Nou nog een webshop die deze ringetjes tegen een acceptabele prijs kan leveren, iemand ervaring ? Ik vond 15 euro voor een paar ringetjes wat aan de hoge kant
Ervaringen met Aliexpress wielen
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
-
pjorre funk
- Forum-lid
Dat van die ringetjes heb ik nog nooit gedaan. Ik doe het altijd zo = https://www.bicycling.nl/nieuws/1283530 ... -afstellen
(en heb ook een tijdje wielen zitten wisselen op 1 fiets, maar na een tijdje had ik het wel gehad, ik wil gewoon opstappen en rijden, dus maar even gespaard en een 2ehands crosser gekocht, één van mijn betere beslissingen)
(en heb ook een tijdje wielen zitten wisselen op 1 fiets, maar na een tijdje had ik het wel gehad, ik wil gewoon opstappen en rijden, dus maar even gespaard en een 2ehands crosser gekocht, één van mijn betere beslissingen)
Een 2e hands crosser is duurder dan een paar ringetjes denk ik. Ik wissel gewoon 4 sets wielen op 2 fietsen zonder problemen.
@bigfloor : ik heb ze ook nog niet veel goedkoper gevonden. (Ff Ali checken).
@bigfloor : ik heb ze ook nog niet veel goedkoper gevonden. (Ff Ali checken).
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
-
Reserve Belg
- Forum-lid
Ik heb deze van Alie.
https://nl.aliexpress.com/item/1005002327514780.html
M35.
Je moet ze wel even inknippen want anders passen ze niet. Ik heb deze specifieke sims nog niet op mijn wiel zitten omdat het niet nodig bleek, maar verder zijn het gewone shims.
Je kunt ze ook wel op andere plekken kopen, maar dan moet je bij groothandels kijken en niet bij fietsenwinkel. Probleem is wel vaak de hoge verzendkosten, toeslag of dat je dan in bulk 1000+ moet kopen.
https://nl.aliexpress.com/item/1005002327514780.html
M35.
Je moet ze wel even inknippen want anders passen ze niet. Ik heb deze specifieke sims nog niet op mijn wiel zitten omdat het niet nodig bleek, maar verder zijn het gewone shims.
Je kunt ze ook wel op andere plekken kopen, maar dan moet je bij groothandels kijken en niet bij fietsenwinkel. Probleem is wel vaak de hoge verzendkosten, toeslag of dat je dan in bulk 1000+ moet kopen.
-
pjorre funk
- Forum-lid
En 4 wielsets + 2 fietsen = duurder dan 2 fietsen + 2 wielsets.
Zo blijven we bezig.
(ik gaf naast een oplossing voor het gestelde probleem enkel maar terzijde aan wat voor mij goed werkt na het initiële geklooi van wielsets wisselen, ieder zijn ding)
Zo blijven we bezig.
(ik gaf naast een oplossing voor het gestelde probleem enkel maar terzijde aan wat voor mij goed werkt na het initiële geklooi van wielsets wisselen, ieder zijn ding)
Deze morgen de wielen klaargestoomd. Eergisteren had ik het velglint al geplaatst. Deze morgen dan de banden erop, de schijfremmen en een cassette. Een beter foto volgt ...
Ik heb de 32mm(23mm Inner )x40mm gekocht, tubeless, CT31 Steel Bearing en de Shimano freehub. Kostprijs : €275 (na een korting). Ik had voordien de DT Swiss 1800 op de fiets.
https://nl.aliexpress.com/item/10050096 ... pt=glo2nld

Ik heb de 32mm(23mm Inner )x40mm gekocht, tubeless, CT31 Steel Bearing en de Shimano freehub. Kostprijs : €275 (na een korting). Ik had voordien de DT Swiss 1800 op de fiets.
https://nl.aliexpress.com/item/10050096 ... pt=glo2nld

