[quote="GastheerG"]Ik wordt ook zo moe van al die boekjes.
Het heeft maar met 1 ding te maken en dat is discipline. Omdat de meeste mensen die niet hebben verkopen dit soort boekjes zo goed. Maar discipline kan je niet kopen.
Discipline is namelijk niks anders dan toewijding en dat is nauwelijks te leren. Net als passie voor een hobby/sport.
Ik heb dan ook echt heel slecht nieuws: wie nu moeite heeft mn discipline zal het over een jaar nog hebben en over 2 jaar nog en zo voort.
En daarom zal er altijd een markt voor nieuwe LIJN-boekjes zijn.
Discipline, toewijding, committent en passie zijn de sleutelwoorden. Overigens niet alleen voor de lijn maar voor ieder succes wat je wilt bereiken
..
En natuurlijk wordt je succes bepaald door je talent. Maar zonder toewijding is talent niks meer dan een goede fles wijn zonder kurkentrekker.
En geloof me: iedereen heeft het talent om het ideale gewicht te hebben!
[/quote]
Ik denk dat er ook nog een groep mensen is (waaronder ik) waarbij het overgewicht niet zo zeer een gebrek aan discipline is maar aan een voorkeur voor veel en lekker eten en drinken. Ik heb ook amper discipline nodig om af te vallen het is meer een kwestie van prioriteiten, wil ik hard kunnen fietsen of veel kunnen eten/drinken. Het kan dus best zo zijn dat mensen die nu moeite hebben met afvallen gewoon niet genoeg prioriteiten leggen bij het fietsen/gezond leven maar dat bijvoorbeeld over 2 jaar wel doen.
Ik ben het dus helemaal met je eens dat toewijding, commitment en passie de sleutelwoorden zijn maar als je die maar genoeg bezit komt die discipline vanzelf
(zelf was ik namelijk een discipline loze luie flikker van 108kilo die 2 studies heeft laten versloffen door gebrek aan commitment, passie en toewijding. Maar ik ben de afgelopen 15 maanden wel 19 kilo afgevallen (en een studie aan het volgen met positief resultaat

))