Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vrouwenwielrennen 2021, 2022, 2023 en 2024

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 06 mar 2022 22:41

Het ligt er maar net aan wat.
Met name zichzelf verklaren ze boven de rivieren toch heel gemakkelijk heilig.
Maar dat is dan wel heel erg randstedelijk en geldt met name voor import Amsterdammers.
Die denken dan ineens in New York te wonen en doen laat dunkend over alles buiten de ring.
Met die nep Amsterdammers kun je de grachten dempen.

pino
Forum-lid
Berichten: 3524
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 06 mar 2022 22:45

Leuk, laten we vijanden aan gaan wijzen. Lijkt tot mooie dingen te leiden tegenwoordig.
Niet zijken maar reiden !

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 07 mar 2022 00:10

Deze reactie is duidelijk uit zijn context gerukt.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38114
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 mar 2022 07:00

pino schreef: 06 mar 2022 22:40 Een domineesvingertje is uiteraard vaak aanwezig.
Dat begint al onder de rivieren in het zuid-westen ;-)
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4777
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 mar 2022 11:03

Paar quotes uit interview Nieuwsblad met Kopecky vandaag.

wij die dachten dat we de eerste Belgische winnares van de Strade Bianche vandaag tussen de lege pizzadozen en flessen champagne zouden terugvinden?
“Echt niet. Ik heb zaterdagavond een broodje gegeten. En een Snickers, dat wel.
Op zeker ogenblik zie je hoe Annemiek een beetje van mij wegrijdt. Dat moet het moment geweest zijn dat (ex-toprenster en huidig ploegleider, red.) Anna van der Breggen in mijn oortje begon te schreeuwen. Als ik nu breek, dacht ik toen, ga ik het mezelf nooit vergeven. Waarna ik op een of andere manier toch weer naar haar wiel gereden ben.”
“Zaterdagavond stuurde Annemiek mij een berichtje. (leest voor):
Klasbak, echt sterk vandaag, geniet ervan. Natuurlijk baal ik, maar ik gun het je ook erg. Ik weet vanwaar je komt en wilde je dat nog even zeggen.’ Waarna ze afsloot met: Tot in de Ronde van Vlaanderen. Mooie woorden, toch? Ik was oprecht blij met haar bericht.”
Over het verschil met vorig jaar:
“Ik ben afgelopen winter een paar procenten sterker geworden. Maar onderschat vooral het belang van mijn nieuwe ploeg (SD Worx, red.) niet. Vorig jaar had ik soms even goede benen, maar stond ik er alleen voor. Zit je dan samen met Van Vleuten voorop, rij je wel vol mee. Puur omdat je alles doet om met twee voorop te blijven. Gevolg: Annemiek zou zich even hebben kunnen sparen om vervolgens achter mijn rug weg te demarreren. Nu hoefde ik niet mee te rijden. Omdat je weet: bij de achtervolgers zitten twee ploegmaats. Komen ze terug, kunnen zij het misschien afmaken. Dat is zo’n verschil.
Drie weken geleden zei de ploegleiding ineens tegen mij: We zien het wel zitten om met u de Strade te winnen. (lacht) Tja, dan heb je niet veel keuze meer.”

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 07 mar 2022 11:12

Mooi :winkthumb:
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 07 mar 2022 12:00

Het allereerste bericht op pagina 1 van dit topic is een leuk interview van Ruben van Gucht met Lotte.

Het lijkt mij inderdaad een combinatie van persoonlijke progressie en de sterkte van haar nieuwe ploeg. LIV is een sympathieke ploeg en haar ploeggenoten werkten hard voor haar maar naar vermogen. Dat pakte bijvoorbeeld heel goed uit in le Samyn des Dames 2021 maar in andere koersen zat ze te vaak vroeg geïsoleerd waar SDWorx altijd meerdere rensters voorin heeft. In feite het zelfde probleem waar Vos bij Jumbo-Visma en Van Vleuten bij Movistar mee te dealen hebben.
Het berichtje dat Van Vleuten aan Kopecky stuurde toont overigens maar weer eens wat een klasbak zij ook naast de fiets is.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 07 mar 2022 21:28

bakboord1 schreef: 06 mar 2022 22:41 Het ligt er maar net aan wat.
Met name zichzelf verklaren ze boven de rivieren toch heel gemakkelijk heilig.
Maar dat is dan wel heel erg randstedelijk en geldt met name voor import Amsterdammers.
Die denken dan ineens in New York te wonen en doen laat dunkend over alles buiten de ring.
Met die nep Amsterdammers kun je de grachten dempen.
En ondertussen worden de ruiten van Russische winkels ingegooid daar in die mooie, die fijne Jordaan…
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38114
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 mar 2022 22:12

Triest :-(
Less is bore

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 07 mar 2022 22:59

Off topic maar dat is natuurlijk koren op de molen van Poetin.
Als er geen nuance meer is dan voelt iedere Rus zich in een hoek geduwd waar deze eigenlijk niet wil zitten.
Ook als ze het niet eens zijn met Poetin zullen ze wel trots zijn op hun land.
Dat is nog altijd een verschil en het een betekent niet dat ze ook achter Poetin staan. Maar vergeet ook niet dat onze media een deel van het verhaal vertelt en de Russische media een ander deel. Wat wij zien hoeft niet de exacte waarheid te zijn en andersom idem. Waarbij er daarnaast ook nog de nodige propaganda is over en weer wat het ook niet makkelijker maakt om geen gekleurd beeld te hebben.

Geen idee wat die mensen bezielt die zo’n winkel molesteren.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 mar 2022 10:37

Enzzo schreef: 07 mar 2022 21:28En ondertussen worden de ruiten van Russische winkels ingegooid daar in die mooie, die fijne Jordaan…
Overdrijven is ook een vorm van stemmingmakerij. Zowel je gebruik van de meervoudsvorm als je verwijzing naar de Jordaan is misplaatst. Het is triest dat inderdaad bij één Russische supermarkt aan de Vijzelgracht een ruit is ingegooid. Op Facebook noemde iemand dit de nieuwe Kristallnacht. Hou toch op.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 08 mar 2022 11:11

Mijn verwijzing naar “die mooie, die fijne Jordaan” gaat over een lied van Leen Jongewaard en Robbert Long:
https://youtu.be/pkv53bpnji4

En verwijzingen naar kristallnacht zijn inderdaad ver d’r over!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Plaats reactie