Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Koga

JeroenKoga
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2014 22:00

JeroenKoga 04 jun 2014 13:13

Mijn Koga Kimera Premium is binnen. De eerste 200km zitter er al weer op. Toch weer een groot verschil met de Team Edition uit 2009. De fiets voelt strakker aan,maar een putje verwerkt de fiets toch makkelijker. Volgens de geleerden komt dit o.a. door de dunnere achterbrug en carbon zadelpen. het lijkt inderdaad te werken. Er zit nog wel een kraakje in dat ik niet thuis kan brengen. Als ik op de pedalen ga staan is het weg. Zojuist met momentsleutel alles nagetrokken. Nieuwe Ultegra-groep schakelt super. Dit weekeinde weer lekker km maken met de mooie weersvooruitzichten.

JeroenKoga
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2014 22:00

JeroenKoga 04 jun 2014 13:16

klimski schreef:Mijn tip zou zijn (omdat we het hier over een flinke smak geld hebben die je voor de fiets betaalt) dat je tegen de FM zegt: ik wil de fiets tegen die prijs maar met andere (betere!) wielen.
FM in mijn regio geven minimaal 15-20 % korting, dus een setje betere wielen moet zeker kunnen. Ik zou voor minimaal Ultegra wielen of Mavic Ksyrium gaan.

Succes

klimski
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 12 mei 2013 19:50

klimski 10 jun 2014 16:56

Ha: hier een klassiek filmpje van de line up van (Koga?) Miyata USA in 1989....

https://www.youtube.com/watch?v=ePCSeDck-1A
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16416
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 jun 2014 20:23

Dat is Miyata waar Koga vroeger zijn frames haalde.
http://www.miyatabike.com/project/japon ... ineup.html

Daar worden nu nog oa dit soort stalen fietsen gemaakt:
Afbeelding
Iets meer dan 6,5kg en om je vingers bij af te likken.

Overigens rekenen ze de overwinning van Peter Winnen op Alpe d'Huez met een Koga Miyata ook tot hun succes op de website (tabje "the legend".
Campagnolo Ultra Dork

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 23 jun 2014 18:43

JeroenKoga schreef:
klimski schreef:Mijn tip zou zijn (omdat we het hier over een flinke smak geld hebben die je voor de fiets betaalt) dat je tegen de FM zegt: ik wil de fiets tegen die prijs maar met andere (betere!) wielen.
FM in mijn regio geven minimaal 15-20 % korting, dus een setje betere wielen moet zeker kunnen. Ik zou voor minimaal Ultegra wielen of Mavic Ksyrium gaan.

Succes
Mavic ksyrium wielen kosten zo,n 450 euro is dat niet een beetje overdreven.
Om er even bij te vragen als exstratje.

Ik ben vanmorgen toevallig bij de fm geweest om te klagen over de koga wielen ik vindt ze te slap
Tijdens een flinke klim maken ze een geluid als Pong poing ponig
En als ik hard op trek merk ik het ook

Nu kan ik voor 80 euro aan setje mavic aksium van hem uit coulance kopen
Ik denk daar even over na

MatthijsKoga
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2014 22:11

MatthijsKoga 26 jun 2014 22:20

Ik heb vandaag een Koga Kimera Prestige besteld, ik moet nog even een weekje wachten voor ik hem in mijn bezit heb...ik kan niet meer wachten!

Er zitten nu standaard Mavic Aksium wielen onder, maar ik heb van de FM begrepen dat Koga in het begin deze fiets met eigen wielen verkocht. Door de vele klachten en problemen zijn ze daar vanaf gestapt en hebben ze de Aksium er onder geplaatst. Het is weliswaar een instapmodel van Mavic, maar ik ga eerst maar eens ervaren of het wat is. Voor een goede set wielen ben je immers flink wat centen kwijt.

abel
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 feb 2006 15:18

abel 27 jun 2014 09:13

Mooie fietsjes, alleen van die kleine maatjes. Niet echt geschikt voor de lange europeaan.
(mijn eerste serieuze racert was een Koga Pro Racer, die mooie oranje. Heerlijk fietsje, veel kilometers op gemaakt)
Ernie C. schreef:Dat is Miyata waar Koga vroeger zijn frames haalde.
http://www.miyatabike.com/project/japon ... ineup.html

Daar worden nu nog oa dit soort stalen fietsen gemaakt:
Afbeelding
Iets meer dan 6,5kg en om je vingers bij af te likken.

Overigens rekenen ze de overwinning van Peter Winnen op Alpe d'Huez met een Koga Miyata ook tot hun succes op de website (tabje "the legend".

Daviddk0
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jun 2014 23:49

Daviddk0 30 jun 2014 19:35

Ernie C. schreef:Dat is Miyata waar Koga vroeger zijn frames haalde.
http://www.miyatabike.com/project/japon ... ineup.html

Daar worden nu nog oa dit soort stalen fietsen gemaakt:
Iets meer dan 6,5kg en om je vingers bij af te likken.

Overigens rekenen ze de overwinning van Peter Winnen op Alpe d'Huez met een Koga Miyata ook tot hun succes op de website (tabje "the legend".
Heel erg mooie frames, zijn die hier ook nog ergens te verkrijgen?
Vind wel geen enkele onder de 8kg hoor? Welk model heb jij voor ogen?

Hazewinkel
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 jun 2014 09:23
Locatie: Leiden

Hazewinkel 29 jul 2014 13:15

Het is al weer een tijdje geleden, maar die nieuwe fiets, die is binnen! Geen andere wielen eronder, dat liet het budget niet toe, maar ik ben er toch zeer blij mee.

Hier een plaatje:
Afbeelding
Ik ben niet de beste fotograaf, zie ik nu, maar ik heb snel even een fotootje genomen toen ik bij mijn ouders was. Een tweede koga bidon moet er nog bij komen, en die triple... ik ben er in ieder geval blij mee!
Up and down, but in the end it's only round and round.

Magic666
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 01 sep 2014 22:13

Magic666 01 sep 2014 22:18

eerste post en gelijk een gewetensvraag.... nu kan ik de Kimera Road UD kopen voor 1999.... mooie prijs natuurlijk maar hoe is het afgelopen met de beschadigingen op het frame?

De laatste tijd lees ik er weinig over.

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 01 sep 2014 22:29

Ik heb een kimera ud team carbon
Gekocht in mei nu 2000 kilometer gereden en
Nog niks geen last van dat euvel

Ik hou het dan ook goed in de gaten

Ps. ik heb ook 1999 voor de fiets betaald.
Waar ga wil je deze fiets kopen

Magic666
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 01 sep 2014 22:13

Magic666 01 sep 2014 22:33

als, dan bij Theo´s tweewieler in Noordwijk.
Daar staat die echter nog met de 2pirace1700 velgenset....
Ik krijg morgen wat meer info en zal ze dan confronteren met die frameslijtage en slechte velgen.
Als ik hem dus zou nemen moet er nog wat onderhandeld worden zeg maar ;)

Plaats reactie