Mavic Ksyrium Elite S vs Fulcrum Racing 3
-
NiekCornelissen
- Forum-lid
Hoi allemaal,
Over deze wielen is al veel geschreven en toch wil ik ook de vraag stellen;
Voor welk van bovengenoemde wielen moet ik gaan?
De Zonda's van Campa neem ik liever niet omdat ik ook een volledig Ultegra afgemonteerde fiets heb en daarbij geen Campa vind passen. Ook passen de decals niet echt bij mijn fiets. Ik begrijp dat de Racing 3 van Fulcrum nagenoeg hetzelfde wiel is?
Wat betreft looks, vind ik de Mavics net iets mooier, echter dat is niet mijn prio!
De prijzen van beide sets verschillen nogal, met de Fulcrums in het voordeel. Gewichten zijn vrijwel hetzelfde, een naar mijn mening net gewicht. Nu ben ik niet erg thuis in wielen, dus graag hoor ik jullie mening.
Ik moet een nieuwe wielset hebben omdat mijn oude voorwiel (Mavic Aksium) kapot is door een ongeval en ik wil dan meteen een betere en lichtere wielset.
Over deze wielen is al veel geschreven en toch wil ik ook de vraag stellen;
Voor welk van bovengenoemde wielen moet ik gaan?
De Zonda's van Campa neem ik liever niet omdat ik ook een volledig Ultegra afgemonteerde fiets heb en daarbij geen Campa vind passen. Ook passen de decals niet echt bij mijn fiets. Ik begrijp dat de Racing 3 van Fulcrum nagenoeg hetzelfde wiel is?
Wat betreft looks, vind ik de Mavics net iets mooier, echter dat is niet mijn prio!
De prijzen van beide sets verschillen nogal, met de Fulcrums in het voordeel. Gewichten zijn vrijwel hetzelfde, een naar mijn mening net gewicht. Nu ben ik niet erg thuis in wielen, dus graag hoor ik jullie mening.
Ik moet een nieuwe wielset hebben omdat mijn oude voorwiel (Mavic Aksium) kapot is door een ongeval en ik wil dan meteen een betere en lichtere wielset.
-
NiekCornelissen
- Forum-lid
Je hebt gelijk! Had ik nog niet eens naar gekeken!
Toch geef ik liever iets minder geld uit als de R3's net zo goed zijn! Vind de Ksyriums al duur genoeg! (Heb nog meer schade aan de fiets die ook gerepareerd moet worden) Zijn de Ksyriums en de R3's met elkaar te vergelijken of is dit appels met peren vergelijken? Ik zag trouwens dat het voorwiel van de R3 16 spaken heeft, ik weeg 92 kg, is dit aantal niet te weinig?
Mijn oude voorwiel had 20 spaken.....
Toch geef ik liever iets minder geld uit als de R3's net zo goed zijn! Vind de Ksyriums al duur genoeg! (Heb nog meer schade aan de fiets die ook gerepareerd moet worden) Zijn de Ksyriums en de R3's met elkaar te vergelijken of is dit appels met peren vergelijken? Ik zag trouwens dat het voorwiel van de R3 16 spaken heeft, ik weeg 92 kg, is dit aantal niet te weinig?
Mijn oude voorwiel had 20 spaken.....
- rielplayer
- Forum-lid
ik weeg net geen 100 kilo en rijd op de R3's. Die geven geen krimp.
Noet echter zeggen dat ik weinig verschil merk met mijn bontrager wielen die origineel gemonteerd waren onder mijn domane 5.2. Het oogt wel mooier... goed voor de moraal
Noet echter zeggen dat ik weinig verschil merk met mijn bontrager wielen die origineel gemonteerd waren onder mijn domane 5.2. Het oogt wel mooier... goed voor de moraal
Voor mij geen Ksyrium Elites meer. Fijne wielen, maar een veel te korte levensduur. Ik heb er 3 jaar op gereden (ben echt niet te zwaar, 80 kg), maar nu al scheurtjes in de velgen. Niet meer te herstellen, dus wiel weggegooid. Ik ben niet de enige met deze ervaring, zoek dit forum er maar op na. Ik zou voor de R3 gaan (zelf voor standaard ultegra wielen gekozen).
Specialized Roubaix
Gios Compact
Gios Compact
-
NiekCornelissen
- Forum-lid
Zit nu heel erg te twijfelen tussen de R3's en de Shimano Ultegra wh-6800 wielen.......wat zouden jullie doen??
Welke spreken je zelf het meeste aan? Optisch.NiekCornelissen schreef:Zit nu heel erg te twijfelen tussen de R3's en de Shimano Ultegra wh-6800 wielen.......wat zouden jullie doen??
Beide zijn hier op het forum vaak genoemd als degelijke wielen en van prima kwaliteit, kun je geen verkeerde koop mee doen.
R3's zijn goede wielen, prijs kwaliteit dik in orde (zelfde als Zonda's)
Je zou natuurlijk ook een set Meilensteins kunnen overwegen
Je zou natuurlijk ook een set Meilensteins kunnen overwegen
-
NiekCornelissen
- Forum-lid
Het zijn uiteindelijk Shimano RS81-c24 geworden 
Ik zag ze en vond het echt mooie wielen! 1542gram...hopelijk bevallen ze! Kan voorlopig nog niet testen omdat ik momenteel herstel van een Tossy 3 AC-luxatie..... Mag nog niet fietsen helaas....
Ik zag ze en vond het echt mooie wielen! 1542gram...hopelijk bevallen ze! Kan voorlopig nog niet testen omdat ik momenteel herstel van een Tossy 3 AC-luxatie..... Mag nog niet fietsen helaas....
-
NiekCornelissen
- Forum-lid
Hahaha ja, zoals ik al zei, ik ben niet thuis in de wielen dus vergelijk vast appels met peren! Maar heb me wijs laten maken dat dit ook goede wielen zijn, vergelijkbaar met, en of misschien net iets 'beter' dan de Ultegra's. Ook heb ik de wielen bij m'n fiets gehouden om te kijken of t lijkt.... Dat was met de R3's en de Ultegra's niet zo....de rs81 stonden erg mooi! Duzzzz vandaar deze keus!