Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe carbon fiets

Mark86
Forum-lid

Mark86 23 jun 2014 21:50

Hallo,

Na veel topics te hebben gelezen mezelf nu ook maar eens aangemeld op het forum.
Ik fiets ongeveer 5 jaar en aangezien ik de laatste 2 jaar steeds serieuzer ben gaan fietsen ben ik van plan om een nieuwe racefiets te gaan kopen.
Na veel te hebben gezocht en rond te hebben gekeken is mijn oog gevallen op een Kuota Kharma evo.
Nu ben ik bij mijn fm langs geweest om te kijken wat de mogelijkheden zijn om de fiets bij hem te kopen.
Hij vertelde mij dat de Kharma een uitstekende fiets is. Hij liet mij echter ook een Isaac Meson zien en vertelde mij dat die kwalitatief een stuk beter is dan de Kuota en ook binnen mijn budget (€ 3000) past. Helemaal als straks de nieuwe modellen uit komen en deze in de uitverkoop gaan.
De afmontage bij beide fietsen zal Shimano Ultegra worden.
Mijn vraag aan jullie is nu of jullie ervaring hebben met 1 van deze fietsen en of de Isaac echt zo veel beter is dan de Kuota?

bvd.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 24 jun 2014 06:36

Enkele fietsmaten an mij rijden met een Kuota, 3 x Kharma en 2 x Cult.
1 Kharma had een scheurtje aan de zadelklemming, was op 1 week onder garantie in orde (nieuw frame gekregen).
De anderen hebben geen enkel probleem en zijn tot nu toe erg tevreden over "hun Kuota"..

Ik ken niemand die een Isaac heeft.

Succes :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

buddo
Forum-lid

buddo 24 jun 2014 08:21

Mark86 schreef: Hij vertelde mij dat de Kharma een uitstekende fiets is. Hij liet mij echter ook een Isaac Meson zien en vertelde mij dat die kwalitatief een stuk beter is dan de Kuota.
Een Kharma is uitstekend, maar een Isaac is kwalitatief beter... wat is de overtreffende trap van uitstekend?
Maar bovenal, dit is een beetje een wazige uitspraak. Wat is kwaliteit? Waar uit het zich in? Defecten? Rijgedrag?
En welke past het beste bij jou, qua karakter en qua maatvoering?

El Pistolero
Forum-lid

El Pistolero 24 jun 2014 09:51

Ik heb een Isaac Impulse gekocht in 2007. Afgelopen jaar de fiets voorzien van een nieuwe Ultegra 6800 groep en Supra rc58 wielen. Vind het een tijdloos frame.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 24 jun 2014 10:09

Ga er maar vanuit dat ieder frame van de gerenormeerde merken gewoon goed is. De een is echt niet perse beter dan de ander, anders zijn ze wel.

Jou FM had de Isaac toevallig staan zeker?

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 24 jun 2014 22:12

Ik rij met een kharma nu voor het 4de jaar ben zeer tevreden.
Denk dat het 2 verschillende fietsen zijn kwa stijfheid en handling waarbij de Isaac stijver is als ik mijn fietsmaat mag geloven.
Ook kwa geometrie zit er volgens mij wel verschil.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Gerboon
Forum-lid

Gerboon 24 jun 2014 22:54

japiecarbon schreef:Ga er maar vanuit dat ieder frame van de gerenormeerde merken gewoon goed is. De een is echt niet perse beter dan de ander, anders zijn ze wel.

Jou FM had de Isaac toevallig staan zeker?
hahaha, dat zit er dik in natuurlijk.

Wiliertoerist
Forum-lid

Gebruikersavatar Wiliertoerist 25 jun 2014 03:00

"En nog precies in de juiste maat meneer. Maar we kunnen voor u met wat toverwerk de fiets geheel op maat afstellen" :-)

Mark86
Forum-lid

Mark86 26 jun 2014 20:01

Hij is dealer van beide merken. Hij had geen Isaac staan, maar ik kon wel merken dat hij er fan van is. :D

Mark86
Forum-lid

Mark86 30 aug 2014 20:03

Na lang nadenken en kijken heb ik vandaag mijn besluit genomen. Ik ga voor de Kuota Kharma met een shimano ultegra afmontage.
De reden dat ik voor de kharma ipv de isaac heb gekozen is dat de geometrie van de kharma vrijwel gelijk is aan die van mijn huidige fiets en dat ik meer kleur in het frame wat mooier vind.
Een ander voordeel is de prijs...die ligt bij de kharma toch wat lager dan bij isaac en dat is thuis weer wat beter te verkopen... ;)

Plaats reactie