Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1000

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 29 mei 2016 20:11

ja, maar dat zijn de garmin kaarten zelf dan neem ik aan? die gebruik ik inderdaad nooit

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 29 mei 2016 20:28

monsieurpinot schreef:ja, maar dat zijn de garmin kaarten zelf dan neem ik aan? die gebruik ik inderdaad nooit
Ik ging er altijd vanuit dat ik de OFM gebruikte. De kaarten die in het overzicht staan zijn deze van Garmin zelf of zijn dit OFM kaarten waar Garmin een eigen naam aan heeft gemaakt?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 29 mei 2016 20:35

als je zelf nooit kaarten erop hebt gezet gebruik je vermoed ik de kaarten van Garmin zelf (weet niet helemaal welke kaarten dat dan weer zijn). OFM kun je gewoon gelijk van internet plukken, en zelf installeren (alleen krijg je dan inderdaad niet automatisch een melding van garmin connect dat je kaart is verouderd).
http://www.openfietsmap.nl/downloads

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 29 mei 2016 20:50

monsieurpinot schreef:als je zelf nooit kaarten erop hebt gezet gebruik je vermoed ik de kaarten van Garmin zelf (weet niet helemaal welke kaarten dat dan weer zijn). OFM kun je gewoon gelijk van internet plukken, en zelf installeren (alleen krijg je dan inderdaad niet automatisch een melding van garmin connect dat je kaart is verouderd).
http://www.openfietsmap.nl/downloads

Ik begrijp het. Dan heb ik de kaarten van Garmin zelf want ik krijg wel een melding om de kaarten te updaten via Garmin Express. Alleen met het updaten krijg ik steeds een foutmelding zoals bij Gera het geval is.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

i-mac

i-mac 29 mei 2016 22:35

Ik heb de kaarten van Garmin gedeactiveerd, en rij altijd met de OFM kaarten. Dus negeer ik de melding bij Garmin. Ik heb wel al één keer een update uitgevoerd, die ook lukte.

Gera
Forum-lid

Gera 30 mei 2016 19:27

vandaag terug geweest en het blijkt dat via usb kabel garmin express niet altijd goed werkt en de updates stonden er wel op en inmiddels wel kunne synchroniseren.
Ik kreeg ook te horen dat garmin er veel mee aan het werk is met alle software en zo en dst ze dus niet altijd via internet bereikbaar zijn om te synchroniseren oid.
Advies was ook om ofm erop te zetten op losse sd kaart
moet je die in een speciale map zetten of gewoon uitpakken en dan op de sd plaatsen?

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 30 mei 2016 20:28

Hoe de kaart op computer en sd kaart te zetten staat op de site van ofm.
Daarna wel de kaart selecteren op de Garmin.d
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Gera
Forum-lid

Gera 31 mei 2016 11:06

met ofm benelux duitsland schijnt het te lukken, alleen heb ik bij de berekening van tijd voor de route een snelheid van 9,7 km/h staan hoe kan ik die wijzigen naar gemiddelde van rond de 27?

chrisgr
Forum-lid

chrisgr 31 mei 2016 18:06

Ik wil graag het kaartmateriaal verplaatsen van het toestel naar de geheugenkaart, om geheugen vrij te houden op het toestel.
Een paar vraagjes hierbij. Ten eerste vind ik het .system bestand niet op mijn toestel, waar de kaarten in opgeslagen zijn. Hoe kan ik dit verborgen bestand bekijken?
Ten tweede, moet ik dan enkel het grote img bestand verplaatsen?
Ik kan via garmin express de kaarten opnieuw installeren op mijn gps maar daar zie ik niet de mogelijkheid om dat op de geheugenkaart te doen.
Bij een volgende update, worden de kaarten dan automatisch op de geheugenkaart geplaatst?
geen signatuur

scheurneus
Forum-lid
Contact

scheurneus 31 mei 2016 18:08

Deze actie is nergens voor nodig. Gewoon zo laten.
Marco :)

chrisgr
Forum-lid

chrisgr 31 mei 2016 18:09

De interne opslag van het toestel raakt stilaan vol.
geen signatuur

scheurneus
Forum-lid
Contact

scheurneus 31 mei 2016 18:13

Hoeveel is er nog vrij?
Hoeveel mb staat er in de activity folder?
Hoeverl mb staat er in de course folder?
Marco :)

Plaats reactie