Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Fietspad vs. openbare weg...

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3240
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 08 jan 2015 07:42

peter1981 schreef:Wat betreft die speed pedelec`s is het belachelijk om ze eventueel als brommer aan te merken
Het blijft een fiets alleen maar grotere ondersteuning dan er al was maar als ik niet trap doet die niks.
Duik aub even in de historie van de brommer!
Alleen al de omschrijving "fiets met hulpmotor" zegt toch al genoeg? :roll:

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4240
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 08 jan 2015 09:49

Precies, ik weet nog dat mijn Kreidler vroeger een voorziening had die het mogelijk maakte om ermee te kunnen fietsen. Je kon de pedalen verzetten, en dan was dat mogelijk. Toen moest je op een bromfiets (= fiets met hulpmotor) kunnen fietsen..

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5900
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 08 jan 2015 10:33

Tja, ik een Zündapp niet te doen zeg, je kwam amper vooruit. :lol:

toerfietserftw
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 03 okt 2010 17:05

toerfietserftw 08 jan 2015 19:54

Af en toe zou ik met de racefiets wel graag een gemeentelijke rondweg willen nemen ipv de met borden aangegeven fietsroute. Sommige gemeenten vinden het nodig je door winkelstraten en woonwijken te sturen tot je tureluurs bent. Maar dat zal er wel niet achter zitten.
Kijk mama, zonder handen :-)................. Kijk mama, zonder tanden :-(

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 09 jan 2015 00:08

Orlok schreef:Tja, ik een Zündapp niet te doen zeg, je kwam amper vooruit. :lol:
Die krengen waren loeizwaar.
Zonder "aanpassingen" in het schuurtje kwam m'n KS50 al bijna niet vooruit, laat staan dat ik erop zou gaan fietsen :mrgreen:

Gebruikersavatar
mranmo
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 jul 2009 14:48

Gebruikersavatar mranmo 09 jan 2015 07:11

Toch zijn er genoeg plekken in de binnenstad waar ik niet eens op de weg zou durven te fietsen ipv het fietspad. Veel te onveilig.

laurens87
Forum-lid
Berichten: 634
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 09 jan 2015 08:30

Op zich is het idee van een maximale snelheid op het fietspad binnen een bebouwde kom niet per se slecht. Echter zijn er genoeg fietspaden binnen de bebouwde kom die voelen als buiten de bebouwde kom. Daarnaast merkte ik afgelopen woensdag weer dat het niet aan de snelheid licht of mensen het vervelend vinden. Ik reed met een schamele 23 door Rijsbergen heen en de bejaarde reageren dan nog steeds niet op bellen.

Over laseren gesproken, mijn ouders hebben in Houston (Texas, USA) gewoond. Daar was een park waar je prima kon fietsen, echter was er een regel dat maximale snelheid bij het inhalen van een wandelaar 10 mijl mocht zijn. Mijn vader was vrolijk gelaserd, hij moest een boete van 194 dollar betalen!
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Plaats reactie