Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2018

DDX
Forum-lid HC

DDX 03 sep 2018 22:30

En vanmorgen op de fiets gestapt voor rit richting huis.
Dit keer door de Ardennen en paar klimmetjes meegepakt. (Redoute bijvoorbeeld)
Plan A was de trein in Eindhoven te nemen.
Plan B was de trein in Maastricht. (alleen zou ik dan met spitstijden zitten en dan mag je fiets niet in de trein)
Jammer dat het hele dag bewolkt was, maar gelukkig wel droog gehouden.
Armstukken gingen pas rond uur of 3 uit.
Het werd dus plan A ;)
Nadeel van fietsen op maandag dat er erg veel dicht is, maar ik had genoeg reepjes bij me dus dan maar geen lunchstop.
Vanuit Zonhoven tot Achel erg mooi fietspad door de bossen, maar helaas wel veel oversteekpunten met slecht zicht en geen voorrang.
Een beetje wat je op veel ravels ook hebt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

296km met 2700hm.

Het is dat ik geen lampjes had meegenomen anders was ik nog wel doorgefietst naar huis ;)

https://www.strava.com/activities/1816897814

jwkeij
Forum-lid

jwkeij 04 sep 2018 09:11

Ik neem aan dat je ritjes op therapeutische basis zijn? Het begint aardig autistisch te worden, zulke dagen én afstanden. ;) :D :mrgreen:
Nee, respect, hoor, doe het je niet na. Toffe foto's ook.

Dat paaltje op de foto is de grenspaal bij Kuttingen?
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander

DDX
Forum-lid HC

DDX 04 sep 2018 11:00

Nee paaltje bij grens tussen Achel en Valkenswaard.

Nog wat actieshots van afgelopen zondag :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 04 sep 2018 11:22

Ha je zat bij Tom Van Loon in 't groepje. Goed gezelschap, sterke beer (de Granfondoteam.be renner)
Afbeelding

DDX
Forum-lid HC

DDX 04 sep 2018 11:42

En niet te vergeten die dame die we 40km voor de finish inhaalde (reed de 90km) en aanhaakte tot het eind.
(Ik denk Christine Majerus)

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 05 sep 2018 20:36

Vandaag de toertocht door de Kempen van WTC Welschap gereden vanaf vliegbasis Eindhoven.
Ik had nog nooit in die omgeving gereden dus het was wel de moeite waard om die kant op te gaan.
In het begin een paar druppels maar voor de rest van de rit heerlijk weer.
Rustig aan gereden want mijn collega had dit jaar nog geen 100+ gereden.
Die zat er het laatste uur dan ook goed doorheen.
De verzorging halverwege was perfect, op een mooie lokatie.
Echt een aanrader, ook al is het een "militaire" toertocht kunnen burgers hier ook aan mee doen.
https://www.strava.com/activities/1820843075
Afbeelding

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 06 sep 2018 20:07

Niet vandaag, maar gisteren: een uurtje knallen op het TT-circuit in Assen, georganiseerd door Grinta Business Cycling, een club ondernemers die regelmatig fietsevenementen organiseren en eraan deelnemen.

Het plan: vijf rondes geneutraliseerd koersen achter vier Stromers (speedelecs), de eerste ronde zelfs met een safetycar daar weer voor. Daarna vier rondes koers. Prijsuitreiking daarna voor de eerste drie heren en de snelste dame (die waren er ook).

Een filmpje van een van de aanwezige Gaul-renners om een indruk te krijgen van de laatste van deze vier rondes.

laurens87
Forum-lid

laurens87 07 sep 2018 19:28

Theo V schreef: 05 sep 2018 20:36 Vandaag de toertocht door de Kempen van WTC Welschap gereden vanaf vliegbasis Eindhoven.
Ik had nog nooit in die omgeving gereden dus het was wel de moeite waard om die kant op te gaan.
In het begin een paar druppels maar voor de rest van de rit heerlijk weer.
Rustig aan gereden want mijn collega had dit jaar nog geen 100+ gereden.
Die zat er het laatste uur dan ook goed doorheen.
De verzorging halverwege was perfect, op een mooie lokatie.
Echt een aanrader, ook al is het een "militaire" toertocht kunnen burgers hier ook aan mee doen.
https://www.strava.com/activities/1820843075
Afbeelding
herkenbare foto! Ik werk inmiddels iets meer dan een jaar op de vliegbasis. Ik heb woensdag ook meegereden, en ben vanaf huis (Breda) gestart. Omdat ik de dag ervoor met de fiets naar huis ben gereden kon ik daarna naar huis met de auto. Ik heb wel "even" de 200 volgemaakt
https://www.strava.com/activities/1820834848

