Gewicht Dogma
Als je zo op je dealer netwerk staat, moet je zorgen dat niet officiele dealers je producten niet kunnen verkopen. Als dit wel gebeurt, moet je "fabrieksgarantie" geven en al je dealers verplichten om service te verlenen.
Het begint al met uniforme prijzen door heel Europa. Dit voorkomt dit soort zaken.
Het begint al met uniforme prijzen door heel Europa. Dit voorkomt dit soort zaken.
Twitter: @rbruijns
Volgens mij hoeven we ons geen zorgen te maken dat Vos binnenkort niet meer bestaat hoor! 
En misschien is hij via zijn kanaal wel veel sneller met garantieafhandeling, net als met levering die niet via die aartstrage importeur hoeft. Snelheid is ook service, niet alleen kopjes koffie en dagenlange praatsessies
En misschien is hij via zijn kanaal wel veel sneller met garantieafhandeling, net als met levering die niet via die aartstrage importeur hoeft. Snelheid is ook service, niet alleen kopjes koffie en dagenlange praatsessies
- daniel1975
- Forum-lid HC
SpEric schreef:klopt..
En het kan, want specialized bijv zie je niet bij Vos, ook Scott niet..
Wat Specialized doet vind ik nog VEEL erger. Als je daar teveel korting geeft volgt een waarschuwing, doe je het nog een keer is het einde dealerschap. Die terreur vind ik heel fout en kost mij als klant geld.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
rbr schreef: Het begint al met uniforme prijzen door heel Europa. Dit voorkomt dit soort zaken.
Juist ja,
Het moet niet kunnen dat voor het zelfde frame een prijsverschil bestaat van om en nabij de 34% van land van herkomst t.o.v. de rest van Europa.
Als Pina een excl. merk wil blijven zonder dat elk beunhaasje het onderhand voor de helft van de prijs op de markt kan gooien moeten zij hier toch dringend iets aan doen.
Het spijt me anders te moeten zeggen dat ik het merk Pina voor geen stuiver méér tel dan al die andere bami- of Alibababikes.
Want uiteindelijk zijn zij ook niet méér dan stickerplakkers zei het dan iets of wat kleuriger (lees schreeuweriger) gespoten dan de concurrentie.
En als je ze dan bijna voor dezelfde prijs kan kopen als de grote moot carbon uit Taiwan of China dan moeten zij ook met dezelfde ogen bekeken worden, of niet soms.
Grtz,
Morel
perik schreef:Volgens mij hoeven we ons geen zorgen te maken dat Vos binnenkort niet meer bestaat hoor!
Over het niet meer bestaan, had ik het niet in het bijzonder over Vos hoor. Hoewel...
Snelheid is zeker een onderdeel van serivce !
@daniel
Pina kost je geen geld..?
Specialized heeft een formule die werkt, nergens scheven ogen. Trouwe dealernetwerk en een gezonde basis. Dat kost ook iets.
En hoezo kost het je geld, jij koopt toch geen specialized ? Het is aan een dealer om er creatief mee om te gaan, mocht dat nodig zijn. Er zijn genoeg manieren om een eventueel prijsverschil met een andere kleiner te maken.
perik schreef:Huh? Ik snap niet wat je bedoelt, is Pina in jouw ogen een stickerplakker geworden?
Sorry hoor maar de dogma's komen uit het verre Oosten en Pina plakt er in Italië stickers en wat glitter-plakband op en spuit ze vervolgens met een kleurtje.
Ik hoef er toch geen tekening bij te maken hé
Ze zullen hem vermoedelijk zelf wel ontworpen hebben maar dat moest er nog eens bijkomen zeg............
Grtz,
Morel.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Daniel1975 schreef:SpEric schreef:klopt..
En het kan, want specialized bijv zie je niet bij Vos, ook Scott niet..
Wat Specialized doet vind ik nog VEEL erger. Als je daar teveel korting geeft volgt een waarschuwing, doe je het nog een keer is het einde dealerschap. Die terreur vind ik heel fout en kost mij als klant geld.
Ik vind die prijspolitiek van Specialized ook alles behalve geweldig. Maar ondanks dat ze de prijzen opdwingen aan de FM's zijn ze nog altijd goedkoper dan Pinarello en krijg je heel wat meer kwaliteit voor je geld.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Morel schreef:perik schreef:Huh? Ik snap niet wat je bedoelt, is Pina in jouw ogen een stickerplakker geworden?
Sorry hoor maar de dogma's komen uit het verre Oosten en Pina plakt er in Italië stickers en wat glitter-plakband op en spuit ze vervolgens met een kleurtje.
Ik hoef er toch geen tekening bij te maken hé
Ze zullen hem vermoedelijk zelf wel ontworpen hebben maar dat moest er nog eens bijkomen zeg............
Grtz,
Morel.
Lol, nu ga je dingen roepen waar je totaal geen achtergronden van kent.
Fabriek staat idd in Taiwan, maar dat is niet meer dan logisch. Hoeveel merken denk je dat er zelf een fabriek in het originele land van herkomst hebben staan? :rolleye:
- daniel1975
- Forum-lid HC
Amclassic-fan schreef: Ik vind die prijspolitiek van Specialized ook alles behalve geweldig. Maar ondanks dat ze de prijzen opdwingen aan de FM's zijn ze nog altijd goedkoper dan Pinarello en krijg je heel wat meer kwaliteit voor je geld.
Dat is ook wel een discussie waard. Jij weet net zo goed als ik dat er de afgelopen jaren veel te veel problemen zijn geweest met bijv de dempers van Speci. Iets nieuws ontwikkelen en vervolgens niet volledig uitgetest op de markt gooien. Pina had dat met de oude Dogma en bijv. Ridley met de (ik dacht) Damocles.
En wat is kwaliteit? Een hier op het forum zeer gewaardeerd merk heeft tot zeer recent (nu nog misschien wel) geen verwisselbare achterpatten gebruikt op hun frames. Voor mij een hele grote fout. Elk merk laat steekjes vallen en maakt keuzes.
Pina kiest niet voor de ultra-lichte lijn en meer voor een extravaganter uiterlijk, andere merken maken weer andere keuzes. Maar om dat direct op kwaliteit te gooien gaat wel heel veel.
Buiten het feit om dat een Dogma (te) duur is, vraag ik mij af of de topracer van Speci echt beter is.
Prijsverschillen tussen landen van 34% zijn bizar groot en bieden kansen aan niet officiele dealers waarmee de problemen beginnen.
Service kost geld. Punt uit. Als je (veel) geld betaalt voor een frame, dan mag je service van de "fabrikant" verwachten. Zijn vertegenwoordiger is de winkel waar het hangt en daarmee een verlengstuk van de fabrikant. Als je geen zaken wil doen via een bepaalde winkel omdat die niet aan jouw profiel voldoet, zorg je dat die geen frames van je kan kopen en zowel, spoor je het kanaal op en neem je maatregelen.
Ik verdenk veel fabrikanten van dubbele moraal in dit geheel. Elk verkocht frame is er één en de lokale FM zoekt maar uit hoe die het hoofd boven water houdt. Dit zie je door heel de "fietsindustrie" heen. Prijsverschillen met groepen en frames zijn fenomenaal.
Alles in Italie is illusie en louter voor de show. Made in Italy bestaat niet. De Italianen zijn meester in het cultiveren en uitdragen van hun cultuur die bestaat uit bella Italia. Als je de verf weg krapt, is het een schrijnend land met enorme tegenstellingen.
Blijft staan dat ik de Prince en Dogma mooie verschijningen vind. Of ze veel beter zijn dan de frames van andere fabrikanten, weet ik niet. Hoeveel ze beter zijn dan de zgn Bami Bikes weet ik ook niet, ik weet wel dat ik een Bami Bike uit ga testen deze zomer. Als het niets is, dan verdiep ik me wel verder in wat er nog meer te koop is.
Service kost geld. Punt uit. Als je (veel) geld betaalt voor een frame, dan mag je service van de "fabrikant" verwachten. Zijn vertegenwoordiger is de winkel waar het hangt en daarmee een verlengstuk van de fabrikant. Als je geen zaken wil doen via een bepaalde winkel omdat die niet aan jouw profiel voldoet, zorg je dat die geen frames van je kan kopen en zowel, spoor je het kanaal op en neem je maatregelen.
Ik verdenk veel fabrikanten van dubbele moraal in dit geheel. Elk verkocht frame is er één en de lokale FM zoekt maar uit hoe die het hoofd boven water houdt. Dit zie je door heel de "fietsindustrie" heen. Prijsverschillen met groepen en frames zijn fenomenaal.
Alles in Italie is illusie en louter voor de show. Made in Italy bestaat niet. De Italianen zijn meester in het cultiveren en uitdragen van hun cultuur die bestaat uit bella Italia. Als je de verf weg krapt, is het een schrijnend land met enorme tegenstellingen.
Blijft staan dat ik de Prince en Dogma mooie verschijningen vind. Of ze veel beter zijn dan de frames van andere fabrikanten, weet ik niet. Hoeveel ze beter zijn dan de zgn Bami Bikes weet ik ook niet, ik weet wel dat ik een Bami Bike uit ga testen deze zomer. Als het niets is, dan verdiep ik me wel verder in wat er nog meer te koop is.
Twitter: @rbruijns