Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 22 okt 2014 18:39

Livio Livius schreef:Ik heb gewoon een Rotor 3d+ crank+PM2max in mijn Canyon CF.
Bedankt, kan ik dit ook aangeven bij Canyon, mannetje van Rotor zegt het ook vaak genoeg zelf gezien te hebben.

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 22 okt 2014 21:54

De lagers zijn wat klein gedimensioneerd, maar die 30mm as gaat ook in mijn Ultimate CF komen idd.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

Stretch
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 okt 2014 15:52

Stretch 23 okt 2014 11:27

Yaspo schreef:
Stretch schreef:Gisteren mijn Ultimate CF SL 9.0 LTD125 binnen gekregen. Op 10 oktober besteld, 21 oktober geleverd.

Gelijk maar gemonteerd. Zadel wil er alleen niet in. Zou zonder kracht in de zitbuis moeten gaan, maar helaas. Is een VCLS 2.0 zadel. Iemand vergelijkbare ervaringen en/of oplossing?
In wat voor maat? Ik meen dat hij snel uitverkocht was. Wel hele mooie uitvoering :).

Pics!?
Maat 2XL. Ik zie deze editie ook niet meer op de canyon site staan. Misschien dan nu uitverkocht.

Stretch
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 okt 2014 15:52

Stretch 23 okt 2014 11:29

rob86 schreef:Wat biedt de VCLS 2.0 zadelpen meer op vlak van comfort? Merkbaar verschil?
Dit zadel zou meer moeten opvangen wat comfort ten goede komt. Ik merk het pas als het zadel erop zit en dat is nog steeds een probleem.....

Gebruikersavatar
ldtriatleet
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 20 sep 2008 22:21

Gebruikersavatar ldtriatleet 23 okt 2014 17:24

Heeft er iemand op dit Canyonforum al ervaring met de Inflite?
Ik overweeg deze te kopen omdat je daarmee voor een mooie prijs een cyclecrossfiets hebt met volledig Ultegra en hydraulische schijfremmen.
Maar hoe is het frame? Stijf genoeg?

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 23 okt 2014 20:26

Zal zeker stijf genoeg zijn, het is een aluminium...

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 23 okt 2014 21:35

Afbeelding

Prima bike. Cross er ook mee. Stijf zat. Niet de lichtste alleen. Std spec wel wat karig.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

Gebruikersavatar
ldtriatleet
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 20 sep 2008 22:21

Gebruikersavatar ldtriatleet 24 okt 2014 22:36

@arnoudrace
Je gebruikt de Inflite dus ook als wegfiets?
Is ook mijn intentie voor die paar keer dat ik met de club mee fiets (de overige trainingen op de Speedmax)

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 25 okt 2014 00:09

Klopt, maar alleen voor slechtweer, middellange ritjes etc. Is goed te doen, met 28mm bandjes.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

Daanbels
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 okt 2014 20:33

Daanbels 25 okt 2014 21:17

Dag allemaal,

Sinds vandaag heb ik me geregistreerd bij het FIETS forum en eigelnlijk met één reden, ik wil een Canyon kopen.
Vorige week ben ik op bike motion geweest met de hoop dat ik de bikes van Canyon even kon vasthouden en de kleurstellingen even in het echt kon bekijken. Maar helaas, de fietsen waren vastgezet en enkel te bezichtigen in het rood en roze, niet echt mijn kleuren. Dit was dus een beetje erg jammer. Maargoed sinds het bezoek is de twijfel wel toegeslagen.

Het geen waar ik over twijfel is met name de framekeuze en de groepkeuze.
De twijfel zit hem in het volgende;

Het frame, Aeroad CF SLX of Ultimate slx CF SLX.
Qua groep, Dura Ace, Ultegra DI2 of de bekabelde Ultegra.

Qua frame twijfel ik nog, de lakkage van de Aeroad vind ik niet super daarnaast is het frame net iets zwaarder en veel hoekiger. Misschien is deze fiets in den lage landen wel de beste keuze m.b.t. stijfheid. Echter is voor de Ultimate ook iets te zeggen, minder hoekig en iets eleganter, iets goedkoper en een stukje lichter.
Volgens mij was de Ultimate tot de komst van de vernieuwde Aeroad. De jet silver vind ik persoonlijk erg mooi (maar smaken verschillen).

De groepkeuze vind ik ook lastig. De Dura Ace groep vind ik gewoon erg prettig ogen echter neig ik ook wel heel erg naar de nieuwe ontwikkeling van het elektrisch schakelen maar niet tegen de hoofdprijs van de Dura Ace Di2.
Dan de gewone Ultegra, een stuk goedkoper maar schrijft bij een eventuele verkoop na twee jaar wellicht het minst af en is ook een meer dan prima groep.

Oja nog een klein dingetje, de wielen. Cosmic carbon of de ksyrium slr. Beide mooie wielen echter ken ik de kwaliteitsverschillen niet. Nu vind ik de wielen het minst grote probleem. Een extra set wielen vind ik zowieso een must.

Kortom nog een hoop twijfel en ik ben benieuwd naar jullie afwegingen.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 25 okt 2014 21:28

Voor jouw doel zijn beide frames stijf genoeg. Eenvoudige keuze Ultimate met DI2 (maar ja, ik ben om naar elektrisch schakelen) anders Ultimate met DA.
What makes the boat go faster?

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 25 okt 2014 22:46

Ik heb een canyon ultimate cf slx mechanisch frame en wil graag rijden met di2....

Kan dat met dit frame en de nieuwe ultegra groep di2 zonder al te ingewikkelde aanpassingen?

Plaats reactie