Als militair besloten dit jaar ook weer mee te doen met de NMK (Nederlands Militair Kampioenschap) gehouden op de vlasakkers bij de Bernardkazerne in Amersfoort. Vorig jaar was ik gevallen (wel gefinisht) en dit jaar was heel blijven dan ook het belangrijkste. Paar keer geprobeerd mee te zitten met de ontsnapping maar dat ging me toch iets te hard. Dus uiteindelijk tevreden met uitrijden in het peloton en de sprint maakte mij 15e of 50e ook niet meer uit. Dus achterin als 46e gefinisht (8 plekken hoger dan vorig jaar). Mooi dagje al met al!
https://www.strava.com/activities/1825070656
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Captainhindsight
Forum-lid

Captainhindsight 08 sep 2018 15:04

Gisteren een groot deel rond het ijsselmeer gefietst van Lemmer naar Makkum (230km). Viel toch wel tegen zo solo met een stevige wind (w4 - 5). Door een fikse regenbui pas rond 9:00 kunnen beginnen en rond 20:30 besloten om niet de hele ronde af te maken, de vrouw des huizes vond het geen fijn idee dat ik in het donker nog over die dijkjes moest fietsen.

Voor mijn doen zeker een prestatie waar ik trots op ben.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 08 sep 2018 18:21

Vandaag de laatste grote toertocht over de Veluwe gereden, de Huchiestocht vanuit Veenendaal.
Lekker weer, zeker vergeleken met vorig jaar toen plensde het. Goed voor 195 kilometer op de teller.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 08 sep 2018 19:22

Racefiets voor de verandering laten staan en semi offroad en volledig off road gefietst.
Vrijdagmiddag mijn CAADX crosser gepakt voor een gravelritje in de buurt van Hilversum. Geen plan of route, maar beetje kriskras rond rijden. Dus sommige stukjes wel 3 maal langs gekomen.
Weertje prima, beetje frisjes door hard wind en maar wat blij dan ik shirtje lange mouwen aan had, tja die tijd gaat weer komen.
Onderweg nog even oponthoud bij schaapskudde, praat maken met de schaapsherder en later nog gebroken spaak. Los daarvan heerlijk ritje en omgeving is super mooi.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Na dik 4 uurtjes net iets meer dan 100 km op de klokken en aardig moe
https://www.strava.com/activities/1825335185

Zaterdag, maar de Scott Scale MTB gepakt en wilde de 4 meest noordelijke MTB routes van de Utrechtse Heuvelrug rijden. Dus vanaf huis naar Lage Vuursche, deze gedaan en daarna de ronde Hoge Vuursche. Dat bij elkaar zo'n dikke 1:30u draaien/keren/ schakelen etc.
Daarna via verbindingsstuk van zo'n 15 km naar Soesterberg en vanaf daar de route Zeist en daarna route Austerlitz wat goed was voor zo'n 1:45u fietsplezier.
Daarna terug naar startpunt Lage Vuursche en terug naar huis.

Afbeelding

Afbeelding

Na iets meer dan 5 uur, zo'n 104 km op de teller, moe maar voldaan. https://www.strava.com/activities/1827714387
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

DDX
Forum-lid HC

DDX 09 sep 2018 14:21

Ik ben ook moe, na ruim 20 uur trappen en 625km.
BRM600 vanuit Boekelo door Sauerland.
Eerste deel wel wat last van de wind en weinig mensen die echt zin hadden om in groepje te rijden.
Begon met soort van met 4 man, maar dunde al snel uit naar 2 man.
Tot het echte klimwek begon en toen reed ik alleen.
Mooiste klimmen en afdalingen allemaal met daglicht.
En toen de nacht in, koelde flink af en dan icm vermoeidheid krijg je het al snel wat kouder.
Gelukkig waren de checkpoints prima om even op te warmen en weer wat energie naar binnen te krijgen en bidons te vullen.
Want reepjes krijg je ook wel genoeg van na zoveel uur.
Zelfs een dubbele mcdonalds maaltijd gaat er dan in.
Om 2 uur even besloten om uurtje bankje dutje te doen.
Wekker om 3u15 gezet en toen weer verder.
En na 23,5u was ik weer terug bij de start.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/1829014536

Nu vooral moe en nogsteeds honger. (15kcal verband volgens de powermeter data)

Plaats reactie