Alles over vakanties op én met de fiets

Stelvio, gavia , Mortirolo op 1 dag?

katuut
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jun 2007 15:03

katuut 02 okt 2014 19:29

Iemand ervaring hiermee?


Ik zit volgende week een weekje in italie, en het plan om ze alle 3 te fietsen kwam als een windvlaag.

Ik heb de alpe d huzes vrij goed kunnen doen en voor mn gevoel (stata) ben ik nu beter getraind.


Heeft iemand ervaring?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12835
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 okt 2014 19:42

Dat kunnen we moeilijk voor jouw zeggen als alp du6 makkelijk kunt is dit prima te doen.
De stevio is niet lastig maar gewoon lang, de gavia vanuit pointe di legno vind ik nog steeds de lastigste col die ik ooit gereden heb. Maar in jouw ronde is die vanaf de andere kant en die is wat makkelijker.

De Mortirolo vond ik gevoelsmatig minder heftig dan de Gavia, maar het is wel handig nog een beetje fris te zijn als je daar aan begint :D
Laatst gewijzigd door wasbeer2006 op 02 okt 2014 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.

DarklyDreaming
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 aug 2012 10:01

DarklyDreaming 02 okt 2014 19:46

Ligt er inderdaad aan van welke kant je ze doet.

Stelvio vanaf Prato, Mortirolo en dan Gavia vanaf Ponte di Legno is stukken zwaarder dan bijv. Gavia vanaf Bormio, die is prima te doen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27652
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 okt 2014 20:45

Als je AD6 hebt overleefd en je bent nu beter getraind dan moet het zeker lukken.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1690
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 02 okt 2014 21:16

Gewoon doortrappen.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5720
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 02 okt 2014 21:53

Als je ze toch alle 3 wil doen zou ik zeker de cols doen langs de "legendarische" kant en vanaf Prato beginnen, de 48 bochtjes van de Stelvio efffe afhaspelen, dan dalen naar Bormio en vervolgens ( licht bergaf denk ik?) naar de Mortirolo en dan de Gavia vanaf Ponte di Legno en terug naar Bormio ( moet je wel vervoer hebben om terug naar Prato te gaan of je neemt er de Stelvio vanaf Bormio nog bij natuurlijk :-) )
Het "ritje" in omgekeerde richting doen degradeert je ( uitzonderlijke) prestatie een beetje.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

katuut
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jun 2007 15:03

katuut 02 okt 2014 23:05

Thx,


Ik ga het gewoon doen, mn vrouw rijdt mee met de auto, afstappen kan altijd nog

MichielScheffer
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 sep 2014 14:32
Locatie: Nijmegen

MichielScheffer 04 okt 2014 23:02

Ik heb vandaag de Stelvio van beide kanten (bijna) gedaan. Vanuit Bormio naar de Umbrail pass (2501) dan naar beneden naar Zwitserland, terug Italie in en bij Prato naar boven. Gedaan met de conditie van TourforLife maar wel rustig aan (ruim 6 uur voor 100km) excl. pauze). De "acht" oftewel deze loop en dan aanvullend de Mortirolo en de Gavia is 200km. Daar zijn de dagen te kort voor in Oktober. Je zou wel de loop van de Mortirolo en Gavia kunnen doen en dan de Stelvio vanuit Bormio (best mooi overigens beetje sfeer van de Croix de Fer) en dan weer terug (totaal 150km) . Alternatief is vanuit Prato beginnen en dan de loop maar dan heb je een auto-ondersteuning nodig. Twee waarschuwingen: het kan nu stevig regenen en als het niet regent zijn er erg veel motorfietsers.

MichielScheffer
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 sep 2014 14:32
Locatie: Nijmegen

MichielScheffer 05 okt 2014 21:43

Met een dag als vandaag gaat elke planning aan flarden. Vanuit Bormio in 2'20 de Gavia op door mist en regen en op de top wat natte sneeuw. Gelukkig staat er een kachel in de Rifugio en is de warme chocola goddelijk. Maar met zomerhandschoenen afdalen in de regen en wind is niet alles. Geheel verkleumd met natte/koude voeten en handen in Bormio. Uur om bij te komen. Ik heb de Mortirolo met de auto verkend (weer met mooi weer). Die hou ik voor een volgende keer.

katuut
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jun 2007 15:03

katuut 07 okt 2014 08:43

Top! Dank voor je ervaring!


Juist dat onvoorspelbare moedigt me aan om hard te trainen :D

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5720
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 07 okt 2014 09:10

de stelvio (kant Prato) dit jaar op 10 juni opgereden, beneden 37° boven nog +20°.
Als ik mag kiezen : terug dezelfde omstandigheden om hem op te rijden. Prettig als je boven op een terrasje in de zon kunt zitten zonder kou te krijgen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 07 okt 2014 14:40

fiedoo schreef:Als je ze toch alle 3 wil doen zou ik zeker de cols doen langs de "legendarische" kant en vanaf Prato beginnen, de 48 bochtjes van de Stelvio efffe afhaspelen, dan dalen naar Bormio en vervolgens ( licht bergaf denk ik?) naar de Mortirolo en dan de Gavia vanaf Ponte di Legno en terug naar Bormio ( moet je wel vervoer hebben om terug naar Prato te gaan of je neemt er de Stelvio vanaf Bormio nog bij natuurlijk :-) )
Het "ritje" in omgekeerde richting doen degradeert je ( uitzonderlijke) prestatie een beetje.
Had het niet beter kunnen zeggen, dit is de mooiste volgorde. Stelvio is goed te doen, maar lang. Dan bijkomen in de afdaling naar Mazzo, in je eigen tempo de Mortirolo op dan weer een heel stuk om bij te komen naar Ponte Di Legno en vervolgens alles eruit persen op de Gavia en proberen te genieten van de geweldige omgeving.

Heb ze dit jaar allemaal gedaan en met een beetje normaal weer moet dit goed te doen zijn, zeker gezien wat je al gedaan hebt dit jaar. Ter vergelijking, ik ben 88kg en had toen denk ik 9000km gefietst. Het was zeker geen makkie, maar viel me ook niet tegen.

Plaats reactie