Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK Mendrisio

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 28 sep 2009 10:34

Ik word ook gek van het Evans-valt-niet-aan verhaal. Wat Amclassic zegt, hij heeft aangevallen totdat hij erbij neervalt, maar hij kan eenvoudigweg bergop niemand uit de wielen rijden. Hij heeft vermoedelijk een groot vermogen tot afzien. Hij lijkt altijd meer te geven dan de rest. Ik vond het werkelijk prachtig dat hij hier wint. Het is een ontzettend gek mannetje, maar om hem dat nu kwalijk te nemen.

Echt een heel mooi parcours. En alle wedstrijden hadden een winnaar die solo over de streep kwam. Heel goed...

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 28 sep 2009 10:53

Hahahaha, wat heb ik genoten van dit WK!

Het tacktische karretje van de Belgen en de Italianen helemaal in de poep gereden.
Wat de Italianen aan het doen waren begrijp ik nog helemaal.

Mooi getimede aanval van Evans. Ik moet bekennen dat het mijn renner niet is maar gister heb ik toch wel een beetje zitten juichen voor de TV :) Terechte overwinning. Schitterend om te zien hoe de Spanjolen het hebben laten zitten door alleen maar op Cunego en Cancellara te rijden. Ook dat is wielrennen, heerlijk. Ben benieuwd hoe het WK er volgend jaar uitziet zonder de radiootjes.

Wat de Nederlanders betreft viel alleen Hogerland mij in zeer positieve zin op. Kroon en Gesink vielen me toch wel tegen en hadden niet de vorm van de dag denk ik.
Amclassic-fan schreef:Bijvoorbeeld Menchov is geen haar beter dan Evans als 't op wieltjes zuigen aankomt, maar die rijdt in een Rabo shirtjes en dan is 't allemaal niet zo erg meer?

Volgens mij bevat de erelijst van Mechov meer overwinningen en ereplaatsen dan die van Evans maar misschien zie ik het verkeerd? Ben met je eens dat zowel Cadel en Denis niet tot de allerbeste klimmers behoren maar meer van het tempo zijn . Echter zoals Evans gister aanviel zou voor hem toch naar meer moeten smaken ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

dc
Forum-lid

dc 28 sep 2009 11:12

Amclassic-fan schreef: Bijvoorbeeld Menchov is geen haar beter dan Evans als 't op wieltjes zuigen aankomt, maar die rijdt in een Rabo shirtjes en dan is 't allemaal niet zo erg meer?

Ik ben het helemaal eens met wat je zegt over Cadel, maar over Menchov valt wel wat af te dingen. Hij is dan wel echt verdedigend als hij vooraan staat, als het moet valt hij toch ook wel weer aan. Vorig jaar in de Giro en de Tour heeft Menchov het geprobeerd, alleen werd hij er door zijn medevluchter (in de tour Sastre) gewoon afgereden.

Het probleem met wielzuigen is dat wij niet weten hoe diep die persoon op dat moment gaat. Het is natuurlijk wel heel makkelijk om te eisen dat mensen aanvallen als ze finaal over hun theewater zitten.

tinuz0
Forum-lid

tinuz0 28 sep 2009 11:35

De Spanjolen hebben weer aardig laten zien dat zij een koers helemaal 'stuk' kunnen maken. Als je in de uiteindelijke kopgroep drie mensen mee hebt, waarvan twee jouw kopmannen en je wint niet doe je toch iets enorm verkeerd...

Een beetje het zelfde beeld als wat er speelt tijdens de Vuelta; zij willen niet dat er een andere favoriet wint en doen er vervolgens alles aan om dit te laten gebeuren... In het geval van het WK werd alles op Cancellara gezet. Sneu voor hem, want hij was duidelijk de beste; tijdens de een na laatste ronde haalt hij de grote groep in de afdaling terug, tijdens de laatste ronde trekt hij de kopgroep uit elkaar op de klim, waardoor Evans tijdelijk op 5 sec. komt om vervolgens af te dalen waarbij alleen Sanchez kan volgen en al zijn frustraties eruit te gooien door nog weg te rijden uit de groep 'favorieten', waarbij de laffe Sanchez nog het lef heeft om te sprinten voor de vierde plaats...

Dat sport in Spanje op een andere manier wordt beleefd dan wij hier gewend zijn blijkt wel uit de onderstaande link; http://www.wielerupdate.nl/nieuws/2009/ ... rdt_12903/ ... Er hebben daar een aantal personen flink wat boter op hun hoofd...

Mooi dat Evans het uiteindelijk wint, hopelijk maakt dit het beest in hem los en smaakt het naar meer!
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 28 sep 2009 11:46

Pat moet zulke uitspraken voor zich houden. Zolang iemand niet schuldig is bevonden dien je je in zijn positie op de vlakte te houden.
Dat het zaakje een vreemde geur heeft ben ik het wel mee eens, maar dan nog zou hij zijn professionaliteit moeten bewaren.

En wat dat boter betreft: dat is niet alleen in Spanje zo. Het blijft verbazingwekkend dat in het Fuentesverhaal alleen de wielrenners boven komen drijven.... Hoe zit het met de andere sporten?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

oldboy
Forum-lid

oldboy 28 sep 2009 11:50

Het was gisteren een lange zit en dacht na afloop 'Dat doe ik volgend jaar niet nog een keer!" maar, nu een dag later en alles aan het inzinken is vond ik het toch geweldig om te zien.

