Carbon clinchers uit China vragen
-
scottpch
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Jolmer vd Sluis uit Leiden bouwt carbon wielen voor een goede prijs.
Hij laat de spullen uit Taiwan komen en spaakt ze hier in.
Heb zelf al ong 3jr een setje 38 mm carbon van hem en nog steeds recht, strak en stijf. Pas 1x de body gedemonteerd en opnieuw gesmeerd.
Kennis van me rijdt op een 50 mm setje van hem al een jaar zonder problemen.
Hij laat de spullen uit Taiwan komen en spaakt ze hier in.
Heb zelf al ong 3jr een setje 38 mm carbon van hem en nog steeds recht, strak en stijf. Pas 1x de body gedemonteerd en opnieuw gesmeerd.
Kennis van me rijdt op een 50 mm setje van hem al een jaar zonder problemen.
Ik rij al meer dan 8000km op 38mm clinchers van Helin Liu, 20mm breed met Novatec naven en met 23mm tubelessbanden. Behoudens de velgbreedte, die voor de montage van tubelessventielen wat te smal zijn, bevallen deze mij prima.
Eenmaal een aluminium nippel gebroken omdat ik de spaken wat te veel had ontstrest, mijn schuld. Heb een reserve spaak gemonteerd en daarna met de Parktool alle spaken gecontroleerd en enkele spaken weer binnen de marges gebracht. Sindsdien nog steeds recht, strak en stijf.
Niets dan lof over de afwerking van de carbonwielen van Helin Liu. Bij een volgende set overweeg ik 23mm breed en 50mm hoog, Novatec naven.
Btw; de velgranden zijn afgewerkt met een basaltlaag en, ondanks alle slechte berichten hierover, rijd ik nog steeds met de toendertijd bij geleverde remblokken.
Eenmaal een aluminium nippel gebroken omdat ik de spaken wat te veel had ontstrest, mijn schuld. Heb een reserve spaak gemonteerd en daarna met de Parktool alle spaken gecontroleerd en enkele spaken weer binnen de marges gebracht. Sindsdien nog steeds recht, strak en stijf.
Niets dan lof over de afwerking van de carbonwielen van Helin Liu. Bij een volgende set overweeg ik 23mm breed en 50mm hoog, Novatec naven.
Btw; de velgranden zijn afgewerkt met een basaltlaag en, ondanks alle slechte berichten hierover, rijd ik nog steeds met de toendertijd bij geleverde remblokken.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
verbraakje
- Forum-lid
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 02 mar 2013 22:57
Ik heb de 50mm hoog 25mm breed helin liu. Nu ongeveer 1 jaar. ongeveer 6500 km. Heb ze na laten lopen bij de lbs toen ik ze kreeg. Eveneens met basalt remlaag. Heb de blokken wel vervangen voor chinese kurk blokken. De wielen zijn bij mij nog steeds kaars recht en super strak. Erg tevreden zeker als je de prijs bekijkt. (toen althans)Orlok schreef:Ik rij al meer dan 8000km op 38mm clinchers van Helin Liu, 20mm breed met Novatec naven en met 23mm tubelessbanden. Behoudens de velgbreedte, die voor de montage van tubelessventielen wat te smal zijn, bevallen deze mij prima.![]()
Eenmaal een aluminium nippel gebroken omdat ik de spaken wat te veel had ontstrest, mijn schuld. Heb een reserve spaak gemonteerd en daarna met de Parktool alle spaken gecontroleerd en enkele spaken weer binnen de marges gebracht. Sindsdien nog steeds recht, strak en stijf.![]()
Niets dan lof over de afwerking van de carbonwielen van Helin Liu. Bij een volgende set overweeg ik 23mm breed en 50mm hoog, Novatec naven.![]()
Btw; de velgranden zijn afgewerkt met een basaltlaag en, ondanks alle slechte berichten hierover, rijd ik nog steeds met de toendertijd bij geleverde remblokken.
Ik overweeg nu een setje 24mm hoog.
Ik rijd sinds mijn nieuwe fiets op 38 mm hoge velgen, 23 mm breed met Novatec naven. Gekocht bij Helin Liu.
Na ongeveer 500 km heb ik ze na laten kijken en ze waren zonder problemen. Was mooi gespaakt, kreeg ik mee.
