Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2010?

cornelli
Forum-lid

cornelli 24 mei 2010 16:59

Stuk van de omgeving Herpen-Reek-Schayck of Ravenstein meenemen zal het veeeel leuker maken.
NEOS

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 24 mei 2010 21:17

140 km (ongeveer 1.300hm) toertocht vanuit Heelsum over de Veluwe, lekker vroeg vertrokken en was het nog redelijk rustig op de weg. Na 4:40u moe maar voldaan terug en vlot naar huis en relaxen in de tuin.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 24 mei 2010 22:44

Na het "klimmen" in Limburg vorige week, vandaag weer een lekkere lange vlakke afstand:
Rijswijk --> Hoenderloo
(via Zoetermeer - Bodegraven - Woerden - Utrecht - Soesterberg - Leusden - Barneveld en Otterlo).

Totaal 127,5 kilometers genoteerd op de Edge in een effectieve rijtijd van 4:22, met een gemiddelde
van 29,5 km/u. Het is mijn langste rit van het jaar en moet zeggen zo voelt het ook! :):):)

sjax
Forum-lid

sjax 25 mei 2010 15:26

Gister gefietst in 2010 vanuit Diemen een lekker rondje Harderwijk met een grote hoeveelheid wind in de rug en een even grote hoeveeleheid wind tegen, uiteindelijk 155 kilometer op de teller gekregen met wat stevige aflossingen tussen Garderen en Eemnes.....

Vroeg vanuit Diemen vertrokken met armstukken aan echter zonder handschoentjes, iets na halverwege de armstukken in de achterzak gedaan toen het lichaam flink wat energie begon te verbranden!

Nu vraagt op het werk iedereen aan mij wanneer ik die kreeftrode handschoentjes nou eens af doe, in de eerste helft van de rit zijn beide bovenkanten van de handen volledig verbrand met een mooie strakke overgang tot waar mijn armstukken zaten....

joeptimmermans
Forum-lid

joeptimmermans 28 mei 2010 00:55

Ploegentijdrit gereden bij de club samen met forummer skimons en nog twee anderen. Ondanks dat we dachten vijf rondes te moeten rijden, waar dat er achteraf maar vier bleken te zijn, hebben we toch gewonnen, ook over vier rondes. Gemiddelde snelheid van 45 en een beetje over een bochtig parcours. We waren zeer tevreden. :D

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 28 mei 2010 02:35

Vandaag voor het eerst in lange tijd weer eens op de Posbank geweest. Ik moest er in de buurt zijn en had m'n fiets meegenomen voor een (toeristen)rondje. Cameraatje meegenomen, aangezien ik de foto's vaak een leuk aspect vind van andermans ritverslagen. ;)

Uitzicht vanaf de bank op de Schietbergseweg
Afbeelding

Dit heb ik gelukkig niet nodig ;)
Afbeelding

Begin van de Zijpenberg
Afbeelding

Beroemde 'hairpin' in de Emmapyramide
Afbeelding

Eén van de vele (vandaag knap lege) fietspaden die de Veluwezoom rijk is
Afbeelding

Ook op een bewolkte dag is het er mooi :)
Afbeelding

watikjebrom
Forum-lid

watikjebrom 28 mei 2010 10:56

Gisteravond een lekker ritje gemaakt door het Rijk van Nijmegen met de Ubbergse Holleweg, Zevenheuvelenweg, Stekkenberg, Wylerberg, Oude Kleefsebaan en als toetje de Oude Holleweg (pfff). Totaal 55 km met 345 hm, lekker voor de donderdagavond :-)
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 28 mei 2010 19:34

Vandaag m'n fietsvakantie afgerond met een tussenstop in Oostenrijk. Had geen zin om in één keer vanuit Italië naar huis te rijden op een vrijdag waar het druk kan zijn op de weg. Hoe los je dat op? Nou, door even naar Kitzbühel te rijden voor een mooie klim en een extra overnachting.....

[img=http://www.mijnalbum.nl/Foto-PBFUITXR.jpg]

[img=http://www.mijnalbum.nl/Foto-3ZGOPROH.jpg]

[img=http://www.mijnalbum.nl/Foto-DTHFBPNK.jpg]

[img=http://www.mijnalbum.nl/Foto-6RPZPMZH.jpg]

[img=http://www.mijnalbum.nl/Foto-E7G7QYDQ.jpg]

[img=http://www.mijnalbum.nl/Foto-6HIMF66I.jpg]

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 28 mei 2010 19:45

Vanmiddag iets voor half een vertrokken richting Kijkduin. Van daaruit met onwijze wind tegen door de duinen naar Hoek van Holland. Langs de waterweg (eindelijk windje mee) via Maassluis naar Vlaardingen. Ook nog even de helling van de Waterwegkering genomen.

Bij Vlaardingen teruggedraaid en via Maasland en Schipluiden met zijwind tegen weer terug naar huis gereden. Totaal 70 km en was even na drie uur weer terug. Door de wind vond ik het al met al best een zwaar ritje.

tdimarcel
Forum-lid

tdimarcel 28 mei 2010 21:04

@Bottecchia: Prachtige omgeving!
Ik ben er 2 jaar geleden geweest, maar niet met de fiets. Wel naar de top gewandeld.
Gr. Marcel
Bulls Desert Falcon 1 (\'10)

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 28 mei 2010 21:15

De zwaarste? Tja, ik heb er onderweg over nagedacht. Je moet immers toch wat als je daar bezig bent. Maar ik vind het erg lastig om te vergelijken.

Tot aan het Alpenhaus was ik zeker dat de Zoncolan de zwaardere is maar het toetje van de Horn is wel heel indrukwekkend. Kronplatz is steil over een minder lange afstand maar die heeft weer de lastige ondergrond. Hoewel het 24% stuk op Kronplatz geen sterrato meer is.

Als ik een keuze moet maken is het denk ik deze:
1. Monte Zoncolan
2. Kitzbüheler Horn
3. Kronplatz

Kan overigens ook komen door de volgorde waarin ik ze heb gedaan. Anyway, ik ga m'n top 5 moeilijkste beklimmingen maar eens aanpassen want er komen er drie met stip de top 5 in. :)

Mooiste ervaring van de week was toch het dubbele Giro bezoek. Echt geweldig om die sfeer en beleving te mogen proeven. Kwa fietservaring ga ik denk ik voor Kronplatz vanwege het sterrato. Maar misschien denk ik er over een uur wel weer anders over. Het ligt nogal dicht tegen elkaar aan. Nu eerst een hapje eten want ik ben nogal hongerig!

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 28 mei 2010 21:42

Klote leven heb jij Ingmar ;) Moet je ook nog naar Parijs voor een rondje rammelen volgend weekend. Enfin, ik heb genoten van je berichten en foto's.
Volgende week heel veel sterkte met werken...

Plaats reactie