Maar daarmee ga je niet in het voorjaar klaar zijn voor 200km AGR of Alp d6.
Een paar postst terug las ik over D1als zijnde 'watjestraining'. Maar het gaat er toch niet om of je in de training de beste bent? Het gaat er toch om dat je tijdens je doel het beste bent? Wat voor een pannenkoek ben je als je tijdens de training iedereen eraf rijdt om na 100km AGR geparkeerd te staan en je maatjes nog fris aan de tweede helft gaan beginnen? Of als je de tweede helft van de berg inkakt en je maatjes je boven staan op te wachten omdat zij wel aan hun basis hebben gewerkt.
Trainen doe je om je doel te bereiken, dus moet je daar je training op afstemmen. En voor de meesten van ons is dat doel om volgend seizoen met vormbehoud te starten en het liefst te verbeteren. Dan hoort daar dus bij dat je in de winter op een lage intensiteit traint. Volgens de Alternatieve doe je dat natuurlijk niet voor je lol. Ik weet niet precies waar je het wel voor doet, gezien er weinig broodfietsers onder ons zitten, maar hoe specifieker je doel is, hoe gerichter je traint, hoe meer lol je hebt in je training. En kou, daar is kleding voor.
Maak je doel dus specifiek. Wil je verbeteren, moet je daarop trainen. Wil je gewoon lekker een uurtje knallen, zweten uit geput thuiskomen en verder geen gedoe, hoef je je denk ik nauwelijks bezig te houden met zones. Tenzij je natuurlijk elk jaar een beetje sneller wil knallen