Cervélo
Je ziet inderdaad zelden een Porsche rijden.amclassic-fan schreef:Sinds wanneer zou Cervelo of PON voor aantallen gaan? Ze zetten Porsche toch ook niet als een Skoda in de markt...
Ik pak ze wel weer in de afdaling 
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
timo2.0 schreef:Wist je dat dan niet, Marten? Cervélo-rijders zijn allemaal slank, rijden altijd gemiddeld veertig kilometer per uur, spreken nooit met volle mond en altijd met twee woorden en zijn diervriendelijk en plantaardig. En het belangrijkste: geen enkele Cervélo-rijder papegaait klakkeloos de marketingpraatjes van Gerard Vroomen en co
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Wat de meeste over het hoofd zien is bij wie de know how van het merk zit. Deze liggen voor de bestaande ontwerpen vast in tekeningen. Maar toekomstige modellen zijn afhankelijk van enkele ontwerpers welke nu werkzaam zijn bij Cervelo. De vraag is hoe lang blijven deze ontwerpers bij Pon/Cervelo werkzaam.
What makes the boat go faster?
Dat kan natuurlijk twee kanten op gaan. Mensen konden ook weggaan ivm. financiële onzekerheid in de oude situatie. Maar afhankelijk van het beleid is het risico van braindrain natuurlijk. Maar eerlijk gezegd verwacht ik daarin niet een grote verandering. Aangezien Pon ook andere merken voert zal het toch de bedoeling zijn om Cervélo het premium merk te laten zijn en daar hoort tegenwoordig natuurlijk de nodige R&D bij. Waarschijnlijk gaan de mogelijke veranderingen eerder in productie en distributie een rol spelen.
Misschien moeten de Focus liefhebbers zich wel meer zorgen maken over de positionering van hun merk.
Misschien moeten de Focus liefhebbers zich wel meer zorgen maken over de positionering van hun merk.
Dat verklaart waarom de fiets met Contiental geleverd werdcheizberd schreef:Dat kan natuurlijk twee kanten op gaan. Mensen konden ook weggaan ivm. financiële onzekerheid in de oude situatie. Maar afhankelijk van het beleid is het risico van braindrain natuurlijk. Maar eerlijk gezegd verwacht ik daarin niet een grote verandering. Aangezien Pon ook andere merken voert zal het toch de bedoeling zijn om Cervélo het premium merk te laten zijn en daar hoort tegenwoordig natuurlijk de nodige R&D bij. Waarschijnlijk gaan de mogelijke veranderingen eerder in productie en distributie een rol spelen.
Misschien moeten de Focus liefhebbers zich wel meer zorgen maken over de positionering van hun merk.
Ik maak mij niet druk over de positie van Focus, zou je ook niet over Cervelo moeten doen. Een overname brengt nieuw kapitaal en in de regel vooruitgang. Kijk maar naar Saab... ehhh.... Pon heeft gelukkig wel klinkende munten.
-
rene-canyon
- Forum-lid
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11
Moeten de Cervelo rijders hier wel zo blij van worden?
Ik werk bij een bedrijf met veel lease auto's van Pon.Doordat Pon zo groot is brengt dit ook helaas een bepaalde arrogantie met zich mee.
Vooral de garantie afhandelingen worden doelbewust vertraagd (ook als het hier om productionele fouten gaat), met veel frustratie tot gevolg.
Ik werk bij een bedrijf met veel lease auto's van Pon.Doordat Pon zo groot is brengt dit ook helaas een bepaalde arrogantie met zich mee.
Vooral de garantie afhandelingen worden doelbewust vertraagd (ook als het hier om productionele fouten gaat), met veel frustratie tot gevolg.
Van cervelo.com;
"Thanks to everybody who commented on our message that we're contemplating a sale of the company. To answer some of your questions, here is a bit of background. Cervélo has experienced exceptional growth and success since we started 16 years ago. A potential sale of the company allows us to continue to grow Cervélo without changing any of the things that make it special.
Cervélo will continue to be based in Toronto, with the same team of people, with the same desire to engineer the best bikes on the planet. It will stand by old products and create exciting new ones, starting with the new P5 which will be launched next month. Stay tuned."
"Thanks to everybody who commented on our message that we're contemplating a sale of the company. To answer some of your questions, here is a bit of background. Cervélo has experienced exceptional growth and success since we started 16 years ago. A potential sale of the company allows us to continue to grow Cervélo without changing any of the things that make it special.
Cervélo will continue to be based in Toronto, with the same team of people, with the same desire to engineer the best bikes on the planet. It will stand by old products and create exciting new ones, starting with the new P5 which will be launched next month. Stay tuned."
Mag best een beetje pijn doen.
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
