Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Shimano vs Campagnolo

franskarel
Forum-lid

franskarel 15 dec 2014 20:42

door Havana:Triple is vooral heel lelijk
Het is maar wat je lelijk vind!Dien triple is voor mijn gemak en de rest kan mij geen reet schelen. Mijn fiets dient om mee te fietsen en niet om naar een schoonheidswedstrijd te gaan. :mrgreen:
Stevens SCF2 Shimano Ultegra Easton EA90

ilikebike
Forum-lid

ilikebike 15 dec 2014 20:48

franskarel schreef:
Het is maar wat je lelijk vind!Dien triple is voor mijn gemak en de rest kan mij geen reet schelen. Mijn fiets dient om mee te fietsen en niet om naar een schoonheidswedstrijd te gaan. :mrgreen:
Als ik een triple moet gebruiken stop ik met fietsen. Gelukkig zijn Campag en Shimano zover om geen triples meer te produceren.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 15 dec 2014 20:57

ilikebike schreef:Als ik een triple moet gebruiken stop ik met fietsen. Gelukkig zijn Campag en Shimano zover om geen triples meer te produceren.
Campa Athena is gewoon 11 speed en triple :lol: , ook in 2015!
What makes the boat go faster?

oldandslow
Forum-lid

Gebruikersavatar oldandslow 15 dec 2014 21:08

ilikebike schreef: Als ik een triple moet gebruiken stop ik met fietsen. .
Ach, als je ouder wordt en de spierkracht afneemt wil het gezond verstand nog wel eens toenemen. Er is dus nog hoop voor je.. :mrgreen: (dat je op je oude dag kunt blijven fietsen).
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

elefantino
Forum-lid

elefantino 15 dec 2014 21:12

ilikebike schreef:
franskarel schreef:
Als ik een triple moet gebruiken stop ik met fietsen. Gelukkig zijn Campag en Shimano zover om geen triples meer te produceren.
Dan nog liever op een e-bike, of niet? Want o o o, je zou eens met een triple gezien worden.

Overigens is 30-25 zwaarder dan bijv. 34-29, dus waar hebben we t over? Soms zie ik hier zelfs 34-30 of 34-32 voorbijkomen. Blijkbaar liever een pizza op je fiets dan een triple.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 15 dec 2014 21:24

boswielrenner schreef:(...)
Sram is nog niet zo ver, dus is het handig om naast een compact ook een dubbel te hebben voor ritjes in de polder.
Je kunt natuurlijk ook gewoon een 39 of 42 kopen met 110 mm steek van bijvoorbeeld Stronglight, dat is net zo slim. Een dubbel crankstel hebben naast een compact is echt onzin IMHO.

@elefantino: eens dat een triple en zo'n LP naast je achterwiel niet echt voor elkaar onderdoen qua lelijkheid.

(Wel mooi dat een topic over het ene forum cliché naadloos overgaat in een ander forum cliché. Nog even een we hebben het over fietsbellen of helmen!)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 15 dec 2014 21:32

53x11 schreef:
boswielrenner schreef:(...)
Sram is nog niet zo ver, dus is het handig om naast een compact ook een dubbel te hebben voor ritjes in de polder.
Je kunt natuurlijk ook gewoon een 39 of 42 kopen met 110 mm steek van bijvoorbeeld Stronglight, dat is net zo slim. Een dubbel crankstel hebben naast een compact is echt onzin IMHO.
Let op tegen wie je het zegt. Het hebben van een S-works naast een Dogma is ook onzin maar wel hele leuke onzin 8-) .
Campagnolo Ultra Dork

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 15 dec 2014 21:36

;-)

53x11 heeft gelijk dat een los 39 kettingblad op een compact een prima oplossing is. Echter het wisselen van kettingbladen is bij mij niet altijd vlekkeloos verlopen (uitboren van moeren en bouten tot gevolg), om maar bij Campa te zwijgen over de dure kettingbladboutjes als het mis gaat. Een extra cranset is een dure oplossing, maar wel makkelijk en een dubbel met een 53 is voor een sprinter wellicht wel lekker ;-)
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

ilikebike
Forum-lid

ilikebike 15 dec 2014 22:03

Livio Livius schreef:
ilikebike schreef:Als ik een triple moet gebruiken stop ik met fietsen. Gelukkig zijn Campag en Shimano zover om geen triples meer te produceren.
Campa Athena is gewoon 11 speed en triple :lol: , ook in 2015!
oohhh dan hebben ze gelogen tegen mij :oops:

franskarel
Forum-lid

franskarel 16 dec 2014 11:24

door oldandslow »

ilikebike schreef:Als ik een triple moet gebruiken stop ik met fietsen. .

Ach, als je ouder wordt en de spierkracht afneemt wil het gezond verstand nog wel eens toenemen. Er is dus nog hoop voor je.. :mrgreen: (dat je op je oude dag kunt blijven fietsen).
+1
Stevens SCF2 Shimano Ultegra Easton EA90

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 16 dec 2014 11:49

boswielrenner schreef:.......en een dubbel met een 53 is voor een sprinter wellicht wel lekker ;-)
Profs rijden allemaal met een 53 (of meer).
Ik weet niet of er op dit forum profs actie zijn :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 17 dec 2014 10:19

Geloof me als amateur renner kan je ook een 53 nodig hebben. Beter over dan te weinig.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie