Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

dura ace24- cl of fulcrum zera B & W

trel
Forum-lid

trel 13 jun 2010 21:12

Welke wielen neem ik dura ace24- cl of fulcrum zera B & W

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 13 jun 2010 22:46

Allebei topwielen.

Beide wielen worden uitvoerig besproken op dit forum.
gebruik de zoekfunctie maar eens.

Koop vooral de wielen welke je het mooiste vind en/of het voordeligste kan aanschaffen.

Succes nog.
I know myself like no one else
Nothing to defend

edwardisaac
Forum-lid

edwardisaac 13 jun 2010 23:02

Wat is je doel? Wedstrijden? Voor wedstrijden zou ik de fulcrum nemen, heb een maand of 2 de dura ace gehad en beviel me totaal niet. De spaken knappen zo maar uit het voor wiel en hard over een klinkerweggetje leverde gelijk al een slag op. Om er mee te trainen zijn het goeie lichte wielen. Maar wedstrijden,nee niet heel verstandig naar mijn mening.

marchisiocorsa
Forum-lid

marchisiocorsa 14 jun 2010 01:01

Maatje van de wielerclub heeft afgelopem week de Shimano wielen gekocht. Bleken zwaarder te zijn dan in de folder en site. Antwoord bleek te zijn dat het gewicht va de wielset zonder body gewogen moet worden.

Ik zou bijna zeggen dat dit pure misleiding betreft. oke 3% afwijking daar werkt indere fabrikant mee. Maar dit soort verhalen!
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 14 jun 2010 11:04

Marchisiocorsa schreef:Maatje van de wielerclub heeft afgelopem week de Shimano wielen gekocht. Bleken zwaarder te zijn dan in de folder en site. Antwoord bleek te zijn dat het gewicht va de wielset zonder body gewogen moet worden.

Ik zou bijna zeggen dat dit pure misleiding betreft. oke 3% afwijking daar werkt indere fabrikant mee. Maar dit soort verhalen!

Wielen dienen gewogen te worden zonder velglint.
Mijn wielen heb ik gewogen op een kleine 1450gr.
Velglinten zitten op zo'n 20gr p/s.
Zonder velglint kom je op een goede 1400gr, wat een stuk dichter bij het opgegeven gewicht zit.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

edwin01
Forum-lid

edwin01 14 jun 2010 12:18

Mijn DA wielen bevallen super! Strak, licht en betaalbaar! Ik gebruik ze hoofdzakelijk in wedstrijden en ze doen het uitstekend.

Oh ja: gewogen gewicht 1396 gram zonder snelspanners (met body...). Ik denk dat het inderdaad verhalen zijn......

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 jun 2010 13:05

Marchisiocorsa schreef:Maatje van de wielerclub heeft afgelopem week de Shimano wielen gekocht. Bleken zwaarder te zijn dan in de folder en site. Antwoord bleek te zijn dat het gewicht va de wielset zonder body gewogen moet worden.

Weet niet wie dit verhaal verzonnen heeft, maar 't is onzin. Shimano geeft de gewichten gewoon op incl body, zelfs Campa doet 't niet zonder. Van zowel Shimano als Campa kloppen de opgegeven gewichten in 2010 heel behoorlijk.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

stinus
Forum-lid

stinus 14 jun 2010 13:13

Amclassic-fan schreef:

Weet niet wie dit verhaal verzonnen heeft, maar 't is onzin. Shimano geeft de gewichten gewoon op incl body, zelfs Campa doet 't niet zonder. Van zowel Shimano als Campa kloppen de opgegeven gewichten in 2010 heel behoorlijk.

Mis in zijn post het advies om marchisio wielen te kopen ;)

Plaats reactie