Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

oldandslow
Forum-lid

Gebruikersavatar oldandslow 25 jul 2011 08:37

dc schreef:
marconi schreef:[@ "dc"]

De reden waarom alles en iedereen zich tegen je keert is omdat je schandalig oordeelt over talentvolle jonge renners die prestaties aan het neerzetten zijn die we eigenlijk in twintig jaar niet hebben gehad. .
Volgens mij is de voornaamste reden gelegen in het feit dat iedereen zijn eigen gelijk wil halen, sommigen zich om een of andere reden beter c.q. slimmer voelen dan anderen, en een aantal mensen met ongeveer dezelfde mening elkaar gaat steunen tegen de enkeling die het anders ervaart.

Welnu, mijn ervaring is dat het een slappe tour is geweest voor de Rabo, dat Evans verdiend gewonnen heeft en dat er op dit forum vrij respectloos met elkaar omgegaan wordt. Dat er dan ook nog een paar voorbij komen die zich ergeren aan nieuwsflitsen over het drama in Oslo tijdens de Tourreportage is helemaal het dieptepunt. En dan zeggen ze dat Evans autistische trekjes heeft..
Relativeren mensen...
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 25 jul 2011 10:46

Evans heeft de tour gewonnen op een Indurain-achtige manier van rijden. Volgen en uitpakken in de tijdrit. Je kunt met dat zuinige rijden 5x de tour winnen...

Niet de meest aansprekende renner maar hij heeft de overwinning niet gestolen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

GBJ Hillman 2
Forum-lid

GBJ Hillman 2 25 jul 2011 11:53

De tour van 2011 was er een met hoge pieken en diepe dalen; letterlijk en figuurlijk.
Dankzij het "nieuwe" forum mijn vorige account kwijt.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 25 jul 2011 12:24

@ timo2.0"]
timo2.0 schreef:Zucht, moet ik dan echt aan marconi gaan uitleggen wat mondialisering is? Hij blijkt dit woord niet te begrijpen.
Dacht jij soms dat ik achterlijk ben?
Het is duidelijk dat indien er meer nationaliteiten mee doen dat de spoeling voor overwinningen per nationaliteit dan dunner wordt. Maar dat kleine landen ondanks die mondialisering wel scoren en Nederland niet geeft te denken. En dát schijn jij maar niet te willen begrijpen! Want stel voor dat je kritiek hebt op Nederlandse renners en hun begeleiding !
Geweldig! Eerst klagen dat ik denk dat je achterlijk bent en vervolgens bewijzen dat je het niet snapt. JIJ bent degene die klaagt dat de Nederlandse renners niet meer zoveel scoren als in de glorietijd, waarbij je de jaren zeventig als referentie gebruikt. Vervolgens geloof je niet in mondialisering met het argument dat kleinere landen nu wel scoren en Nederland niet. Ergo, je snapt het niet.
Ik klaag er niet over, ik schrijf alleen dat jij denkt dat ik niet weet wat mondialisering is. Je moet toch wel behoorlijk achterlijk zijn als je zoiets in deze context niet begrijpt.
Jij wilt gewoon iets niet begrijpen wat ik schrijf. Verder vergelijk ik de Nederlandse successen niet met de jaren 70 maar ik doel op het uitblijven van klinkende overwinningen de laatste pakweg 10 jaren. Met het aantonen dat kleine landen zoals Noorwegen en Luxemburg ONDANKS die mondialisering wél kunnen scoren en Nederland niet zie ik hier een bewijs dat er met het Nederlandse wielrennen iets mis is. Ergo, JIJ snapt het niet. Jij gebruikt mondialisering als excuus voor het falen van het Nederlandse wielrennen.Dat zou dan zeer zeker ook moeten gelden voor landen zoals Luxemburg en Noorwegen en dat gebeurt met die landen dus niet.
Als je er vanuit gaat dat mondialisering voor Nederland de kans of succes tot bijna 0 zal reduceren dan kan Nederland wel ophouden met wielrennen op internationaal gebied.
Laten we het erop houden dat wij verschillende meningen hebben en never nooit dichter tot elkaar zullen komen.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 25 jul 2011 12:29

De maandag na de tour, voelt voor mij altijd aan als "het zwarte gat".
Je kijkt wat terug en dan heb ik al met al toch een hele mooie tour gezien.
Evans is zeker niet mijn favoriete renner maar hij was de sterkste en dus een terechte winnaar. Naar mijn mening hebben de beide Schlecks het in de Pyreneeën laten liggen door steeds honderd meter op de pedalen te gaan staan en dan uitgebreid achterom te kijken.
Ik heb genoten van het rijden van S. Sanchez, de prachtige etappe naar de top van de Galibier, de alles of niets poging van Contador, mijn streekgenoot Johnny, de beelden van het parcours van de etappe's door het centraal massief, het enthousiasme van het publiek, het volhouden van Voeckler en nog veel meer.
Ik heb niet genoten van de vele valpartijen.
Ik moet glimlachen om het commentaar van een aantal renners. De Schlecks doen huilie huilie over afdalingen. Volgens mij is het toch heel vaak zo dat als je een berg op gaat je er ook weer af moet, afdalen hoort er dus gewoon bij. Renners zoals Thomas de Gendt die verhaal doen over met één been rijden, knikkelkniën, of anderszins ziek, zwak, misselijk, niet getraind, familie omstandigheden, hoofdpijn, niet in vorm etc. en vervolgens de sterren van de hemel rijden. De overeenkomst met de verhalen van toerfietsers aan de start van een cyclo is frapant.
De vernieuwde puntentelling voor de groene en bolletjes trui is een verbetering. Sanchez vind ik een terechte winnaar. Cavendisch zeker ook alleen daar zit wel een smetje op. Op de Galibier komt hij immers buiten de tijd aan terwijl een ander zijn best doet om binnen de tijd te blijven, dat hoort ook bij het rijden van een ronde. Pas dan vooraf de tijdlimiet aan voor de bergetappe's, die vind ik toch al te scherp staan.
Frankrijk mag blij zijn met hun nieuwe belofte Pierre Rolland, het is tenslotte toch ook hun ronde dus ik gun het ze van harte.
ik vind het dus al met al een mooie tour geweest.
Maar vandaag geen tour en dat voelt elk jaar als leegte, het zwarte gat.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 25 jul 2011 12:36

@ marconi, wat vind jij dan een klinkende overwinning?
OK, in de tour is het een tijdje geleden maar een overwinning in de Omloop vind ik een internationale grote prijs.
Dat zie ik ook met etappezeges in de Dauphine en de Ronde van Zwitserland.
Die ritten in het Midden-Oosten vindt ik dan weer niet van internationale grote maar andere weer wel en daar hadden de Nederlanders ook succes.
Wat ik eigenlijk bedoel is dat er meer wedstrijden zijn als het WK en de TdF.
Alleen voor die andere wedstrijden is veel minder aandacht in de media (op de grote klassiekers na) dus als er daar succes is is dat ook minder in het nieuws.

Over het algemeen doen we het niet slecht, alleen blijft die grote vis, die jij graag wilt zien, nog even uit.
Maar ik ben er van overtuigd dat hij er binnen korte tijd aan komt.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 25 jul 2011 12:43

Ik vond het een leuke tour, met een (in mijn ogen) verdiende winnaar.
De toppers hebben het wel laten liggen in de Pyreneeen, maar dat hebben ze goed gemaakt in de Alpen.
De eerste dagen vond ik ook wel leuk met die finishes omhoog.
Het enige wat ik niet begreep is waarom A.Schleck in de etappe naar Alpe d'huez niet met Contador meereed om tijdwinst te maken.
Het leek wel dat hij bang was om zijn broer van het podium af te rijden.
Ik denk echter wel dat hij dan meer kans had gehad om de tour te winnen.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 25 jul 2011 13:08

marconi schreef:Jij wilt gewoon iets niet begrijpen wat ik schrijf. Verder vergelijk ik de Nederlandse successen niet met de jaren 70 maar ik doel op het uitblijven van klinkende overwinningen de laatste pakweg 10 jaren. Met het aantonen dat kleine landen zoals Noorwegen en Luxemburg ONDANKS die mondialisering wél kunnen scoren en Nederland niet zie ik hier een bewijs dat er met het Nederlandse wielrennen iets mis is. Ergo, JIJ snapt het niet.
Nee, niet "ondanks" maar vanwege de mondialisering. Dat je "ondanks" schrijft geeft nogmaals aan dat je het niet snapt.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 25 jul 2011 13:22

Heren, kan deze zinloze discussie niet gewoon stoppen?
Of moeten we er gewoon een slot op zetten en wachten op de tour 2012.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 25 jul 2011 13:23

Nog 48 weken........

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 25 jul 2011 13:32

timo2.0 schreef:
marconi schreef:Jij wilt gewoon iets niet begrijpen wat ik schrijf. Verder vergelijk ik de Nederlandse successen niet met de jaren 70 maar ik doel op het uitblijven van klinkende overwinningen de laatste pakweg 10 jaren. Met het aantonen dat kleine landen zoals Noorwegen en Luxemburg ONDANKS die mondialisering wél kunnen scoren en Nederland niet zie ik hier een bewijs dat er met het Nederlandse wielrennen iets mis is. Ergo, JIJ snapt het niet.
Nee, niet "ondanks" maar vanwege de mondialisering. Dat je "ondanks" schrijft geeft nogmaals aan dat je het niet snapt.
Ik denk dat dit aan jouw kennis van de Nederlandse taal ligt.
Mijn laatste poging : Je zou verwachten dat kleine landen zoals Luxemburg en Noorwegen door die mondialisering ook minder zouden kunnen presteren, net als Nederland.
Maar die landen scoren juist wel! Luxemburgse renners zijn niet nieuw in de Tour en op wielergebied. Die hebben al vele jaren gescored. Noorwegen veel minder. Maar ONDANKS die verkleinde kans om te scoren doen die "kleine"landen het wél! Verder doe ik geen pogingen meer om jou iets uit te leggen! Ajusparaplu!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 25 jul 2011 13:35

timo2.0 schreef:
Kan iemand timo2.0 upgraden naar de timo2.1?
Er zit een bug in waardoor hij in de herhaal mode blijft hangen.

Gesloten