cannondale caad9 tiagra of 105?
hallo,
een tijdje geleden ben ik beginnen kijken voor een koersfiets. Ik was van plan om een tweedehands fiets te kopen en had hier op het forum wat infomatie gevraagd. Nu ben ik echter van deze piste afgestapt en opteer ik dus voor een nieuwe fiets. Dit omdat ik weinig van fietsen ken en je weet ook niet wat er al allemaal met een gebruikte fiets gebeurd is, dus vandaar mijn voorkeur voor een nieuwe fiets. plus ook het voordeel om bij een fm te kopen en dan altijd daar te kunnen gaan voor onderhoud en dergelijke.
Ik ben bij enkele fietsenmakers langs gegaan en heb uiteindelijk mijn oog laten vallen op een zwarte cannondale caad 9.
De caad9 afgemonteerd met tiagra kost 1099 en de fiets afgemonteerd met 105 en FSA Gossamer BB30 kost 1399. Is het de moeite waard om de fiets met 105 te nemen en hiervoor 300 euro meer te betalen of maakt dit niet erg veel uit en kies ik voor tiagra.
Ik ben een beginnend fietser en doe nu af en toe een tour van ongeveer 40 km, dit op een erg oude fiets met de shifters nog op het kader. Ik ben van plan om deze tour zo'n 3 keer per week te fietsen.
Graag had ik nu van jullie gehoord wat de beste keuze is, de fiets met tiagra of 105 en of de 300 euro meerprijs het waard is.
een tijdje geleden ben ik beginnen kijken voor een koersfiets. Ik was van plan om een tweedehands fiets te kopen en had hier op het forum wat infomatie gevraagd. Nu ben ik echter van deze piste afgestapt en opteer ik dus voor een nieuwe fiets. Dit omdat ik weinig van fietsen ken en je weet ook niet wat er al allemaal met een gebruikte fiets gebeurd is, dus vandaar mijn voorkeur voor een nieuwe fiets. plus ook het voordeel om bij een fm te kopen en dan altijd daar te kunnen gaan voor onderhoud en dergelijke.
Ik ben bij enkele fietsenmakers langs gegaan en heb uiteindelijk mijn oog laten vallen op een zwarte cannondale caad 9.
De caad9 afgemonteerd met tiagra kost 1099 en de fiets afgemonteerd met 105 en FSA Gossamer BB30 kost 1399. Is het de moeite waard om de fiets met 105 te nemen en hiervoor 300 euro meer te betalen of maakt dit niet erg veel uit en kies ik voor tiagra.
Ik ben een beginnend fietser en doe nu af en toe een tour van ongeveer 40 km, dit op een erg oude fiets met de shifters nog op het kader. Ik ben van plan om deze tour zo'n 3 keer per week te fietsen.
Graag had ik nu van jullie gehoord wat de beste keuze is, de fiets met tiagra of 105 en of de 300 euro meerprijs het waard is.
-
mister_arby
- Forum-lid
Tiagra kan, maar 105 is beter. Zeker als je van plan bent 3x per week te fietsen. En bij inruil krijg je ook veel meer voor je fiets (geen 300eu verschil, maar wel meer).
Tiagra is een prima groep om mee te starten, ik ben in 2006 ook met een Tiagra begonnen. Na ca 15.000 km werd voornamelijk het schakelgedeelte wat ruwer. In de loop van drie jaar heb ik de tiagra groep langzamerhand vervangen door ultegra.
Dus in mijn ogen hangt er een beetje vanaf hoe fanatiek je in de toekomst gaat fietsen, je kan ook als het frame ok is de Tiagra langzamerhand vervangen door een betere groep.
Dus in mijn ogen hangt er een beetje vanaf hoe fanatiek je in de toekomst gaat fietsen, je kan ook als het frame ok is de Tiagra langzamerhand vervangen door een betere groep.
Niets is waar en zelfs dat niet
-
wilcoelskamp
- Forum-lid
Ik weet niet of het een voordeel is voor beginner maar BB30 is wel voor een betere en stiivere crankset.
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
Heeft die fm ze op voorraad staan? Mijn oog was ook gevallen op een CAAD9 BBQ wellis waar met Ultegra, de levertijd was echter zolang dat ik voor een andere fiets ben gegaan. Volgens mijn fm heeft/had Cannondale problemen met levering van oa. de CAAD9. Een mailtje van Cannondale vertelde mij dat ik er minimaal 7 a 8 weken op zou moeten wachten..
- superrose
- Forum-lid
- Contact
.Jeroen. schreef:Heeft die fm ze op voorraad staan? Mijn oog was ook gevallen op een CAAD9 BBQ wellis waar met Ultegra, de levertijd was echter zolang dat ik voor een andere fiets ben gegaan. Volgens mijn fm heeft/had Cannondale problemen met levering van oa. de CAAD9. Een mailtje van Cannondale vertelde mij dat ik er minimaal 7 a 8 weken op zou moeten wachten..
klopt behalve zaken die veel hebben ingekocht hebben ze wel, maar dat is met meerdere merken zo op het moment
wat betreft de tiagra upgraden naar 105, dat is dus upgraden van 9 speed naar 10 speed, dus zal je dat niet stukje bij beetje kunnen doen. Spaar nog even door en koop de 105, als je als beginners fiets al op cannondale prijzen kijkt, kan dat beetje extra er ook wel bij lijkt me.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
daarstraks ben ik bij de fm langs gegaan. Hij had er een scatto master staan afgemonteerd met 105. de normale prijs is 1175€ maar voor 1000€ mag hij weg zei de fm.
is dit een goede fiets of kies ik toch beter voor die cannondale?
ik zou iedere week tussen de 50 en 100 km proberen te fietsen.
is dit een goede fiets of kies ik toch beter voor die cannondale?
ik zou iedere week tussen de 50 en 100 km proberen te fietsen.