-
Blacklegendos
- Forum-lid
Hallo allemaal,
Ik lees al een tijdje mee op het forum en heb nu zelf een vraag waar ik graag jullie advies bij ontvang. Ik rijd op een Trek Madone die momenteel is uitgerust met de standaard Bontrager Paradigm SL wielset en 28mm Bontrager R1 Hard-Case Lite banden. Ik wil deze set graag zsm vervangen door een CSC carbon wielset (https://a.aliexpress.com/_m0TWsTX) en overstappen op Continental GP5000 banden (exact type weet ik nog niet precies).
De maximale bandbreedte die mijn Trek aankan is 32mm. Ik gebruik de fiets voor allround ritten, voornamelijk in Noord-Holland, dus weinig klimwerk. Verder houd ik wel van een beetje comfort tijdens mij ritten. Mijn vragen:
- Welke velghoogte zouden jullie adviseren voor mijn gebruik? 45mm, 50mm of anders?
- Welke velgbreedte past het beste bij banden van 28mm of eventueel 30/32mm?
- Welke maat Continental GP5000 banden zouden jullie kiezen? 28mm, 30mmm of 32mm (en welk type: clincher, tubeless, etc.)?
- Adviseren jullie om de nieuwe banden tubeless te monteren of gewoon met binnenband, gezien de hoge bandenspanning?
- Adviseren jullie om de wielset te voorzien van stalen of keramische lagers?
Alle tips en ervaringen zijn welkom! Bedankt alvast voor het meedenken.
Met vriendelijke groet,
Patrick
Ik lees al een tijdje mee op het forum en heb nu zelf een vraag waar ik graag jullie advies bij ontvang. Ik rijd op een Trek Madone die momenteel is uitgerust met de standaard Bontrager Paradigm SL wielset en 28mm Bontrager R1 Hard-Case Lite banden. Ik wil deze set graag zsm vervangen door een CSC carbon wielset (https://a.aliexpress.com/_m0TWsTX) en overstappen op Continental GP5000 banden (exact type weet ik nog niet precies).
De maximale bandbreedte die mijn Trek aankan is 32mm. Ik gebruik de fiets voor allround ritten, voornamelijk in Noord-Holland, dus weinig klimwerk. Verder houd ik wel van een beetje comfort tijdens mij ritten. Mijn vragen:
- Welke velghoogte zouden jullie adviseren voor mijn gebruik? 45mm, 50mm of anders?
- Welke maat Continental GP5000 banden zouden jullie kiezen? 28mm, 30mmm of 32mm (en welk type: clincher, tubeless, etc.)?
- Adviseren jullie om de nieuwe banden tubeless te monteren of gewoon met binnenband, gezien de hoge bandenspanning?
Met vriendelijke groet,
Patrick
Hoh. My 2 cents
- velghoogte 45 vind ik perfect compromis tussen looks en windgevoeligheid.
- 28 en 30 mm kan je eigenlijk op alle velgen leggen. Als je moet kiezen bij de vermelde CSC wielen, 21 of 23 intern
- Tubeless is zalig, maar het vergt een aanpassingsperiode. Ik rij tegenwoordig op al m'n wegfietsen met 32mm bandjes. Zalig qua comfort en net even snel.
- Tubeless 32 mm kan je perfect op 4 bar rijden. Dus snap de vraag niet meteen.
- Keramische lagers vind ik persoonlijk de moeite niet, en vergen wat meer onderhoud naar ik hoor.
- velghoogte 45 vind ik perfect compromis tussen looks en windgevoeligheid.
- 28 en 30 mm kan je eigenlijk op alle velgen leggen. Als je moet kiezen bij de vermelde CSC wielen, 21 of 23 intern
- Tubeless is zalig, maar het vergt een aanpassingsperiode. Ik rij tegenwoordig op al m'n wegfietsen met 32mm bandjes. Zalig qua comfort en net even snel.
- Tubeless 32 mm kan je perfect op 4 bar rijden. Dus snap de vraag niet meteen.
- Keramische lagers vind ik persoonlijk de moeite niet, en vergen wat meer onderhoud naar ik hoor.
-50Blacklegendos schreef: ↑10 dec 2025 18:42
-28 mm banden en eventueel breder ==> 23 mm
-28 of 30
-TPU's (RideNow), persoonlijk heel goede ervaringen mee.
-Ik neem keramische, doet misschien niks, maar voor die 30 à 40 euro extra...
- 50mmBlacklegendos schreef: ↑10 dec 2025 18:42
- 23mm (je gaat waarschijnlijk nog maatje breder gaan de komende jaren)
- 30mm
- Tubeless (ik rijd op 4 bar voor 30mm bandjes en 65kg gewicht)
- stalen

-
Berrinator
- Forum-lid
Als je al een tijdje meeleest op dit forum lijkt het mij dat je jouw antwoorden al weet, toch . . .Blacklegendos schreef: ↑10 dec 2025 18:42 Hallo allemaal,
Met vriendelijke groet,
Patrick
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless