Geen idee hoe ze dat niet di2 compatibel dan bedoelen.
Want als je mechanisch kan monteren kan je ook di2 monteren ?
Kon niet helemaal wennen aan double tap van sram.@ DDX
Wat is jouw setup nu precies? En waarom afgestapt van SRAM?
Zeker omdat ik op 2 andere fietsen di2 heb, wat zoveel makkelijker schakelt.
(en afstelt)
Ook hoe kabel naar achterderailleur loopt is niet helemaal optimaal bij velobuild frame.
Onder bottombracket zit klepje waar best wat vuilophoping zit wat dan bij kabel komt. (flinke lading zand bij mij)
En issue die ik had bij kabeldoorvoer dopje :
Plastic in shifter was beschadigd en kabel is er later nogmaals uitgeschoten tijdens het fietsen.DDX schreef: ↑03 nov 2017 19:51 Vorig weekend kon ik opeens niet meer schakelen met achterderailleur.
Eerst leek er weerstand te zijn en toen kon ik weer schakelen maar gebeurde er niets.
Bleek kabel in shifter losgeschoten te zijn, helaas ook iets van plastic afgebroken waar kabel in vast zat. (gelukkig niet al te erg want doet het nu weer prima)
Flink lopen klooien en bleek uiteindelijk shifterkabel ingevreten te zijn bij kabeldoorvoer dopje (of hoe je zo'n ding ook noemt)
Soort van ijzerzaag effect waardoor kabel vastgelopen was.
Nu ander dopje van shimano die ik had liggen op buitenkabel gedaan, waardoor binnenkabel klein stukje liner heeft als hij frame in gaat.
En ook buitenkabel iets groter gedaan nu bij achterderailleur.
Even tip dus aan mensen met soortgelijk frame om even te controleren.
Had er dus geen vertrouwen meer in en alles bij elkaar opgeteld dus maar besloten om di2 te monteren.
Vorige week gemonteerd, setup is nu :
R8070 shifters (ultegra)
R8070 remklauwen
M8050 achterderailleur
Quarq xx1 met 42 voorblad
SRAM 11-36 cassette
en geen voorrderailleur, beide shifters ingesteld dat ik achterderailleur kan schakelen
en ook handig dat de shifters knopje bovenop hebben waarmee ik scherm op wahoo kan bedienen(pagina kan wisselen)
Kwa looks ook flinke vooruitgang van sram force naar shimano di2 shifters.
En bleeden ging ook veel makkelijker.