Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Andere sporten gedaan vandaag?

Gebruikersavatar
rene909
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 apr 2013 22:35

Gebruikersavatar rene909 14 jan 2015 22:44

Leuk om te lezen tumtumtum. Schaatsen gaat niet zo vanzelf als fietsen haha. Dat merk ik goed!
De tweede les zojuist achter de rug. Het ging al een stuk beter dan de eerste keer. Schaatsen extreem strak gestrikt, dat scheelde al heel erg veel. Vorige zwabberde ik behoorlijk over de ijsbaan, terwijl ik nu al redelijk stabiel rond ging. Ik kijk alweer uit naar volgende week.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27651
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 jan 2015 08:11

Dat is de ellende met die ouderwetse schoenen. Heel weinig steun en je blijft maar aan de veters trekken. Met moderne thermoplastische schoenen kun je zelfs rijden zonder de veters te strikken. Een gigantisch verschil.

laurens87
Forum-lid
Berichten: 634
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 16 jan 2015 07:38

Gister voor de vierde keer dit jaar hardgelopen, in de avonduren gaat dat net wat beter dan fietsen. Langste afstand sinds ik weer begonnen ben met hardlopen in december 2014. 8,5km in 43.01. Het belangrijkste voor mij was dat het dit keer heel vlak ging, in plaats van iets sneller beginnen en uiteindelijk langzaam afzakken.
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Gebruikersavatar
rene909
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 apr 2013 22:35

Gebruikersavatar rene909 16 jan 2015 15:15

havana schreef:Dat is de ellende met die ouderwetse schoenen. Heel weinig steun en je blijft maar aan de veters trekken. Met moderne thermoplastische schoenen kun je zelfs rijden zonder de veters te strikken. Een gigantisch verschil.
Thermoplasten zijn momenteel nog een brugje te ver haha. Ik heb nu pas twee keer op noren gereden.
Mijn tweedehands noren bevallen nu prima.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 16 jan 2015 19:36

Inmiddels heb ik dit jaar zo'n 50 kilometer hard gelopen. Ik merk dat ik langzaamaan wat begin te wennen aan de andere belasting van mijn spieren. Ook de combinatie met iedere dag fietsen is best zwaar.

Maar, ik heb met mijn collega's afgesproken om op 19 april aan een loop van 10 kilometer mee te doen, en dan wil ik wel goed beslagen ten ijs komen (om maar even bij de schaatsliefhebbers van hierboven aan te haken).

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 16 jan 2015 21:46

rene909 schreef:
havana schreef:Dat is de ellende met die ouderwetse schoenen. Heel weinig steun en je blijft maar aan de veters trekken. Met moderne thermoplastische schoenen kun je zelfs rijden zonder de veters te strikken. Een gigantisch verschil.
Thermoplasten zijn momenteel nog een brugje te ver haha. Ik heb nu pas twee keer op noren gereden.
Mijn tweedehands noren bevallen nu prima.
Als de volgende keer les goed gaat dan ga ik eens kijken of ik van die combinoren kan vinden, het seizoen is toch straks voorbij, misschien is er ergens een aanbieding. Op die oude schaatsen met die slappe schoenen gaat het niet echt.
Veni. Vidi. Fietsie.

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 16 jan 2015 23:56

Kijk eens bij Raps. Ik heb de Voltage en die combineren steun en bewegingsvrijheid perfect.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
Woesh
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jan 2015 14:24

Gebruikersavatar Woesh 21 jan 2015 11:16

Ik ga sinds een paar maanden weer regelmatig een rondje joggen. Doe het echter rustig aan, want als ik het teveel doe merk ik het meteen aan mijn knieën.

hans905
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 24 nov 2010 21:39

hans905 21 jan 2015 15:32

Vanochtend een uurtje staan squashen. Ik badminton al jaren en samen met een mede-badmintonner besloten het eens te proberen. Is toch een ander spelletje, veel meer armkracht dan snelle polsbewegingen. Spelregels hebben we ons niet mee bezig gehouden, we waren al lang blij als we de bal een paar keer achter elkaar goed konden raken, begin was heel onwennig, na een half uurtje ging het al beter. Erg veel lol gehad, maar het is wel een intensief spelletje.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5963
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 21 jan 2015 16:00

Ik ben gisteren en eergisteren voor het eerste sinds lange tijd weer naar de sportschool geweest. Een keer spinnen en een keer een kracht training groepsles met een verzameling gewichten. Bodypump heet dat tegenwoordig; twee jaar geleden noemde ze het nog club power,...

En nu heb ik echt heeeeeel veeeeel spierpijn. Dat had ik ook wel verwacht. Maar dan voornamelijk in schouders en armen. Het zijn nu mijn benen die echt pijn doen. Een trap oplopen gaat nog wel. Trap af gaat echt als een oude man.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 21 jan 2015 17:30

:) Heb je niet gewoon veel te zware gewichten gepakt? Ik heb ook wel eens Body pump gedaan, ik vond het tempo nogal hoog liggen. Body Pump is waarschijnlijk van Les Mills, daarom heet het nu zo en vroeger anders.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38140
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jan 2015 22:10

Les Mills is een overgewaardeerde commerciele bende.
Mijn oude sportschool is er door kapot gegaan. Verplicht 3mnd achter elkaar dezelfde lesjes+muziek draaien. Ik was er snel klaar mee.
Less is bore

Plaats reactie