Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

silvain
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 jan 2011 11:44

silvain 10 jun 2011 09:13

loos schreef:
reverb schreef:
Mooi fietsje, ik ben alleen bang dat ie een maatje te klein voor je is. :roll:
Valt ook wel mee. Net wat je zelf ook prettig vindt. Mooi diepe aerodinamische zit.

In de tour zie je ook genoeg met een lange uitstekende zadelpen.
Maar dan zonder die spacertoren, en dat stuurt echt beter.
Ik ben zelf 1.90, maar heb geloof ik een binnenbeenlengte van 95 cm. Vandaar de lange zadelpen. Overigens vind ik dit zeer fijn fietsen (maar dat is persoonlijk natuurlijk).

Wat bedoel je met spacertoren?
Cervélo RS 2010 white/red

marsman
Forum-lid
Berichten: 2430
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 10 jun 2011 11:04

rafflesia schreef:
MrT schreef:
marsman schreef:Ik vind het leuk om mijn Cervelo S2 hier ook eens te laten zien.

Specs:

Maat 56
SRAM Force Compact (met 39 binnenblad)
Mavic Cosmic SL wielen (heb ook een Fulcrum Racing 1 set)
Stuur en stuurpen 3T Team
Look Keo pedalen
Selle Italia SLR zadel


Gaaf!
Ik vind hem wit genoeg zo.

Wel vraag ik me af of een mooier buitenblad de boel niet af zou maken. Of heeft SRAM geen blad dat wat minder open is?


Red is minder open!
Ben ik ook van plan: heb een Force groep gekocht voor m'm S2, maar ga waarschijnlijk de crankset vervangen door een Red...

Grtz,

Op het wensenlijstje staat nog een 52 buitenblad, pas een mooi exemplaar gezien bij SRAMSHOP. Dat was inderdaad zo'n dicht tandwiel, waar het binnenblad helemaal achter valt.

Is deze: http://www.sramshop.nl/nl/kettingblad-s ... k-110.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 10 jun 2011 17:02

reverb schreef:
Maar dan zonder die spacertoren, en dat stuurt echt beter.
Ik ben zelf 1.90, maar heb geloof ik een binnenbeenlengte van 95 cm. Vandaar de lange zadelpen. Overigens vind ik dit zeer fijn fietsen (maar dat is persoonlijk natuurlijk).

Wat bedoel je met spacertoren?
de carbon spacers die onder uw stuurpen zitten.
Bij U is dit ver weg boven de veiligheidsvoorschriften ! (MAX 3cm)
Ik raad U aan om er van tussen te nemen en eventueel uw stuurpen om te draaien, da's veel veiliger en stuurt even goed (zelfs nog iets stabieler), ziet er wel net wat minder uit, maar denk dat veiligheid voor looks gaan ...
Welke maat heb je ... 58 ?
Indien dit geen 61 is, is de fiets voor U gewoon te klein en kan je het aanzien als miskoop.
Indien wel 61, dan ga je idd wat aanpassingen moeten doen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27690
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 jun 2011 08:42

Met het risico doodgeschoten te worden: je had gewoon beter een ander frame kunnen kopen, eentje die wel past.

Gebruikersavatar
cliors
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 09 mar 2005 22:16

Gebruikersavatar cliors 11 jun 2011 12:09

havana schreef:Met het risico doodgeschoten te worden: je had gewoon beter een ander frame kunnen kopen, eentje die wel past.
Nee, in dit geval niet. Hier is de FM inderdaad een paar spacers te ver doorgeschoten....

Maar zoals TS-biker al aangeeft, met de stuurpen omdraaien en dan wat spacers weghalen is het iig veilig te maken!
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 11 jun 2011 13:34

cliors schreef:
havana schreef:Met het risico doodgeschoten te worden: je had gewoon beter een ander frame kunnen kopen, eentje die wel past.
Nee, in dit geval niet. Hier is de FM inderdaad een paar spacers te ver doorgeschoten....

Maar zoals TS-biker al aangeeft, met de stuurpen omdraaien en dan wat spacers weghalen is het iig veilig te maken!
Er is nog een andere optie: probeer het eens met minder spacers (max. 3 cm) en kijk of de zitpositie te doen is.
Zo niet, dan stuurpen omdraaien.
In ieder geval dient de voorvork door de FM afgezaagd te worden op max. 3 cm.
Afbeelding

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 11 jun 2011 13:36

cliors schreef:
havana schreef:Met het risico doodgeschoten te worden: je had gewoon beter een ander frame kunnen kopen, eentje die wel past.
Nee, in dit geval niet. Hier is de FM inderdaad een paar spacers te ver doorgeschoten....

Maar zoals TS-biker al aangeeft, met de stuurpen omdraaien en dan wat spacers weghalen is het iig veilig te maken!
Afbeelding

gtrx
Forum-lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 01 jul 2006 01:06

gtrx 11 jun 2011 16:36

Wat is het verschil tussen het S3 frame van 2009 en 2010 ?
En wat verschilt het S2 frame 2010 weer daarmee.

Zijn deze nog met de zelfde geometrie als de Soloist carbon ?

Ik kan met de zoek functie niks vinden.En ik geloof echt wel dat het tussen de 1025 pagina's zal staan.

Weet iemand dat zo ?

smartfella
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 dec 2010 18:50

smartfella 11 jun 2011 16:47

reverb schreef:
Mooi fietsje, ik ben alleen bang dat ie een maatje te klein voor je is. :roll:
Valt ook wel mee. Net wat je zelf ook prettig vindt. Mooi diepe aerodinamische zit.
In de tour zie je ook genoeg met een lange uitstekende zadelpen.
Dat klopt! Maar er is een verschil tussen een relatief lang uitstekende zadelpen en een "te" lang uitstekende zadelpen. Zeker als je al 1m90 bent, komen er toch wel enorme krachten op die zadelpen te staan.
Ik sluit mij toch ook aan bij andere leden van het forum en vind toch ook dat het frame te klein is aangekocht. Zeker als je kijkt naar de lengte van de zadelpen en de spacertoren. Zeker die spacertoren zou mij zorgen baren bij jouw lengte. Daarom zou ik toch ook adviseren om de stuurpen om te draaien om zo de spacertoren te verkleinen.
http://img202.imageshack.us/img202/636/profielfoto2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

evertdehandsch
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47

evertdehandsch 12 jun 2011 13:38

Kort vraagje aan de eigenaren van een witte S2:

Lukt het goed om die fiets wat proper te houden? Nog nooit met een bijna volledig witte fiets gereden, en dat baart me toch enige zorgen...
Nulla tenaci invia est via!

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 12 jun 2011 13:44

evertdehandsch schreef:Kort vraagje aan de eigenaren van een witte S2:

Lukt het goed om die fiets wat proper te houden? Nog nooit met een bijna volledig witte fiets gereden, en dat baart me toch enige zorgen...
Niet doen dus als je nu al schoonmaak angst hebt.
What makes the boat go faster?

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 13 jun 2011 19:52

Ja natuurlijk kan ik hem schoon houden. Maar wat nog natuurlijker is is dat je IEDER stukje vuil ziet zitten! En na een ritje is hij ook echt vies.
Als je niet tegen een fiets kan die een beetje vuil is zou ik hem zeker niet kopen.

Plaats reactie