Over de wielersport en zijn beoefenaars.

onder de indruk van lance

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 23 jul 2009 22:35

Timo 2.0 schreef:
Marconi schreef:Zag jij dan niet hoe Lance op een ouderwetse manier die halve minuut ff dichtreed?

Jij hebt het over een andere etappe dan wij ;)

Vandaag probeerde hij dat trouwens ook maar toen viel hij stil en moest Wiggins overnemen.

Natuurlijk niet! Hij dwong Wiggins de kop op omdat hij met Wiggins aan zijn wiel natuurlijk niet naar de kopgroep mocht rijden. Pas toen hij zag dat Wiggins moe werd probeerde hij het weer en toen kon Wiggins niet volgen. Dat was de bedoeling ook.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

tomasso
Forum-lid

tomasso 24 jul 2009 00:09

iets anders (althans niet over de rit, wel over lance): toevallig video gezien waarbij lance verteld dat radioshack de nieuwe sponsor wordt? Ik denk dat hij over een aantal jaar opgaat voor presidentschap van de VS - hoe mooi weloverwogen en diplomatiek toegelicht. Fantastisch. (geen cynisme)

auke
Forum-lid

auke 24 jul 2009 00:17

Best wel onder de indruk van Lance's fysieke conditie, ook de 1e helft van de tijdrit van vandaag was echt wel okay.

Echter zijn getwitter snap ik niet: wel kritiek op Contador geven omdat ie door te aanvallen (yeah, de gele trui die aanvalt, mooiste wat er is) het ook niet kon helpen dat op dat moment Kloden de Schlekjes niet kon bijhouden. En Lance was niet de enige met kritiek, ook Leipheimers getwitter mocht er wezen in negatieve zin tov Contador..... en tja, Bruyneel, die heeft een eigen mening zeg (not). MAAR op Lance's twitter geen enkel complimentje richting Contador na zijn overweldigende prestatie in de tijdrit van vandaag....

Lance, goede wielrenner, hele slechte verliezer.... Lance, kom op joh, erken je meerdere en laat het kleine jongetje in je eens gaan.

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 24 jul 2009 02:14

Groot rijder waarvoor diep respect. Maar ik krijg steeds weer enorme jeuk van het kijken naar het totaalplaatje van zijn tenue, sokken, schoenen, helm etc. Daarvan ben ik niet onder de indruk! Smaken verschillen maar wat een wansmaak.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

michael2757
Forum-lid

michael2757 24 jul 2009 02:36

Toch is Lance een slechte verliezer!
Heb er wel lol in dat ie nu eens voelt hoe het is niet meer de sterkste te zijn,en dat ook hij de grote Armstrong,gewoon verliest!
Hij heeft z,n leeftijd ook niet meer mee. hij zal zich daar bewust van moeten worden,ware het niet dat zijn grote ego hem verblind.
Ook in 2010 zal ie niet winnen,en dat wordt pijnlijk,maar ja misschien dat hij die les nog moet leren.
Ga toch fietsen...

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 24 jul 2009 02:41

Ik begrijp niet hoe je lol kan hebben als iemand (wie dan ook) verliest.

Als je al van verliezen kan spreken, voorlopig staat hij derde met zijn "leeftijd". Het is en blijft een Amerikaan met een grote bek, die het nodige heeft gewonnen en er wellicht wat moeite mee heeft dat hij niet meer zijn niveau van vroeger kan halen.
"Try not. Do or do not......there is no try"

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 24 jul 2009 10:10

andromeda schreef:Ik begrijp niet hoe je lol kan hebben als iemand (wie dan ook) verliest.

Als je al van verliezen kan spreken, voorlopig staat hij derde met zijn "leeftijd". Het is en blijft een Amerikaan met een grote bek, die het nodige heeft gewonnen en er wellicht wat moeite mee heeft dat hij niet meer zijn niveau van vroeger kan halen.

Veel respect voor Lance (als sportman dan), hij rijdt natuurlijk geweldig.

Wel vind ik dat, hoe hij over andere wielrenners sprak en spreekt, niet echt van grootsheid getuigen. Verder blijkt ook dat, gegeven zijn uitspraken, hij een en ander gigantisch onderschat heeft, en zichzelf overschat.

In die zin kan ik me indenken dat je daar een soort genoegen uit kan halen. Het voelt als een soort gerechtigheid.

Dit gevoel wordt nog eens versterkt door die hele hype er omheen en al die Armstrong-gelovigen die heilig overtuigd waren dat hij de Tour ging winnen.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 24 jul 2009 10:24

Ik ben blij dat een tour winnen iets speciaals is gebleken en niet iets dat je op bestelling kan doen.

Moetw el zeggen dat ik tamelijk verrast ben door het rijden van Armstrong want ik had hier niet op gerekend. Hij zou zelf wel meer respect mogen tonen naar Contador en andere renners in de tour.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

vincenth
Forum-lid
Contact

vincenth 24 jul 2009 11:25

Als je het boek Lance Armstrongs oorlog van Diane Coyle hebt gelezen snap je zijn reactie wel. Lance Armstrong heeft vrienden en vijanden. Wie geen vriend is, is een vijand. Vijanden moeten kapot. Contador luistert slecht en is dus geen vriend.
Maar ondanks alles blijft hij een fenomenale sportman en zo ontzettend slim dat hij (bijna) alles naar zijn hand zet.
Tita Gazelle V8
Afbeelding

freusen
Forum-lid

freusen 24 jul 2009 12:00

MrT schreef:Veel respect voor Lance (als sportman dan), hij rijdt natuurlijk geweldig. Wel vind ik dat, hoe hij over andere wielrenners sprak en spreekt, niet echt van grootsheid getuigen.

Een groot sportman ben je m.i. pas als je een groot hart hebt. De manier waarop Lance Armstrong zich heeft opgedrongen in de Astana wielerploeg en hoe hij zich gedraagt ten opzichte van Alberto Contador, nota bene z’n ploegmaat, getuigt niet bepaald van grootsheid, integendeel. Grote klasse van Alberto Contador om in zo’n situatie overeind te blijven, ik ben weliswaar geen fan van hem, maar toch chapeau!

FrankR

mark331m
Forum-lid

mark331m 24 jul 2009 12:24

hmm, ik volg Armstrong ook op twitter en daar geeft hij rustig toe dat hij niet goed genoeg was of kramp had etc... Ik vind het sterk als je dat kan. Je kunt niet van hem verwachten dat hij zich als een knecht gaat gedragen naar Contador, dat had zijn vriendje Bruyneel ook wel kunnen inschatten. Daarbij is Contador een hele mooie en goede renner, maar heeft niet veel charisma en spreekt zijn talen slecht. Als je dat afzet tegen renners als Cancellara, schlecks en wiggins is dat nogal een verschil.

michael2757
Forum-lid

michael2757 24 jul 2009 12:45

Bij Contador spreken de benen,daar gaat het in eerste instantie om,al die wat meer uiterlijke zaken als presentatie en talenkennis,dat komt nog wel,en spaans is een prima taal,en engels krijgt ie vast wel onder de knie.
Wat een verademing na al dat verbale geweld en egotripperij van ene Armstrong,hij is niet groots in z,n verliezen,die kant van hem kende we nog niet.
En ik hoop dat ie op de mont ventoux ,van alle kanten er af gereden wordt..dat zal ,m leren weer eens wat nederiger te zijn.
Ga toch fietsen...

Plaats reactie