Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Het Sonja Bakker topic: gewicht onder controle !

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 05 okt 2007 11:50

Met suiker verpest je de essentie van koffie. Koffie is geen limonade, maar een bittere, mokka achtige drank. Eenmaal gewend aan de heerlijke ongezoete koffie kun je ook veel beter onderscheid maken tussen verschillende soorten en kwaliteiten koffie; met andere woorden je kunt veel meer genieten van echte koffie.

Hier spreekt een echte koffieman, heb sinds kort ook thuis een volautomaat :)

Ook ik begon met melk en suiker; de melk verdween al heel snel, de suiker duurde ongeveer 2 jaar (maar nu wil ik nooit meer anders).

trudie
Forum-lid

trudie 05 okt 2007 11:50

[quote="GastheerG"]Ik wordt ook zo moe van al die boekjes.

Het heeft maar met 1 ding te maken en dat is discipline. Omdat de meeste mensen die niet hebben verkopen dit soort boekjes zo goed. Maar discipline kan je niet kopen.
Discipline is namelijk niks anders dan toewijding en dat is nauwelijks te leren. Net als passie voor een hobby/sport.
Ik heb dan ook echt heel slecht nieuws: wie nu moeite heeft m’n discipline zal het over een jaar nog hebben en over 2 jaar nog en zo voort.
En daarom zal er altijd een markt voor nieuwe LIJN-boekjes zijn.

Discipline, toewijding, committent en passie zijn de sleutelwoorden. Overigens niet alleen voor de lijn maar voor ieder succes wat je wilt bereiken…..
En natuurlijk wordt je succes bepaald door je talent. Maar zonder toewijding is talent niks meer dan een goede fles wijn zonder kurkentrekker.

En geloof me: iedereen heeft het talent om het ideale gewicht te hebben!
[/quote]

TSJAKKA!!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 05 okt 2007 11:52

Goed punt trouwens GastheerG, je hebt volkomen gelijk. (Alhoewel ik stiekem heel moe word van mensen die 'ik word' niet kunnen spellen, vat dit niet persoonlijk op aub ;) ).

IBAN
Forum-lid

Gebruikersavatar IBAN 05 okt 2007 12:01

[quote="Scepticus"]Oh ja, havermout schijnt ook heel erg oke te zijn.
[/quote]

Havermout........dat gaat mij iets te ver, toen ik vanmorgen in de spiegel keer zag ik vooralsnog geen:

[img=http://img521.imageshack.us/img521/6522/paardcx7.jpg]
KTM Revelator Alto Exonic
KTM Scarp Master

mgeelen
Forum-lid

mgeelen 05 okt 2007 12:13

[quote="girlinred"]Maar geef mij maar yoghurt met brinta of havermout! [/quote]

Doe je dan de havermout door de yoghurt?
Is dat wel te pruimen?

Havermout is normaal wel lekker, maar ik ben het alleen gewend met warme melk.

speric
Forum-lid HC

speric 05 okt 2007 12:35

Ik begon me al zorgen te maken of je er nog wel was ... gelukkig wel..

De titel Sonja Bakker is met een knipoog gekozen. Zijn voegt niks toe, maar maakt het voor veel mensen heel overzichtelijk en heel makkelijk.
Het is helemaal uitgeschreven. De essentie is net al hierboven, minder eten en gevarieerd blijven eten.
Maar nu kan je slaafs een boekje volgen met voor 2 maanden menu's uitgeschreven. Je hoeft niks zelf te bedenken, hoe makkelijk is dat als lijdraad ? In die zin is het perfect.
Nieuw nee.. makkelijk ja. werkt het ? ja..

hoest verder met jou ?

janatwork
Forum-lid

janatwork 05 okt 2007 13:06

[quote="GastheerG"]Ik wordt ook zo moe van al die boekjes.

Het heeft maar met 1 ding te maken en dat is discipline. Omdat de meeste mensen die niet hebben verkopen dit soort boekjes zo goed. Maar discipline kan je niet kopen.
Discipline is namelijk niks anders dan toewijding en dat is nauwelijks te leren. Net als passie voor een hobby/sport.
Ik heb dan ook echt heel slecht nieuws: wie nu moeite heeft m’n discipline zal het over een jaar nog hebben en over 2 jaar nog en zo voort.
En daarom zal er altijd een markt voor nieuwe LIJN-boekjes zijn.

Discipline, toewijding, committent en passie zijn de sleutelwoorden. Overigens niet alleen voor de lijn maar voor ieder succes wat je wilt bereiken…..
En natuurlijk wordt je succes bepaald door je talent. Maar zonder toewijding is talent niks meer dan een goede fles wijn zonder kurkentrekker.

En geloof me: iedereen heeft het talent om het ideale gewicht te hebben!
[/quote]

Ik denk dat er ook nog een groep mensen is (waaronder ik) waarbij het overgewicht niet zo zeer een gebrek aan discipline is maar aan een voorkeur voor veel en lekker eten en drinken. Ik heb ook amper discipline nodig om af te vallen het is meer een kwestie van prioriteiten, wil ik hard kunnen fietsen of veel kunnen eten/drinken. Het kan dus best zo zijn dat mensen die nu moeite hebben met afvallen gewoon niet genoeg prioriteiten leggen bij het fietsen/gezond leven maar dat bijvoorbeeld over 2 jaar wel doen.

Ik ben het dus helemaal met je eens dat toewijding, commitment en passie de sleutelwoorden zijn maar als je die maar genoeg bezit komt die discipline vanzelf

(zelf was ik namelijk een discipline loze luie flikker van 108kilo die 2 studies heeft laten versloffen door gebrek aan commitment, passie en toewijding. Maar ik ben de afgelopen 15 maanden wel 19 kilo afgevallen (en een studie aan het volgen met positief resultaat :P ))

janatwork
Forum-lid

janatwork 05 okt 2007 20:48

tja ook een nadeel: ik werk 20+ uur per week in restaurant als kok. Is ook niet goed voor de lijn...

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 05 okt 2007 20:53

[quote="mgeelen"]
Doe je dan de havermout door de yoghurt?
[/quote]

Ik doe vaak: magere yoghurt + appel of peer in stukjes + havermout.

Is goed binnen te krijgen en te houden :)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie