Het "post je fixed gear/single speed" topic
Als je de remmen er toch op laat zitten, waarom ook niet? Heb je verticale dropouts achter? Iets lastiger monteren zeker? Wel iets wat ook mijn voorkeur zou hebben, hoewel ik niet echt problemen heb met mijn horizontale padjes.
Ja, inderdaad verticale dropouts, zit een kleine hoek in, dus kan wel iets verstellen, maar het houdt niet over. Maar goed, je moet roeien met de riemen die je hebt. Ja, de remmen blijven er sowieso op. Ik ga er gewoon een aantal keer op fietsen en merk vanzelf wel of het went.
Ik kan me niet herinneren dat ik mijn bike hier had gepost, dus bij deze.
Klik voor de rechte versiehttp://oi60.tinypic.com/2a7x1y0.jpg

Klik voor de rechte versiehttp://oi60.tinypic.com/2a7x1y0.jpg

Kwam toevallig een Gusset Bachelor Single Speed Tensioner tegen. Die zou het op kunnen lossen.Dizono schreef:Ja, inderdaad verticale dropouts, zit een kleine hoek in, dus kan wel iets verstellen, maar het houdt niet over. Maar goed, je moet roeien met de riemen die je hebt. Ja, de remmen blijven er sowieso op. Ik ga er gewoon een aantal keer op fietsen en merk vanzelf wel of het went.

Ik had jaren terug een stadsfietsje met een alu frame met verticale dropouts. Gewoon een goedkoop (kost geloof ik een tientje) ding van Shimano opgezet, feitelijk een derailleur die niet beweegt. Hield de ketting ook keurig strak

fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Mja, er zit nu een nieuwe ketting van een tientje om en die zit mooi strak (maar niet te). Op het moment dat die te slap wordt, dan zet ik er wel gewoon een nieuwe ketting op... Kan het oudje naar de omafiets van mejuffrouw Dizono. Overigens verkoopt M-gineering ook halve schakels, zodat ook inkorten niet gelijk per twee schakels hoeft.EmPeHa schreef:Kwam toevallig een Gusset Bachelor Single Speed Tensioner tegen. Die zou het op kunnen lossen.Dizono schreef:Ja, inderdaad verticale dropouts, zit een kleine hoek in, dus kan wel iets verstellen, maar het houdt niet over. Maar goed, je moet roeien met de riemen die je hebt. Ja, de remmen blijven er sowieso op. Ik ga er gewoon een aantal keer op fietsen en merk vanzelf wel of het went.