Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1000

Gera
Forum-lid

Gera 27 mei 2016 22:13

vandaag een edge 1000 gekocht, er staan 4 kaarten in en welke gebruiken jullie of zijn ze alle geselecteerd om te gebruiken?
ik probeer vanaf apeldoorn via garderen putten nijkerk naar baarn te plannen maar als ik apeldoorn baarn plan dan heb ik een veel langere route dan ik normaal rijd en wel kortste route ingezet.
via garmin connect lukt het wel een route te maken maar rechtstreeks zou ook moeten kunnen via waarheen op de edge?

in de ingevoerde kaart heb ik nog een tijd tot bestemming staan van 5,5 uur ongeveer omdat het op nog geen 10 km /h ingesteld is. Deze heb ik al veranderd in mijn profiel en gesynchroniseerd maar die tijd veranderd niet bij koers

dtanis
Forum-lid

dtanis 29 mei 2016 11:39

Sinds kort krijg ik de melding in Garmin Express dat kaartupdate 2016.10 beschikbaar is, maar deze krijg ik niet geinstalleerd. Ik heb mn Garmin al een hard reset gegeven en alle instellingen gewist, maar ik krijg steeds de melding dat er fout is opgetreden tijdens het installeren van de update. Hebben meer mensen dit? Heb al diverse pc´s geprobeerd (Windows).

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 29 mei 2016 11:42

Gewoon handmatig doen, paar pagina's terug staat hoe.

Garmin Express is één van de vele mislukkingen van Garmin.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 29 mei 2016 12:00

havana schreef:Ik update de kaarten gewoon handmatig. Zet af en toe een nieuwe versie van OFM Benelux erop. File kun je hier downloaden. Het .IMG bestand in de map Garmin zetten en klaar ben je.

Standaard komt de Edge 1000 met OSM in 100 verschillende IMG files. Persoonlijk vind ik dat niet netjes. Ik heb liever één bestand. Daarom heb ik alle IMG bestanden verwijderd (behalve gmaptz.img, dat is de kaart voor de timezones).

Thans staan er dus 3 files op mijn Edge

- OFM.img > deze gebruik in in Nederland
- CNEurope.img > de laatste versie van CityNavigator. Deze gebruik ik buiten NL
- Gmaptz.img > de kaart voor de tijdszones

Mocht je de CNEurope willen hebben, stuur maar een PB. Ik heb ze in mijn Dropbox staan.
Zie hier dus.
Wordt de oude kaart dan overschreven?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gera
Forum-lid

Gera 29 mei 2016 12:14

na gisteren hem naar fabrieksinstellingen te hebben gezet omdat via waarheen plaatsen gewoon niet gevonden werden en er ook update fout aangegeven werd heb ik nu het probleem dat de update van de kaart steeds langer duurde en uiteindelijk wel tot 24 uur ging om deze te uploaden.
Nogmaals naar fabrieksinstellingen en synchroniseren lukt ook niet hij blijft het proberen en ik zie in garmin expres .
bij aanklikken apps beheren krijg ik een serverfout dat er een probleem is met de communicatie met onze servers.

pfff nog geen sensor of iets gemonteerd laat staan een meter gereden ermee en nu al problemen
morgen garmin maar eens bellen

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 29 mei 2016 13:22

Teleurstellend

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Albert Einstein

i-mac

i-mac 29 mei 2016 15:48

Programma om kaarten te installeren (en nog veel meer : www.javawa.nl/jdm.html
Kaarten : https://sites.google.com/site/openfietsmap/

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 29 mei 2016 16:10

i-mac schreef:Programma om kaarten te installeren (en nog veel meer : http://www.javawa.nl/jdm.html
Bedankt hiervoor!!

Hoe zie ik nu dat mijn fietskaart van Europa verouderd is en om welke gaat het in onderstaand overzicht?

Afbeelding
Albert Einstein

i-mac

i-mac 29 mei 2016 17:45

body schreef:
i-mac schreef:Programma om kaarten te installeren (en nog veel meer : http://www.javawa.nl/jdm.html
Bedankt hiervoor!!

Hoe zie ik nu dat mijn fietskaart van Europa verouderd is en om welke gaat het in onderstaand overzicht?

Afbeelding
Ik heb net ddezelfde kaarten staan. Dus lijkt het dat die up-to-date zijn. Wel kan je op die ene site kaarten downloaden en nog op je Garmin installeren. Bij de instellingen kan je dan kiezen of je de kaarten activeert of niet. Gewoon even proberen. En je kan in je Garmin ook nog een extra micro sd kaartje plaatsen. Ook daar kan je dan kaarten op plaatsen.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 29 mei 2016 19:34

Kan ik al deze kaarten op een SD kaartje verplaatsen?
Albert Einstein

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 29 mei 2016 19:50

je kunt ook gewoon de OSM/OFM kaarten installeren, gewoon downloaden en in het juiste mapje op je sd kaart (of interne geheugen) plaatsen.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 29 mei 2016 20:00

monsieurpinot schreef:je kunt ook gewoon de OSM/OFM kaarten installeren, gewoon downloaden en in het juiste mapje op je sd kaart (of interne geheugen) plaatsen.
De kaarten heb ik al staan in het interne geheugen. Het ging erom of de kaarten die ik erin heb staan up to date zijn. Volgens I-mac zijn deze up to date dus laat ik het voorlopig zo.
Albert Einstein

Plaats reactie