-lid

alfaboy_69 01 okt 2007 09:59

Zonder twijfel was de beste man in koers gisteren de oude knar Alessandro Bertolini : Als je ziet wat voor werk die allemaal opgeknapt heeft en tot hoe diep in de finale hij nog mee was, dan moet je alle respect betuigen aan deze jongen van inmiddels 36 jaar en een absoluut toptalent bij de jeugd...
De Italianen hebben collectief sterk gereden met Ballan & Cunego die zich wegcijferden in dienst van de ploeg, enkel Pozzato was duidelijk niet top want die is in de slotronde er samen met Kroon uitgekegeld op die Birkenkopf (2de helling).
Boogerd was goed maar de explosiviteit is wat weg, dat zag je op het moment toen hij demarreerde...
Bij de Belgen zat Devolder er helemaal door en ook Vansummeren (toch eindwinnaar van de Ronde van Polen) kwam heel bleek voor de dag. Leukemans & Gilbert hebben de Belgische eer toch kunnen verdedigen en had Gilbert kunnen mee zijn, dan zat er mss wel een podiumplek in...(maar daar koop je achteraf uiteraard weinig mee).
Kolobnev was uiteraard een grote verrassing maar dat was voor mij ook de aanwezigheid van Cadel Evans : Nooit gedacht dat die na zo een lang seizoen (ondermeer 2de in de Tour en 4de in de Vuelta) nog zo sterk voor de dag zou komen...
Bettini heeft eigenlijk geen speciaal jaar gekend, voor deze overwinning kon hij dit jaar enkel een ritje winnen in de Ronde van Californië en dan één in de Vuelta...

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 01 okt 2007 10:13

nog even over mijn email ivm Cancellara en de reacties hierop: wie mijn emails natrekt zal zien dat ik een van de grootste tegenstanders ben van de huidige dopinghetze.
'k geef dan ook grif toe dat ik in de fout gegaan ben.
Daniel mocht mij "op mijn plaats zetten" maar dan op een wijze die men van een moderator mag en moet verwachten met een taalgebruik dat deftig blijft en niet uitmondt in een gescheld.
Voor mij: case closed.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

dario
Forum-lid

dario 01 okt 2007 12:41

BALLERINI FOR PRESIDENT!!!!
Hij heeft het toch maar weer (al 3 keer in 6 jaar) voor elkaar gekregen: van een groep met meer kopmannen dan helpers een hecht blok maken; je moet het maar doen.
Vooral genoten van het vakkundige sloopwerk, dat maar niet ophield!

Een randbemerking: de geheel blauwe uitrusting van de Squadra Azzurra vind ik smaakvol, maar iemand zou de Hollanders toch eens moeten zeggen dat zo'n oranje trui EN broek echt geen gezicht is...
Vervelend overigens dat de Russen nu ook helemaal in het blauw reden (zou Italiaans alleenrecht moeten zijn: er kan immers maar één Squadra Azzurra zijn!): was verwarrend - Smeets zag in de laatste ronde ook het verschil niet tussen Kolobnev en Pozzato...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 01 okt 2007 12:54

Alfaboy_69 schreef:
TimoWr schreef:Zag ik Longo zaterdag nou met Dura-Ace 9-speed??

Yepz ons Jeannie is een antieke dame en rijdt nog steeds met de 9-speedversie van Dura-Ace...
Ze heeft vroeger ook jaren met zo een ouderwets model van helm rondgereden, waarschijnlijk onder het motto "wat goed is, verandert men niet..."

Wat ook een aantal vrouwen doen ivm kleine handen.
9 speed shifters met hun 10 speed groep. Dus dat zou het ook kunnen zijn.

Plaats reactie