Ik heb er nu 1700 km op zitten en ze zijn nog steeds probleemloos. Ik heb vanaf het begin gekozen voor Swisstop Black Prince remblokken. Deze sleten in het begin heel snel (schrok ervan), maar dit had denk ik te maken met het feit dat de basalt laag in het begin nog wat ruwer is. Deze is nu een stuk gladder en de remblokken slijten ook minder. De remkracht is overigens niet afgenomen naar mijn idee.
Na ongeveer 500 km heb ik ze na laten kijken en ze waren zonder problemen. Was mooi gespaakt, kreeg ik mee.
Ik heb er nu 1700 km op zitten en ze zijn nog steeds probleemloos. Ik heb vanaf het begin gekozen voor Swisstop Black Prince remblokken. Deze sleten in het begin heel snel (schrok ervan), maar dit had denk ik te maken met het feit dat de basalt laag in het begin nog wat ruwer is. Deze is nu een stuk gladder en de remblokken slijten ook minder. De remkracht is overigens niet afgenomen naar mijn idee.
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
OK. Dus Helin Liu is wel een deugdelijk adres. Welke versie raden jullie aan? Op de site via Aliexpress zie je de standaard carbon met Novatec in 3 breedtes, en verscheidene light, ultralight, straight pull en nog een versie met keramische wiellagers in de naven. Ik heb wel een beetje het idee dat bij alle versies de U-shape velgen in 23mm dezelfde velg zijn, net als alle bij 20,5 en 25mm velgen overigens. Zou het verschil dan alleen nog in de spaken en naven zitten bij de verschillende uitvoeringen?
Voor zover ik heb gezien zit het inderdaad in de spaken en naven. Ik heb de normale versie. Vooral hiervoor gekozen omdat ik carbon wilde proberen. Als ik nog eens een set zou bestellen zou ik misschien voor een andere naaf van maar in hoeverre je dat verschil dan merkt vraag ik me af.
Rem jij nooit ofzo?Orlok schreef:Ik rij al meer dan 8000km op 38mm clinchers van Helin Liu, 20mm breed met Novatec naven en met 23mm tubelessbanden. Behoudens de velgbreedte, die voor de montage van tubelessventielen wat te smal zijn, bevallen deze mij prima.![]()
Eenmaal een aluminium nippel gebroken omdat ik de spaken wat te veel had ontstrest, mijn schuld. Heb een reserve spaak gemonteerd en daarna met de Parktool alle spaken gecontroleerd en enkele spaken weer binnen de marges gebracht. Sindsdien nog steeds recht, strak en stijf.![]()
Niets dan lof over de afwerking van de carbonwielen van Helin Liu. Bij een volgende set overweeg ik 23mm breed en 50mm hoog, Novatec naven.![]()
Btw; de velgranden zijn afgewerkt met een basaltlaag en, ondanks alle slechte berichten hierover, rijd ik nog steeds met de toendertijd bij geleverde remblokken.
Mijn Kool stop blokjes zijn al bijna op na 2200 km
Ha, ha, jawel hoor. Alleen met beleid. Als je fietst is dat niet om te remmen, toch.? In het begin had ik het idee dat de remblokken snel zouden slijten, maar heb nu nog steeds voldoende 'vlees' op de blokken. Inmiddels via Aliexpress een reserve set (identique) gekocht en is het wachten op het bereiken van het max. slijtage merkstreepje. 
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Weet nog niet of ik het risico moet/wil nemen. Voorlopig de Shimano RS81 C35 op het verlanglijstje gezet. Vanmiddag deze wielen even in de hand gehad en dat zag er goed uit. Niet extreem licht, maar een goede all rounder, denk ik.
Eerste Ardennenrit op de zelf tubeless gemaakte Farsport fulle carbon 38 mm (met Schwalbe One) gereden.
Het comfort was uitstekend. Heel fijn afdalen met tubeless banden. Het remvermogen was voldoende maar aluminium remt beter en geeft toch wat meer zekerheden. Na een afdaling waren mijn remvlakken overigens minder heet dan de alu velgen van anderen.
Ik ben geen roekeloze daler en een alu setje met iets meer remvermogen, maar dan wel tubeless zou mij wat meer vertrouwen geven.
Het comfort was uitstekend. Heel fijn afdalen met tubeless banden. Het remvermogen was voldoende maar aluminium remt beter en geeft toch wat meer zekerheden. Na een afdaling waren mijn remvlakken overigens minder heet dan de alu velgen van anderen.
Ik ben geen roekeloze daler en een alu setje met iets meer remvermogen, maar dan wel tubeless zou mij wat meer vertrouwen geven.