WIELRENNEN IS EEN SCHITTERENDE SPORT!!!

Leuk voor Evans dat tie gewonnen heeft en hij heeft het niet gestolen.

Volgend jaar Australië en misschien zal ik daar wel aanwezig zijn. (Altijd handig als je famillie daar hebt wonen en op visite langs gaat! ;-)

dutch-vega
Forum-lid

dutch-vega 28 sep 2009 12:06

Evans is volgens mij gewoon gek en afgezien van het afgelopen jaar een drama om naar te kijken. Dat gedoe met die hond en die bodyguards was voor mij de druppel. Die man is gek, maar dat neemt niet weg dat hij dit WK goed reed en verdient gewonnen heeft. Er deden ongeveer 150 renners mee die ik liever had zien winnen, maar hij heeft het niet gestolen. Hoe graag ik ook zou willen ik kan er niets op aanmerken.

Kudo's aan het adres van Johnny Hoogerland. Leuke renner om naar te kijken.
I have tried to know absolutely nothing about a great many things, and I have succeeded fairly well.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 28 sep 2009 13:45

Daniel1975 schreef:En wat dat boter betreft: dat is niet alleen in Spanje zo. Het blijft verbazingwekkend dat in het Fuentesverhaal alleen de wielrenners boven komen drijven.... Hoe zit het met de andere sporten?

Is het probleem niet juist dat het bij die andere sporten ook om Spanjaarden gaat? Ik heb de indruk dat zo ongeveer elke succesvolle Spaanse wielrenner, voetballer, basketballer, autocoureur en hardloper daar klant was en dat de Spaanse overheid met een doofpot ingegrepen heeft om te voorkomen dat in één klap de Spaanse sportwereld - die momenteel in de breedte DE succesvolste sportnatie ter wereld is - onderuit zou gaan.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

eelcoz

eelcoz 28 sep 2009 13:49

Timo 2.0 schreef:
Daniel1975 schreef:En wat dat boter betreft: dat is niet alleen in Spanje zo. Het blijft verbazingwekkend dat in het Fuentesverhaal alleen de wielrenners boven komen drijven.... Hoe zit het met de andere sporten?

Is het probleem niet juist dat het bij die andere sporten ook om Spanjaarden gaat? Ik heb de indruk dat zo ongeveer elke succesvolle Spaanse wielrenner, voetballer, basketballer, autocoureur en hardloper daar klant was en dat de Spaanse overheid met een doofpot ingegrepen heeft om te voorkomen dat in één klap de Spaanse sportwereld - die momenteel in de breedte DE succesvolste sportnatie ter wereld is - onderuit zou gaan.

Daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Er stonden sowieso ook een aantal voetballers van Spaanse topclubs op de lijst, maar helaas zijn daar de belangen nog veel groter dan bij het wielrennen. Het zou me niks verbazen als er flink betaald is om dit in de doofpot te stoppen/houden.

Over het WK, hebben jullie je af en toe ook doodgeergerd aan de regie? Ze bleven op een gegeven moment maar helikoptershots vertonen, waardoor je nauwelijks in de gaten had wat er gebeurde. Het NOS commentaar hielp daar ook niet echt bij.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 28 sep 2009 14:01

eelcoz schreef:Over het WK, hebben jullie je af en toe ook doodgeergerd aan de regie? Ze bleven op een gegeven moment maar helikoptershots vertonen, waardoor je nauwelijks in de gaten had wat er gebeurde. Het NOS commentaar hielp daar ook niet echt bij.

Regie was echt slecht. Maar wat het NOS commentaar betreft: die zien hetzelfde als jij dus erg veel soeps was er niet van te maken. Weet niet hoe het bij onze zuiderburen was maar vast niet veel beter. Alhoewel er vast "believers" zijn die alles van Wuyts beter vinden :)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

foosho
Forum-lid

foosho 28 sep 2009 14:06

mrcoffee schreef:Regie was echt slecht. Maar wat het NOS commentaar betreft: die zien hetzelfde als jij dus erg veel soeps was er niet van te maken. Weet niet hoe het bij onze zuiderburen was maar vast niet veel beter. Alhoewel er vast "believers" zijn die alles van Wuyts beter vinden :)

Naar de NOS kijken is echt self-torture als je van serieus commentaar voorzien wilt worden... dus gewoon op de Belg / Eurosport kijken ;)

Ik was verdwaald in het bos op de MTB, dus alleen 't laatste uurtje live gezien ;). Evans duidelijk de sterkste, ook taktisch, geen trap te veel gedaan.. Cancellara ging imho te vroeg en verschoot zo z'n kruit.

tarzander
Forum-lid

tarzander 28 sep 2009 14:42

Cancellara ging absoluut niet te vroeg, maar hij kon gewoon niks, omdat elke renner in de kopgroep alleen reageerde op bewegingen van hem. Denk dat hij het ook wel een beetje over zichzelf heeft afgeroepen, door luid en duidelijk tegen iedereen te zeggen dat ie voor de dubbel zou gaan ;)

Ben het met TINUZ eens dat de Spanjaarden behoorlijk hebben zitten kloten, 3 man bij de kopgroep waarvan 2 kopmannen en dan nog die gouden medaille niet naar huis brengen, erg slecht!
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

Plaats reactie