Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1000

Gera
Forum-lid

Gera 02 jun 2016 09:22

Kaar opnieuw op sd gezet en krijg nu wel kaart met route te zien en de bestandsgrootte is ook meer.
Nu blijft het probleem dat ik de route niet in connect zie , hoe krijg ik deze vanuit basecamp naar connect of komen daar alleen de gereden routes in?

danny1909
Forum-lid

Gebruikersavatar danny1909 02 jun 2016 13:04

Gera schreef:Kaar opnieuw op sd gezet en krijg nu wel kaart met route te zien en de bestandsgrootte is ook meer.
Nu blijft het probleem dat ik de route niet in connect zie , hoe krijg ik deze vanuit basecamp naar connect of komen daar alleen de gereden routes in?
Ik dacht het wel en de koersen die je aanmaakt op de edge.

Sinds afgelopen weekend ook de eigenaar van de edge 1000, dus zal dit topic ook in de gaten houden.
Bianchi Sempre Pro, Merida Big Nine XT edition 2016

ric
Forum-lid

Gebruikersavatar ric 02 jun 2016 13:06

Gera schreef:Kaar opnieuw op sd gezet en krijg nu wel kaart met route te zien en de bestandsgrootte is ook meer.
Synchroniseren?
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Gera
Forum-lid

Gera 02 jun 2016 18:03

synchroniseren al vaker gedaan maar dat geeft geen verschil
er zijn wel een paar tracks routes naar de edge gestuurd maar connect blijft leeg

i-mac

i-mac 02 jun 2016 20:31

Ik denk dat je idd alleen de gereden ritten kan uploaden en zien.
Basecamp gebruik ik niet. Een beter alternatief om routes te maken is www.ridewithgps.com. Daar kan routes maken en downloaden naar je pc. Die ritten plaats je dan bij "NewFiles" op je Garmin.

Gera
Forum-lid

Gera 02 jun 2016 21:12

Ik zal dat eens proberen.
Ander iets wat ik tegenkwam is dat ik eigenlijk in 3 gegevensschermen die ik gebruik de gewone tijd bovenin wil zien maar er loopt alleen in 1e gegevensscherm de klok de anderen geven de tijd niet aan
Kan je sommige gegevens niet dubbel in een ander gegevensscherm laatsen?

FietsBie
Forum-lid

FietsBie 02 jun 2016 21:20

Routes die je niet in Garmin Connect hebt gemaakt, maar bijv in ridewithgps, komen niet in je 'koersen' in Garmin Connect te staan. Alleen de routes die je Garmin Connect maakt komen daar te staan.

In principe kun je (bijna) elk gegevensscherm geheel naar wens aanpassen. Dus ook in de betreffende schermen de klok bovenAan. Dat moet je in je activiiteitenprofiel doen.

Gera
Forum-lid

Gera 03 jun 2016 10:47

FietsBie schreef:Routes die je niet in Garmin Connect hebt gemaakt, maar bijv in ridewithgps, komen niet in je 'koersen' in Garmin Connect te staan. Alleen de routes die je Garmin Connect maakt komen daar te staan.

In principe kun je (bijna) elk gegevensscherm geheel naar wens aanpassen. Dus ook in de betreffende schermen de klok bovenAan. Dat moet je in je activiiteitenprofiel doen.
De gereden routes komen wel in de connect te staan dus?

tijd inmiddels gevonden had hem bij tijd geselecteerd en niet de tijd van algemeen in het menu

ronmat
Forum-lid

ronmat 03 jun 2016 15:15

Iemand die mij een zinnig woordje uitleg kan verschaffen over de volgende in te stellen 'vermijden routes' bij de Surprise Me-functie:
- Doorgaande snelwegen
- Tolwegen
- Nauwe paden

Wat zijn dit precies voor wegen?
Betekent dit dat ik alles op 'te vermijden' moet instellen als ik gewoon telkens een rondrit via rustige wegen wil, zonder over wandelpaden door woonwijken te moeten fietsen?

Dank

Gera
Forum-lid

Gera 03 jun 2016 17:29

er zijn verschillende filmpjes van MrGPS op yuotube zag ik en die geeft juist aan alleen tolwegen en onverhard te vermijden.

GJEvK
Forum-lid

Gebruikersavatar GJEvK 08 jun 2016 12:24

Gera schreef:Ik zal dat eens proberen.
Ander iets wat ik tegenkwam is dat ik eigenlijk in 3 gegevensschermen die ik gebruik de gewone tijd bovenin wil zien maar er loopt alleen in 1e gegevensscherm de klok de anderen geven de tijd niet aan
Kan je sommige gegevens niet dubbel in een ander gegevensscherm laatsen?
Ja hoor je kunt je gegevens schermen zelf indelen en ik heb diverse gegevens die ik op alle schermen toon. Waaronder ook de huidige tijd.

Jweijters
Forum-lid

Jweijters 08 jun 2016 19:00

ronmat schreef:Iemand die mij een zinnig woordje uitleg kan verschaffen over de volgende in te stellen 'vermijden routes' bij de Surprise Me-functie:
- Doorgaande snelwegen
- Tolwegen
- Nauwe paden

Wat zijn dit precies voor wegen?
Betekent dit dat ik alles op 'te vermijden' moet instellen als ik gewoon telkens een rondrit via rustige wegen wil, zonder over wandelpaden door woonwijken te moeten fietsen?

Dank
Op de open streetmap en aanverwanten, worden fietspaden aangeduid als doorgaande snelweg. In het routen krijgen deze dus voorrang, deze moet je dus niet vermijden.

MrGps geeft hierover meer uitlug.

Plaats reactie