Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Advies gevraagd

Slam_HGV
Forum-lid

Slam_HGV 18 jan 2015 14:51

Ik ben een beginnend fietser (jaar 3) en fiets tussen de 1500 en 3000 km per jaar. Veruit de meeste ritten zijn in Nederland (Drenthe). Vanaf dit jaar wil ik meer fietsen (toertochten) en wellicht ook meer in het buitenland. Tot nu toe maak ik gebruik van een leenfiets. Nu is het tijd voor mijn eigen fiets.

Mijn budget is beperkt +/- € 1.000 tot € 1.200. Daarvoor wil ik graag een fiets voorzien van de nieuwe Shimano 105-groep 5800 (compact). Het hoeft niet een 2015 model-fiets te zijn. Gezien het budget kom ik uit bij de volgende fietsen:
- Sensa (Romagna)
- Bulls (Desert Falcon of Harrier)
- Cube (Peleton race)
- Canyon (Canyon Roadlite AL 6.0)

Inmiddels loop ik helemaal vast bij het bepalen op welk merk ik me verder wil richten. Elk merk heeft zo zn voor- en nadelen. Daarbij heb ik geen FM in de buurt die al deze merken voert; hooguit twee. Bovendien ben ik verder nog best een noob en kan een FM mij zonder problemen het een en ander op de mouw spelden :(

Het forum heb ik nagespeurd op advies bij het aanschaffen van een nieuwe fiets en de ervaringen mbt de genoemde fietsen. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik bij bepaalde merken ervoor gekozen heb om de laatste paar pagina's door te lezen. 75 pagina's over 1 merk is best veel ;)

Wat is jullie kijk op de bovengenoemde fietsen, zeker in verhouding tot elkaar.

Gerboon
Forum-lid

Gerboon 18 jan 2015 15:01

Alle 4 zijn het prima fietsen en voor allen is wat te zeggen, zowel voor als tegen.

Kwestie van de best zittende zien te vinden en/of de mooiste.

andep01
Forum-lid

andep01 23 jan 2015 23:19

1. Lees de FAQ in dit forum voor alle tips
2. Laat bepalen welke maat fiets je moet hebben.
3. Ga met je keuzes hetzelfde stuk fietsen, nadat de fiets GOED voor je is afgesteld. Niet alleen de zadelhoogte is bepalend, ook de lengte van de bovenhuis en de hoogte van het stuur. Dit voor een goed vergelijk.
4. Welke fietsen voelen het beste aan? Ga hiermee verder en kijk naar de afwerking, uitvoering.
5. Passen de wielen bij je gewicht?
6. Nog keuze uit twee? Bij welke fiets krijg je de beste deal? Kloar zeggen we dan in Twente.

Succes met de lol van het kiezen en uitzoeken!

Plaats reactie